Vårt självserviceverktyg, TM1 Events, har uppdaterats en hel del under de senaste sex månaderna – och det är mer på gång!

Visste du att du nu kan lägga ut ditt evenemang till försäljning på under 30 sekunder? Med hjälp av mallfunktionen behöver du bara lägga till evenemangets namn, beskrivning och de priser du vill ha. Resten är redan klart. Du kan ’även bjuda in medarbetare att justera dina evenemang tillsammans med dig (med ditt godkännande förstås) – och se direkt hur prissättningen påverkar upplägget.

Om du har automatisk text för biljetter fylls den informationen i utan att du behöver göra något.

Läs nedan om våra nya funktioner – och kontakta vår sälj- eller supportavdelning för att komma igång.

Kom ihåg att alltid koppla alla dina event till en samlingssida (artistsida), annars syns du inte i vår automatiserade marknadsföring. Läs om det här. Finns ingen artistsida kontaktar du vår support som hjälper dig.

Lägg till erbjudanden

  • Du kan nu lägga till erbjudanden på publicerade evenemang i TM1 Events.
  • Detta inkluderar att skapa nya pristyper, använda erbjudandemallar, redigera namn och beskrivning, ange rabatt eller anpassat pris, och till och med ge bort gratisbiljetter.
  • Priset anges exklusive avgifter, som läggs till i efterhand.
  • Du kan också välja försäljningskanal – om du vill att erbjudandet ska synas i Ticketmasters kanaler eller via en dold länk.
  • Du kan ställa in tillgänglighetsperioden för erbjudandet och en gräns för antalet biljetter.
  • Erbjudanden kan även översättas till engelska (eller svenska för Finland).

Avancerad prissättning:

  • För evenemang med mer komplexa prissättningar, där varje pris kan bestå av flera komponenter, kan du nu använda en tabell för att ändra prisfördelningen för flera erbjudanden i en enda åtgärd.
  • Tabellen nås antingen direkt från arenalayouten (fliken Scaling) eller högst upp på erbjudandesidan.
  • Skillnaden från den tidigare tabellvyn är att erbjudanden som inkluderar priskomponenter nu kan expanderas. När du expanderar kan du se och redigera priset för entré och tilläggskomponenter.
  • Denna förbättring kommer att öka effektiviteten avsevärt för Platinum-prissättningsteamet, men är naturligtvis tillgänglig för alla användare som har behörighet att redigera priser.

Lägga undan platser

  • Du kan välja specifika platser att lägga till i ett erbjudande. Detta görs genom att flytta platserna till en blockeringskod och tillämpa den specifika koden på erbjudandet.

Inaktivera prisnivåer:

För arenor med mer än en prisnivå kan du nu inaktivera vissa prisnivåer för erbjudanden.

Språkval

  • Det finns möjlighet att lägga till språk till erbjudanden, evenemangsnamn och information.
  • När du säljer biljetter till en internationell publik kan texten även vara på engelska utöver ditt marknadsspråk.