Affiliates & partners

Som Ticketmaster-kund kan du utnyttja och sälja biljetter via vårt nätverk med 90+ affiliates & partners. helt utan extra kostnad. 

Synlighet på Spotify, Snapchat, Bandsintown, Evenemang.se m fl

Genom att sälja biljetter på ticketmaster.se syns ditt evenemang automatiskt hos en mängd affiliates och partners vilket ger dig extra synlighet och ökad försäljning. Helt utan extra kostnad för dig!

Partnerförsäljning är ett effektivt sätt att öka din räckvidd och nå nya biljettköpare. Vårt affiliateprogram består av populära sajter, ofta nischade med stark lokal räckvidd, t ex Evenemang.se, Eventmarket och Stadsevent. Men också stora globala varumärken såsom Bandsintown, Snapchat, Songkick och Spotify.

Samarbetet bygger på vår globala evenemangsdata som ger utökat innehåll och relevans till våra partners samt extra räckvidd och försäljning åt dig. Ticketmaster-evenemang prioriteras i sökningar och får extra synlighet.

Vi jobbar ständigt för att knyta nya partnerskap som gör ditt evenemang tillgängligt på fler platser, för fler fans. Jobbar du idag med en lokal partner, tipsa dem gärna om vårt program. Läs mer i vår FAQ här nedan >>

 

Så här fungerar det:

  1. Ditt evenemang läggs synligt på ticketmaster.se och kopplas till en artistsida. Läs mer om artistsidan här.
  2. Med hjälp av evenemangsdata från oss matchas och synliggörs evenemangen automatiskt hos våra partners.
  3. Ditt evenemang listas på våra partners artistsidor och/eller tas med i deras olika mailutskick.
  4. Med ett klick landar användaren på ticketmaster.se för att köpa biljett till evenemanget.

Unikt samarbete med Snapchat

Tack vare vårt samarbete med Snapchat har det blivit ännu enklare att hitta evenemang och biljetter. Musikfans kan nu hitta sina favoritkonserter via ’Ticketmatcher’ där de matchas med kommande konserter baserat på vad de gillar. De kan bläddra mellan evenemang genom att svajpa vänster eller höger, spara det de gillar och bjuda in vänner genom att skicka en chatt eller en Snap.

Fans kan också öppna Snap Map – där Ticketmaster som första partner någonsin har ett eget kartlager – och hitta evenemang nära sig. Se mer info i vår Snapchat FAQ >>

Ökad räckvidd

Lokal och rikstäckande synlighet gör att ditt evenemang upptäcks av fler fans.

Automatik

När ditt evenemang läggs upp på ticketmaster.se syns du automatiskt hos samtliga partners.

Personligt

Evenemang från oss synkas med partners data för att ge träffsäkra rekommendationer.

Fler utskick

Mail med kommande konserter går ut löpande och via t ex Bandsintown kan du skräddarsy egna utskick.

FAQ – Affiliates & partners 

Kostar det mig som kund till Ticketmaster något extra att synas via Ticketmasters affiliates & partners?

Nej, detta är en kostnadsfri tjänst vi tillhandahåller. Vi tror att med rätt partners så ökar vi vår räckvidd samtidigt som vi ger konsumenterna evenemangsinformation där de söker efter den. Detta leder i förlängningen till att vi säljer fler biljetter, vilket gagnar både dig som arrangör och Ticketmaster.

Behöver jag göra något för att mina evenemang ska marknadsföras via affiliates?

Du behöver inte göra någonting mer än att se till att evenemanget ligger synligt på ticketmaster.se.

Kan jag göra riktade kampanjer med Ticketmasters partners?

Ja, vi kan göra riktade kampanjer med bl a Songkick och Bandsintown till målgrupper som visat intresse för en specifik artist.

Hör av dig till oss här så berättar vi mer.

Till vem vänder jag mig om jag skulle vilja bli en affiliate-partner till Ticketmaster?

Det är enkelt och ofta lönsamt att bli en affiliate-partner till Ticketmaster. Vad det innebär och hur du ansöker hittar du information om här. 

Senaste nyheter

Så arbetar vi med cybersäkerhet

Så arbetar vi med cybersäkerhet

Med anledning av den senaste tidens IT-attacker mot flera datacenter i Sverige och den höga hotnivån, vill vi på Ticketmaster betona hur viktigt säkerheten för dig som kund är för oss. Vi tar säkerhet på allvar och är fast beslutna att skydda oss och dig mot...

300 000 kr till Cancerfonden – mer ska det bli!

300 000 kr till Cancerfonden – mer ska det bli!

Under november och december 2023 lyckades vi samla in en imponerande summa på 300 000 kr till förmån för Cancerfonden, något som verkligen engagerat och enat våra medarbetare, kunder och biljettköpare i kampen mot cancer. Den överväldigande responsen har övertygat oss...

Träffa oss på Sweden Live 2024!

Träffa oss på Sweden Live 2024!

Ska du också på Sweden Live? Isåfall är du varmt välkommen till oss (monter 21&22), vi packar med oss lite överraskningar, en trekamp med fina priser och lite annat smått och gott.. 💙 Vill du boka ett separat möte med oss under någon av dagarna - gör det här!...

Backstage med… Joel Léon!

Backstage med… Joel Léon!

Bakom varje glimrande kund- och insiktsrapport finns en minst lika glimrande Looker Studio-riddare, i vårt fall heter han Joel och han gör data KUL! Och snyggt. På riktigt. Dessutom tycker han att det är helt sjukt roligt. Oklart hur det sistnämnda hänger ihop med att...

Nytt: Aviseringar till biljettköpare i webbläsaren

Nytt: Aviseringar till biljettköpare i webbläsaren

Under hösten har vi testat en ny kanal för att påminna tidigare besökare på ticketmaster.se om evenemang vi vet de är intresserade av. Denna kanal heter Web Push och har visat sig vara mycket effektiv för att generera trafik och öka försäljningen av biljetter. I...

Så anpassar du mailet som påminner inför event

Så anpassar du mailet som påminner inför event

Event Reminder Email är ett automatiskt utskick från Ticketmaster som går ut 7 dagar innan alla evenemang för att påminna biljettköparen om det roliga som snart händer! Du som arrangör eller arena kan skräddarsy delar av innehållet med information från dig. Utöver...

Så blev Filadelfia en av Stockholms mest hyllade konsertlokaler

Så blev Filadelfia en av Stockholms mest hyllade konsertlokaler

Mitt på Rörstrandsgatan i trendiga Vasastan har en av Stockholms mest eftertraktade konsertlokaler öppnat - vi på Ticketmaster är mycket stolta och glada att presentera vårt samarbete med Filadelfia Convention Center. Det nystartade bolaget har fått en raketstart på...

Backstage med Lisa Arkenhamn Chau!

Backstage med Lisa Arkenhamn Chau!

På vardagarna är Lisa våra kunders högra hand vad gäller att sätta upp och hantera event, men vad gör hon resten av tiden? Jo det kan vi nu berätta. Hon flyttar giraffer, springer ifrån fåglar (men fladdermöss verkar okej) och slänger ner fiskar i soppor. Allt medan...

Stressfritt i jul – gör din julshopping på Ticketmaster

Stressfritt i jul – gör din julshopping på Ticketmaster

Slipp stressa runt och leta julklappar - luta dig tillbaka i fåtöljen och julshoppa på Ticketmaster istället. Vi fortsätter med konceptet "Vad sägs om något helt annat?" och under november och december marknadsför vi vår kampanj, "Undvik julstress". Målet med...

Det här behöver du veta om Metas nya annonsfria alternativ

Det här behöver du veta om Metas nya annonsfria alternativ

Meta introducerar ett reklamfritt alternativ på sina plattformar - men innebär det egentligen några nyheter och hur påverkar detta mina kampanjer på Facebook och Instagram? Här är allt du som Ticketmaster-kund behöver veta.  Vad är nytt? Från och med november 2023...

300 000 kr till Cancerfonden – mer ska det bli!

Ticketmaster inleder samarbete med Cancerfonden

Att uppmärksamma och bidra till cancerforskningen är ett långsiktigt initiativ där Ticketmaster globalt stödjer det på olika sätt i över 20 länder. Nu kan vi på Ticketmaster Sverige stolt presentera att vi inlett ett samarbete med Cancerfonden. Från den 1 november...