Tillbaka till live med SmartEvent

Vi på Ticketmaster jobbar hårt med att ta fram tekniska lösningar för att hjälpa er eventarrangörer att komma tillbaka till live när tiden är rätt. Tillsammans med redan befintliga produkter så har vi skapat en samlingsplats där du kan läsa mer om dessa lösningar som vi kallar SmartEvent. Läs mer om dessa lösningar nedan.

Men först… vi har frågat fansen vad de tycker om att åter igen gå på liveevenemang.

93%*

säger att de kommer att på på liveevenemang igen.

86%

säger att att de planerar att gå på lika många eller fler evenemang än tidigare när pandemin är över.

61%

säger att liveevenemang är något de ser mest fram emot att spendera pengar på när allt återgår till det normala.

81%*

förväntar sig renare arenor/lokaler och möjlighet att rengöra eller sprita händerna.
Source: Ticketmaster SE CV-research | Sample: 16 171 SE customers
* Scource: Ticketmaster UK CV-research | Sample: 4,105 Ticketmaster UK customers

Information och kommunikation

Få dina evenemangsbesökare att känna sig trygga med rätt kommunikation. Använd informationsytor, evenemangsbeskrivning, bekräftelseemail m m för att ge dina kunder information kring hur ni hanterar Covid 19 och vad ni och besökarna kan göra att för att genomföra ett säkert evenemang.

Läs mer om vilka möjligheter till information och kommunikation du har i vår kundportal Clienthub.

 

Social distansering

Tack vare utvecklade algoritmer för social distansering så kan vi hjälpa arrangörer ta hänsyn till arenans storlek, avstånden mellan sittplatser m m för att skapa unika platsbokningsstrategier för varje enskilt evenemang. Vi vill också göra det enkelt och flexibelt att justera vid förändringar av antingen lokalens kapacitet eller vid nya råd och restriktioner från myndigheter gällande social distansering.

Läs mer på vår kundportal Clienthub om hur du kan sätta upp din arena för social distansering med olika implementeringsstrategier för t ex enskilda platser kontra gruppbokningar.

Se ett exempel på platsbokning med social distansering här >> 

 

Inpasseringskontroll

Håll koll på flödet och hantera köer. Med hjälp av vårt inpasseringssystem kan du bevaka ditt insläpp och göra justeringar i realtid för att undvika trängsel.

 

Kontaktfri inpassering – utan fysisk kontakt

Tack vare våra lösningar för digitala biljetter så krävs inga utskrifter vilket möjliggör inpassering utan kontakt mellan fans och personal. Dessutom, slut på kopierade biljetter, förfalskningar etc. Digitala biljett- och inpasseringssystem är det säkra och enkla alternativet – både för dig som evenemangsarrangör och för dina besökare. Läs mer om vårt biljettsystem här.

 

Tidsbokning

Ticketmasters verktyg för tidsbokning tillåter arrangörer att ge fansen specifika ankomsttider och inträdesplatser för att hantera inflödet av besökare till evenemangen.
Se exempel på en enklare tidsbokning här >>

 

Kontaktspårning

Dessa är våra rekommendationer för att möjliggöra kontaktspårning efter ett evenemang: Säkerställ att ert evenemang kräver kunduppgifter för köp, tillåt inte direktförsäljning i kassan utan kunduppgifter. Via bokningsinnehavaren, dvs köparen, kan övriga besökare inom sällskapet spåras vid behov. Listor finns tillgängliga så att du enkelt kan se närliggande bokningar och kunder som kan behöva kontaktas.

Vårt utvecklingsteam jobbar med att ta fram en lösning för säker biljettöverföring kopplat till unika kundkonton där arrangören kan få kontaktuppgifter till alla evenemangsbesökare, även om biljetter har bytt ägare några gånger efter den första försäljningen hos Ticketmaster.

Livestreamade event

Liveevenemang är vår kärnverksamhet men när möjligheterna att arrangera och uppleva evenemang begränsats kraftigt vill vi hjälpa dig som arrangör att komma igång med livestreaming.

På denna sida finner du guider, scener och olika stödfunktioner för att komma igång.

Kontakta oss för mer information