Vi rekommenderar våra kunder att scanna biljetter vid inpassering till sina event – dels för att säkerställa att alla har en biljett, men också för att det skapar insikter i när och hur många som faktiskt kom på eventet.

För skanning använder du antingen våra handskanners eller appen TM1 Access (iPhone App Store, Android – Google Play)

Gör följande tester på kontorstid (08:00-17:00) och kontakta oss direkt så att vi kan hjälpa dig vid behov.

  • Kontrollera att allt fungerar som det ska med nätverk, inloggningkonto/lösenord och behörigheter.
  • Logga in på skannern/appen och kontrollera att rätt event syns.
  • Är du på en ny arena så behöver vi konfigurera Access åt er. Beställ det jobbet på [email protected] minst 5 dagar innan eventet.
  • Är det första gången du skannar och behöver ett skanningskonto så beställ det på [email protected]

OBS: På kvällar och helger har vi endast beredskap för akuta problem.

Dessa alternativ har du för scanning av biljetter:

Evenemang under 1000 personer:

Vi rekommenderar att du laddar ner vår app ”TM1 Access” (Google Play/App Store) till en eller flera mobila enheter och använder den för scanning.

OBS! Använd inte appen ”tmSCAN”.

För evenemang över 1000 personer:

Du kan även här använda ”TM1 Access”-appen på mobila enheter för skanning. Vid behov kan ni hyra handhållna scanners av oss, se nedan för information.

Är du intresserad av att hyra scanners?

Fyll i detta formulär, senast 2 veckor innan eventet men gärna så snart som möjligt. Vår IT-avdelning kommer att kontrollera om vi har skanners tillgängliga för ditt evenemangsdatum och kontakta dig för vidare information.