Affiliates & partners

Som Ticketmaster-kund kan du utnyttja och sälja biljetter via vårt nätverk med 90+ affiliates & partners. helt utan extra kostnad. 

Synlighet på Spotify, Snapchat, Bandsintown, Evenemang.se m fl

Genom att sälja biljetter på ticketmaster.se syns ditt evenemang automatiskt hos en mängd affiliates och partners vilket ger dig extra synlighet och ökad försäljning. Helt utan extra kostnad för dig!

Partnerförsäljning är ett effektivt sätt att öka din räckvidd och nå nya biljettköpare. Vårt affiliateprogram består av populära sajter, ofta nischade med stark lokal räckvidd, t ex Evenemang.se, Eventmarket och Stadsevent. Men också stora globala varumärken såsom Bandsintown, Snapchat, Songkick och Spotify.

Samarbetet bygger på vår globala evenemangsdata som ger utökat innehåll och relevans till våra partners samt extra räckvidd och försäljning åt dig. Ticketmaster-evenemang prioriteras i sökningar och får extra synlighet.

Vi jobbar ständigt för att knyta nya partnerskap som gör ditt evenemang tillgängligt på fler platser, för fler fans. Jobbar du idag med en lokal partner, tipsa dem gärna om vårt program. Läs mer i vår FAQ här nedan >>

 

Så här fungerar det:

  1. Ditt evenemang läggs synligt på ticketmaster.se och kopplas till en artistsida. Läs mer om artistsidan här.
  2. Med hjälp av evenemangsdata från oss matchas och synliggörs evenemangen automatiskt hos våra partners.
  3. Ditt evenemang listas på våra partners artistsidor och/eller tas med i deras olika mailutskick.
  4. Med ett klick landar användaren på ticketmaster.se för att köpa biljett till evenemanget.

Unikt samarbete med Snapchat

Tack vare vårt samarbete med Snapchat har det blivit ännu enklare att hitta evenemang och biljetter. Musikfans kan nu hitta sina favoritkonserter via ’Ticketmatcher’ där de matchas med kommande konserter baserat på vad de gillar. De kan bläddra mellan evenemang genom att svajpa vänster eller höger, spara det de gillar och bjuda in vänner genom att skicka en chatt eller en Snap.

Fans kan också öppna Snap Map – där Ticketmaster som första partner någonsin har ett eget kartlager – och hitta evenemang nära sig. Se mer info i vår Snapchat FAQ >>

Ökad räckvidd

Lokal och rikstäckande synlighet gör att ditt evenemang upptäcks av fler fans.

Automatik

När ditt evenemang läggs upp på ticketmaster.se syns du automatiskt hos samtliga partners.

Personligt

Evenemang från oss synkas med partners data för att ge träffsäkra rekommendationer.

Fler utskick

Mail med kommande konserter går ut löpande och via t ex Bandsintown kan du skräddarsy egna utskick.

FAQ – Affiliates & partners 

Kostar det mig som kund till Ticketmaster något extra att synas via Ticketmasters affiliates & partners?

Nej, detta är en kostnadsfri tjänst vi tillhandahåller. Vi tror att med rätt partners så ökar vi vår räckvidd samtidigt som vi ger konsumenterna evenemangsinformation där de söker efter den. Detta leder i förlängningen till att vi säljer fler biljetter, vilket gagnar både dig som arrangör och Ticketmaster.

Behöver jag göra något för att mina evenemang ska marknadsföras via affiliates?

Du behöver inte göra någonting mer än att se till att evenemanget ligger synligt på ticketmaster.se.

Kan jag göra riktade kampanjer med Ticketmasters partners?

Ja, vi kan göra riktade kampanjer med bl a Songkick och Bandsintown till målgrupper som visat intresse för en specifik artist.

Hör av dig till oss här så berättar vi mer.

Till vem vänder jag mig om jag skulle vilja bli en affiliate-partner till Ticketmaster?

Det är enkelt och ofta lönsamt att bli en affiliate-partner till Ticketmaster. Vad det innebär och hur du ansöker hittar du information om här. 

Senaste nyheter

Ökad biljettförsäljning med smarta lösningar

Ökad biljettförsäljning med smarta lösningar

I våra konsumentundersökningar har vi sett att 30% (inom musik/konsert hela 44%) säger att de missat ett eller flera evenemang för att de inte visste att biljetterna var släppta till försäljning. För att göra något åt det har vi sedan tidigare lanserat ett nyhetsbrev...

GDPR-arbetet fortsätter

GDPR-arbetet fortsätter

Ingen har väl kunnat undgå GDPR och alla utskick med uppdaterade villkor – vissa bättre än andra. Forbes har betygsatt GDPR-utskick där 8 företag finns med i listan med betyg från A+ till D- Läs artikeln här: https://bit.ly/2siYb6p

GDPR – Ticketmasters åtagande

Ticketmasters inställning till kundernas personliga information Våra kunder och fans ligger oss varmt om hjärtat, och vårt mål är att bevara tilltron och förtroendet genom att hantera deras personliga information med respekt och ge dem kontroll. Vårt pålitliga...

Ticketmaster Verified Fan

Ticketmaster Verified Fan

Ticketmaster gör allt för att fler biljetter ska säljas till riktiga fans. I samarbete med artister och arrangörer hjälper Ticketmaster Verified Fan till att säkerställa att fansen får se artisterna de älskar – genom att hålla andrahandsförsäljare borta – och ge de...

Håll dig uppdaterad var du än är

Håll dig uppdaterad var du än är

Om du vill ha en snabb överblick av din biljettförsäljning är Ticker perfekt. Du får realtidsinformationen direkt i mobilen och kan hålla dig uppdaterad. Ladda ned appen och logga in med ditt Ticketmaster ONE-konto för att se alla dina evenemang och trenderna över...

Ticketmaster fortsätter expandera: Ny lansering i Italien

Ticketmaster fortsätter expandera: Ny lansering i Italien

Ticketmaster, världsledande inom biljettförsäljning för live-evenemang med en försäljning på mer än 530 miljoner primära biljetter årligen, tar nu grepp om den viktiga marknaden Italien för att främja biljettförsäljningen på både regional och internationell nivå....

Ticketmaster fortsätter expandera

Ticketmaster fortsätter expandera

Ticketmaster är världsledande inom biljettförsäljning för live-evenemang med en försäljning på mer än 530 miljoner primära biljetter årligen. Lanseringen kommer att ge schweiziska fans och artister tillgång till Ticketmasters tjänster och innovativa teknik. Det kommer...

Android app

Android app

Nu har vi utöver vår app för iPhone även en fullt fungerande för Android i en första version med fler uppdateringar på gång.  

Ticnet blir Ticketmaster

Ticnet blir Ticketmaster

Sedan starten 1998 har Ticnet gått igenom många faser. 2004 blev Ticnet en del av den globala biljettaktören Ticketmaster och 2009 en del av Live Nation Entertainment. I år förenas 17 olika marknader under ett och samma varumärke - med global räckvidd och lokal...

App lansering

App lansering

Ticketmaster iPhone app möjliggör ett personligt och bekvämt sätt att hitta evenemang, köpa biljetter och ladda ner biljetten direkt i mobilen. Genom att låta appen ha tillgång till vart du befinner dig, din Facebook och iTunes så ger den dig personliga tips vad som...