Träffa oss på Ticketmaster

Vi är en organisation av erfarna och mycket engagerade medarbetare i Stockholm och Göteborg. Du kan välja att låta oss sköta allt åt dig eller så använder du våra självserviceverktyg för din biljetthantering och tar hjälp av oss när du behöver det.

Storleken på ditt event spelar ingen roll! Oavsett om du är en arrangör, artist, lag, klubb eller arena så hjälper vi dig med din biljettförsäljning från start till mål. Nedan möter du några i vårt gäng!

Linda Norr

Sälj- & kundutveckling

Linda Norr drivs av att utveckla våra kunders affärer. Linda och vi andra på Ticketmaster ser oss nämligen inte bara som en biljettleverantör utan en affärspartner som hjälper dig med dina utmaningar och att uppnå gemensamt uppsatta mål. Du får en partner som känner din publik och aktivt jobbar för att tillsammans sälja så mycket biljetter som möjligt.

Kontakta Linda eller någon av hennes kollegor Sofia, Olof, Jakob eller Money för att veta mer om hur vi som partner hjälper dig att sälja den sista platsen på ditt event.

Joel Léon

Marknadsavdelningen

Joel har lång erfarenhet av att marknadsföra evenemang och dess kringprodukter. Han trivs med den höga utvecklingstakten av marknadsföringsprodukter och -tjänster och kan tillsammans med resten av marknadsteamet verkligen göra nytta för dig som kund. Med hjälp av Ticketmasters egna kanaler ger vi dig synlighet och exponering till rätt målgrupp. Med ca 1,2 miljoner unika webbesökare/månad, 1 miljon nyhetsbrevsprenumeranter och över 110 000 följare i sociala medier har vi både data från köp- och surfbeteende och kan skräddarsy målgrupper för ditt event.

Med hjälp av prediktiv intelligens, automatiska retargetingprogram, sökmotorannonsering- och -optimering, affiliatepatners som t ex Spotify och Snapchat m m kan vi ge dig en unik räckvidd till biljettköpare som ingen annan biljettleverantör kan ge dig. 
Kontakta Joel eller någon av hans kollegor på marknadsavdelningen för att veta mer om hur du kan få ditt varumärke att synas och samtidigt sälja fler biljetter.

Sonny Ståhlgren

Produkt- & affärsutveckling
Sonny och hans kollegor jobbar dagligen med att utveckla, testa och implementera nya produkter och tjänster kopplade till biljettförsäljning. Med vår långa erfarenhet har vi lärt oss att inget evenemang är det andra likt, vilket också betyder att produkt- och affärsutvecklingen är utformad för att kunna skräddarsy lösningar som passar dig och ditt evenemang. Det kan handla om allt från APIer, webbaserade lösningar för eventupplägg, till betallösningar och nya rapportfunktioner m m.

Tack vare vår internationella spännvidd så har Sonny kollegor på 29 olika marknader som hjälps åt att utveckla kraftfulla produkter och tjänster som verkligen gör nytta för dig som kund.

Kontakta oss för att veta mer om hur vilka produkter och tjänster som skulle passa dig och dina evenemang.

Lisa Arkenhamn

Kundsupport
Lisa är en av våra hjälpsamma och kundfokuserade representanter i vår stora supportorganisation som hjälper dig med allt ifrån evenemangsupplägg, merförsäljning och hela vägen till inpasserings- och IT-lösningar.

Vi har öppet 7 dagar i veckan 52 veckor om året för din skull. Du kan dra nytta av att ha vårt supportteam som en förlängning av din egen organisation. Du kan välja att låta oss sköta allt åt dig eller så använder du våra självserviceverktyg och tar hjälp av oss när du behöver det. Du får även tillgång till kontaktpersoner inom andra avdelningar i vår organisation om du önskar det.
Kontakta Lisa eller någon av hennes kollegor för att veta mer om hur vår supportavdelning kan avlasta dig så att du kan fokusera på det du är bra på.

Som branschledare utvecklar vi tillsammans med våra kunder sättet fans får tillgång till liveunderhållning. Vill du följa med på resan? 

Läs mer om våra anställda

Spotify: notis vid kommande biljettsläpp

Spotify: notis vid kommande biljettsläpp

Spotify släpper hela tiden nya funktioner - här kommer ett exempel på hur dina evenemang synliggörs lite extra via en notis för kommande biljettsläpp. Tidigare har du som Spotifyanvändare behövt klicka in sig på den artist som man varit intresserad av för att ta del...

Sara kulturhus + Ticketmaster = sant, igen!

Sara kulturhus + Ticketmaster = sant, igen!

Sara kulturhus invigdes 2021 och är inte bara en vacker mötesplats för kultur och evenemang i Skellefteå, utan också ett av Europas högsta trähus. Med sina 20 våningar och 80 meter bjuder den på en fantastisk utsikt över staden och utgör ett symboliskt landmärke för...

Biljettlänkar på Shazam/Apple Music

Biljettlänkar på Shazam/Apple Music

Som du säkert redan vet så listas ditt musikevent på Spotify med köplänk direkt till Ticketmaster. Nu är detta också sant för Apple Music och Shazam, så när du hittar ny musik via Shazam eller går in på artistsidor på Apple Music så finns...

Ticketmasters nyhetsbrev

Ticketmasters nyhetsbrev

Varje vecka går vårt veckonyhetsbrev ut till ca 1 miljon prenumeranter via mail. Mailet innehåller kommande evenemang som sker snart, nya biljettsläpp, presale-erbjudanden m m. Unikt innehåll via rekommendationsmotor Vår smarta rekommendationsmotor (datadriven...

Tobbe Trollkarl teamar upp med Ticketmaster

Tobbe Trollkarl teamar upp med Ticketmaster

Tobbe Trollkarl, en av Sveriges mest folkkära underhållare och artist, har trollbundit publiken i över 20 år med sin unika blandning av humor, fingerfärdighet och illusioner. Hans show "Magi i det fria" tar trolleriet ut under bar himmel, där publiken bjuds på en...

Backstage med: Pernilla Lindström

Backstage med: Pernilla Lindström

Här har vi vår lilla fjällräv - den som man kan skatta sig lycklig om man lyckas få med på bild - och samtidigt se vad bilden föreställer. Hon har slingrat sig värre än en ål och skickat bilder på allt från Eiffeltornet till sina skor. Till slut lyckades vi...

Så ser publiken på liveevenemang 2024

Så ser publiken på liveevenemang 2024

Att uppleva magin av liveevenemang är en oförglömlig känsla, så det är ju mer än förståeligt att så många som 96% planerar gå på liveevenemang under 2024, och hela 67% säger att de kommer gå på minst 3st. 33% säger att de kommer besöka 1-2 evenemang. Liveevenemang...

Öka synligheten med nya kanaler 2024

Öka synligheten med nya kanaler 2024

Vi har testat och adderat ett gäng olika nya marknadskanaler där vi kan maximera synligheten för dina evenemang i relevanta sammanhang. Att synas under hela försäljningsperioden blir allt viktigare enligt en publikundersökning vi gjorde nyligen - nu ökar vi...