Tillbaka till live med Ticketmaster

Här har vi samlat information som är bra att ha med sig nu när det vänder och vi äntligen kan genomföra evenemang som vanligt igen!

Information

Att ge biljettköparen information om vad som gäller på ert evenemang är
A & O för ett säkert köp. Vi ger er verktygen och ytorna!

Biljettsläpp

Många längtar efter live, vi har utvecklat vår köfunktion och är mer än redo för högt tryck vid biljettsläpp!

Inpassering

Digitala biljetter och kontaktfri scanning ökar tryggheten för både evenemangsbesökare och entrépersonal.

Arenasida & evenemangssidan – Info

Använd arenasida & evenemangsbeskrivning och evenemangsinfo för att informera om ert evenemang och lokalen/arenan.

Uppmaning: Acceptera information!

Möjlighet finns även att tvinga besökaren att bekräfta att de tagit del av informationen för att kunna gå vidare med biljettköpet. Dialogen dyker upp automatiskt när man valt sina biljetter och går vidare.

Här kan ni med fördel informera om specifika hälsokrav som kan gälla I samband med besök.

 

Bekräftelse via email

Kom ihåg att ni även kan lägga in information i email-bekräftelsen som skickas till konsument efter avslutat köp.

Informationen kan vara densamma som visas på sajten, men det går även att lägga in unik information specifikt för just bekräftelsen. 

Eventmarknadsföring viktigare än någonsin

Med Ticketmaster som affärspartner kan du vara säker på att marknadsföringen når både brett och rätt och att du når rätt målgrupp med ditt budskap. Med vår räckvidd och vår stora mix av marknadsföringskanaler kan vi garantera att du når potentiella biljettköpare. Tala om vilka du vill nå och vi utökar din målgrupp.

En kombination av räckvidd och smart mix
Vi arbetar med sökmotoroptimering och sökordsmarknadsföring för att ditt evenemang ska synas högst upp på Google på relevanta sökningar. Våra epostutskick når 1 miljon mottagare och skräddarsys med prediktiv intelligens efter varje unik mottagares preferenser så att rätt evenemang når rätt mottagare. Läs mer om Ticketmaster som partner i din marknadsföring samt om vår strategi och kanaler för att sälja dina biljetter via CRM. 

Ticketmasters köfunktion – Smart Queue

Hög efterfrågan och högt tryck – som vi längtar!

Ticketmasters plattform hanterar en hög efterfrågan med många samtidiga köpare på ert evenemang vilket innebär att det endast är ett fåtal av alla evenenemang till försäljning där en kö krävs.

Men vid ett extra högt tryck skall besökarna vara trygga med att allt hanteras rättvist och att de får all den information de behöver. Vi aktiverar då köfunktionen och lanserar nu Smart Queue.

Med Smart Queue får jag som besökare:

  1. information om att en kö öppnas i samband med släppet…
  2. …och att en plats i kön tilldelas mig.
  3. När det börjar närma sig min tur får jag besked om att göra mig beredd…
  4. …och när tiden är inne får jag veta att det är min tur. Skulle jag vara iväg och hämta kaffe – ingen fara – min plats reserveras under 10 minuter.

Blir det fler besökare än förväntat har vi ett inbyggt skyddsnät som automatiskt aktiverar vår nya köfunktion så att du alltid kan känna dig trygg med just ditt biljettsläpp.

Digitala biljetter

Streckkoden för biljetten visas direkt i mobilen, inga pappersutskrifter behövs.

Biljettköparen går in på sitt Ticketmaster-konto via webbläsare eller appen, öppnar sin evenemangsbiljett och visar den själv för scanner eller av entrévärden. 

Säker inpassering

Informera era besökare inför evenemanget om vad som gäller när de kommer till er arena, rekommendationer under besöket samt efter evenemangets slut.

Inför evenemanget kan ni enkelt ta ut rapporter där e-mail och telefonnummer finns tillgängligt för att t ex göra utskick med evenemangsinfo.

Fundera på om ni kan och behöver öppna upp ytterligare entréer för att minska trängslen.

Använder ni våra handhållna scanners – tänk på att skärma av mellan er personal och besökaren. Låt besökaren hålla i sin biljett/telefon när den skannas.

Via funktionen ”kontinuerlig scanning” kan biljetterna scannas löpande utan att personal behöver göra något mellan respektive biljett.

Scannern kan fästas på en tripod, men vi erbjuder även scannerstolpar för en stabil hantering i entrén. 

Konsumentundersökning visar: Högt förtroende för livebranschen bland biljettköparna!

Tillsammans med branschorganisationen Svensk Live genomförde vi våren 2021 en stor konsumentundersökning med över 15 000 respondenter.

Efter ett års nedstängning är längtan efter att få uppleva kultur live mycket stor och tilltron till livebranschen är orubbad.

Ta del av resultaten här nedan.

Kontakta oss för mer information

Senaste nyheter

Möt vår nya kollega: Anna Söderblom

Möt vår nya kollega: Anna Söderblom

Vi fortsätter att rekrytera och nu har vi fått förstärkning inom Performance Marketing där vi lyckligtvis har fått med oss Anna som kommer hjälpa oss och våra kunder med programmatisk annonsering, sökmotorannonsering, tracking m m. Välkommen till Ticketmaster Anna!

Vi söker en Product Operations Consultant!

Vi söker en Product Operations Consultant!

Vi söker nu en person till rollen som Product Operations Consultant Sport XR till Ticketmaster Northern Europe! Du får ansvaret att produktäga och lansera en ny plattform för alla våra sportkunder – Ticketmaster Sport XR - i Sverige, Norge och Finland. Läs mer och...

Sverige öppnar upp igen!

Sverige öppnar upp igen!

Detta har vi väntat länge på nu! Fr o m den 29 sep 2021 är kultur-, nöjes-, ja hela evenemangsbranschen äntligen tillbaka till det normala igen! Vi glädjer oss och ser fram emot alla fantastiska arenakonserter, svettiga klubbspelningar, stå-up-showerna, de...

Äntligen! Publiktaket tas bort den 29 september

Äntligen! Publiktaket tas bort den 29 september

På tisdagen meddelade regeringen under en pressträff att publikrestriktionerna kommer att hävas den 29 september. Deltagartaket för allmänna sammankomster tas bort – vilket innebär att det kommer kunna vara fulla läktare och salonger på våra evenemang i höst och...

Rapport: Fansen längtar tillbaka till live

Rapport: Fansen längtar tillbaka till live

Sedan lättnaderna i publikrestriktioner den 1 juli 2021 ser vi en tydlig ökning av evenemangsupplägg från kunder, arenor och arrangörer runt om i Sverige. Vi ser även en markant ökning av fansens aktivitet på ticketmaster.se; bara de senaste två veckorna har trafiken...