Tillbaka till live med Ticketmaster

Här hittar du information som är bra att ha kring biljettsläpp, inpassering och vilka möjligheter du har att informera fansen om själva arenan, eventuella hälsokrav etc.

Information

Att ge biljettköparen information om vad som gäller på ert evenemang är
A & O för ett säkert köp. Vi ger er verktygen och ytorna!

Biljettsläpp

Många längtar efter live, vi har utvecklat vår köfunktion och är mer än redo för högt tryck vid biljettsläpp!

Inpassering

Digitala biljetter och kontaktfri scanning ökar tryggheten för både evenemangsbesökare och entrépersonal.

Arenasida & evenemangssidan – Info

Använd arenasida & evenemangsbeskrivning och evenemangsinfo för att informera om ert evenemang och lokalen/arenan.

Uppmaning: Acceptera information!

Möjlighet finns även att tvinga besökaren att bekräfta att de tagit del av informationen för att kunna gå vidare med biljettköpet. Dialogen dyker upp automatiskt när man valt sina biljetter och går vidare.

Här kan ni med fördel informera om specifika hälsokrav som kan gälla I samband med besök.

 

Bekräftelse via email

Kom ihåg att ni även kan lägga in information i email-bekräftelsen som skickas till konsument efter avslutat köp.

Informationen kan vara densamma som visas på sajten, men det går även att lägga in unik information specifikt för just bekräftelsen. 

Eventmarknadsföring viktigare än någonsin

Med Ticketmaster som affärspartner kan du vara säker på att marknadsföringen når både brett och rätt och att du når rätt målgrupp med ditt budskap. Med vår räckvidd och vår stora mix av marknadsföringskanaler kan vi garantera att du når potentiella biljettköpare. Tala om vilka du vill nå och vi utökar din målgrupp.

En kombination av räckvidd och smart mix
Vi arbetar med sökmotoroptimering och sökordsmarknadsföring för att ditt evenemang ska synas högst upp på Google på relevanta sökningar. Våra epostutskick når 1 miljon mottagare och skräddarsys med prediktiv intelligens efter varje unik mottagares preferenser så att rätt evenemang når rätt mottagare. Läs mer om Ticketmaster som partner i din marknadsföring samt om vår strategi och kanaler för att sälja dina biljetter via CRM. 

Ticketmasters köfunktion – Smart Queue

Hög efterfrågan och högt tryck – som vi längtar!

Ticketmasters plattform hanterar en hög efterfrågan med många samtidiga köpare på ert evenemang vilket innebär att det endast är ett fåtal av alla evenenemang till försäljning där en kö krävs.

Men vid ett extra högt tryck skall besökarna vara trygga med att allt hanteras rättvist och att de får all den information de behöver. Vi aktiverar då köfunktionen och lanserar nu Smart Queue.

Med Smart Queue får jag som besökare:

  1. information om att en kö öppnas i samband med släppet…
  2. …och att en plats i kön tilldelas mig.
  3. När det börjar närma sig min tur får jag besked om att göra mig beredd…
  4. …och när tiden är inne får jag veta att det är min tur. Skulle jag vara iväg och hämta kaffe – ingen fara – min plats reserveras under 10 minuter.

Blir det fler besökare än förväntat har vi ett inbyggt skyddsnät som automatiskt aktiverar vår nya köfunktion så att du alltid kan känna dig trygg med just ditt biljettsläpp.

Digitala biljetter

Streckkoden för biljetten visas direkt i mobilen, inga pappersutskrifter behövs.

Biljettköparen går in på sitt Ticketmaster-konto via webbläsare eller appen, öppnar sin evenemangsbiljett och visar den själv för scanner eller av entrévärden. 

Säker inpassering

  • Informera era besökare inför evenemanget om vad som gäller när de kommer till er arena, rekommendationer under besöket samt efter evenemangets slut.
  • Inför evenemanget kan ni enkelt ta ut rapporter där e-mail och telefonnummer finns tillgängligt för att t ex göra utskick med evenemangsinfo.
  • Fundera på om ni kan och behöver öppna upp ytterligare entréer för att minska trängslen.
  • Använder ni våra handhållna scanners – tänk på att skärma av mellan er personal och besökaren. Låt besökaren hålla i sin biljett/telefon när den skannas.
  • Via funktionen ”kontinuerlig scanning” kan biljetterna scannas löpande utan att personal behöver göra något mellan respektive biljett.
  • Scannern kan fästas på en tripod, men vi erbjuder även scannerstolpar för en stabil hantering i entrén.

OBS! Läs här våra rekommendationer kring inpassering med vaccinationsbevis.

Konsumentundersökning visar: Högt förtroende för livebranschen bland biljettköparna!

Tillsammans med branschorganisationen Svensk Live genomförde vi våren 2021 en stor konsumentundersökning med över 15 000 respondenter.

Efter ett års nedstängning är längtan efter att få uppleva kultur live mycket stor och tilltron till livebranschen är orubbad.

Ta del av resultaten här nedan.

Kontakta oss för mer information

Senaste nyheter

Sökes: Customer Service Coordinator [TILLSATT]

Sökes: Customer Service Coordinator [TILLSATT]

--Tjänsten är tillsatt -- Vi söker nu en Customer Service Coordinator till Ticketmasters kontor i Göteborg. I den här rollen kommer du att ingå i bolagets avdelning för konsumentsupport där du kommer ansvara för frågor via mail, sociala medier och interna system....

Vill du jobba med nya Product Operation Sport?

Vill du jobba med nya Product Operation Sport?

Vi söker nu en person till vår nya avdelning Product Operation Sport hos Ticketmaster Northern Europe! Du får ansvaret att produktäga och lansera en ny plattform – Ticketmaster Sport XR - för alla våra sportkunder i Sverige, Norge och Finland. Läs mer och ansök...