Affiliates & partners

Som Ticketmaster-kund kan du utnyttja och sälja biljetter via vårt nätverk med 90+ affiliates & partners. helt utan extra kostnad. 

Synlighet på Spotify, Snapchat, Bandsintown, Evenemang.se m fl

Genom att sälja biljetter på ticketmaster.se syns ditt evenemang automatiskt hos en mängd affiliates och partners vilket ger dig extra synlighet och ökad försäljning. Helt utan extra kostnad för dig!

Partnerförsäljning är ett effektivt sätt att öka din räckvidd och nå nya biljettköpare. Vårt affiliateprogram består av stora globala varumärken såsom Songkick och Spotify, Bandsintown  och Snapchat. Men också populära sajter, ofta nischade med stark lokal räckvidd, t ex Evenemang.se, Eventmarket och Stadsevent

Samarbetet bygger på vår globala evenemangsdata som ger utökat innehåll och relevans till våra partners samt extra räckvidd och försäljning åt dig. Ticketmaster-evenemang prioriteras i sökningar och får extra synlighet.

Vi jobbar ständigt för att knyta nya partnerskap som gör ditt evenemang tillgängligt på fler platser, för fler fans. Jobbar du idag med en lokal partner, tipsa dem gärna om vårt program. Läs mer i vår FAQ här nedan >>

 

Så här fungerar det:

  1. Ditt evenemang läggs synligt (med datum och tid) på ticketmaster.se och kopplas till en artistsida. Läs mer om artistsidan här.
  2. Med hjälp av evenemangsdata från oss matchas och synliggörs evenemangen automatiskt hos våra partners.
  3. Ditt evenemang listas på våra partners artistsidor och/eller tas med i deras olika mailutskick.
  4. Med ett klick landar användaren på ticketmaster.se för att köpa biljett till evenemanget.

Ökad räckvidd

Lokal och rikstäckande synlighet gör att ditt evenemang upptäcks av fler fans.

Automatik

När ditt evenemang läggs upp på ticketmaster.se syns du automatiskt hos samtliga partners.

Personligt

Evenemang från oss synkas med partners data för att ge träffsäkra rekommendationer.

Fler utskick

Mail med kommande konserter går ut löpande och via t ex Bandsintown kan du skräddarsy egna utskick.

FAQ – Affiliates & partners 

Kostar det mig som kund till Ticketmaster något extra att synas via Ticketmasters affiliates & partners?

Nej, detta är en kostnadsfri tjänst vi tillhandahåller. Vi tror att med rätt partners så ökar vi vår räckvidd samtidigt som vi ger konsumenterna evenemangsinformation där de söker efter den. Detta leder i förlängningen till att vi säljer fler biljetter, vilket gagnar både dig som arrangör och Ticketmaster.

Behöver jag göra något för att mina evenemang ska marknadsföras via affiliates?

Du behöver inte göra någonting mer än att se till att evenemanget ligger synligt på ticketmaster.se.

Kan jag göra riktade kampanjer med Ticketmasters partners?

Ja, vi kan göra riktade kampanjer med bl a Songkick och Bandsintown till målgrupper som visat intresse för en specifik artist.

Hör av dig till oss här så berättar vi mer.

Till vem vänder jag mig om jag skulle vilja bli en affiliate-partner till Ticketmaster?

Det är enkelt och ofta lönsamt att bli en affiliate-partner till Ticketmaster. Vad det innebär och hur du ansöker hittar du information om här. 

Senaste nyheter

Upplev enkelheten med vår nya biljettplattform Universe

Upplev enkelheten med vår nya biljettplattform Universe

Med vårt självserviceverktyg Universe är du snabbt igång med försäljning av ditt onumrerade evenemang. Välj mellan vårt startpaket eller en skräddarsydd lösning anpassad efter dina behov. ‎Sälj direkt från Facebook, eller med kalenderfunktion på din egen eller...

Mamma Mia! The Party – årets bästa evenemang 2019

Mamma Mia! The Party – årets bästa evenemang 2019

Stort grattis säger vi till Mamma Mia! The Party som för andra året i rad har röstats fram som årets bästa evenemang av Sveriges eventbesökare i Ticketmasters globala omröstning Ticket of the Year. Efter fyra slutsålda år i Stockholm kommer det inte som någon...

Locker Room Talk

Locker Room Talk

Den 10 november bjuder Jimmy Durmaz in till välgörenhetsmatch för att stoppa skitsnacket till förmån för Locker Room Talk. "Med hjälp av Ticketmasters stöd kan vi nå ut till fler med vårt budskap om att stoppa skitsnacket för en jämställd framtid där alla människor...

Ticketmaster i samarbete med Junibacken

Ticketmaster i samarbete med Junibacken

På Junibacken tas barn och kultur på allvar. Genom kulturen vill man inspirera, väcka känslor och uppmuntra kreativitet. Verktygen är sång, musik, teater och lek. De används för att skapa en upplevelse att dela oavsett om du är liten eller stor. Junibackens ambition...

Ticketmaster i samarbete med Kistamässan och LEGO® Koncernen

Ticketmaster i samarbete med Kistamässan och LEGO® Koncernen

I nästan 20 år i Holland och 11 år i Danmark har LEGO World evenemanget varit en populär semesteraktivitet för barn, familjer och fans i alla åldrar. Nu kommer det äntligen till Sverige och vi är väldigt glada över att kunna presentera vårt samarbete! Från 31 oktober...

Ticketmaster mot cancer

Ticketmaster mot cancer

Att uppmärksamma och bidra till cancerforskningen är ett globalt och långsiktigt initiativ där Ticketmaster International stödjer det på olika sätt i över 20 länder. Vi i Sverige har bland annat skänkt pengar till Barncancerfonden, Ung Cancer, Movember Foundation och...

Ticketmasters samarbete med Spotify

Ticketmasters samarbete med Spotify

Den här gången vill vi berätta om hur du kan utnyttja Ticketmasters fantastiska samarbete med Spotify för att maximera din försäljning. Genom att sätta upp dina event på rätt sätt så kan vi driva biljettförsäljning till de artister vi vet att konsumenterna lyssnar på,...

Årets bästa evenemang ska röstas fram

Årets bästa evenemang ska röstas fram

Vi låter fansen tänka tillbaka på årets alla evenemang och rösta på det bästa. Ticket of the Year har ingenting med biljettförsäljning eller statistik att göra utan baseras helt och hållet på fansens röster. Sveriges topp tio-lista för 2017 speglade en variationen av...