Affiliates & partners

Som Ticketmaster-kund kan du utnyttja och sälja biljetter via vårt nätverk med 90+ affiliates & partners. helt utan extra kostnad. 

Synlighet på Spotify, Snapchat, Bandsintown, Evenemang.se m fl

Genom att sälja biljetter på ticketmaster.se syns ditt evenemang automatiskt hos en mängd affiliates och partners vilket ger dig extra synlighet och ökad försäljning. Helt utan extra kostnad för dig!

Partnerförsäljning är ett effektivt sätt att öka din räckvidd och nå nya biljettköpare. Vårt affiliateprogram består av populära sajter, ofta nischade med stark lokal räckvidd, t ex Evenemang.se, Eventmarket och Stadsevent. Men också stora globala varumärken såsom Bandsintown, Snapchat, Songkick och Spotify.

Samarbetet bygger på vår globala evenemangsdata som ger utökat innehåll och relevans till våra partners samt extra räckvidd och försäljning åt dig. Ticketmaster-evenemang prioriteras i sökningar och får extra synlighet.

Vi jobbar ständigt för att knyta nya partnerskap som gör ditt evenemang tillgängligt på fler platser, för fler fans. Jobbar du idag med en lokal partner, tipsa dem gärna om vårt program. Läs mer i vår FAQ här nedan >>

 

Så här fungerar det:

  1. Ditt evenemang läggs synligt på ticketmaster.se och kopplas till en artistsida. Läs mer om artistsidan här.
  2. Med hjälp av evenemangsdata från oss matchas och synliggörs evenemangen automatiskt hos våra partners.
  3. Ditt evenemang listas på våra partners artistsidor och/eller tas med i deras olika mailutskick.
  4. Med ett klick landar användaren på ticketmaster.se för att köpa biljett till evenemanget.

Unikt samarbete med Snapchat

Tack vare vårt samarbete med Snapchat har det blivit ännu enklare att hitta evenemang och biljetter. Musikfans kan nu hitta sina favoritkonserter via ’Ticketmatcher’ där de matchas med kommande konserter baserat på vad de gillar. De kan bläddra mellan evenemang genom att svajpa vänster eller höger, spara det de gillar och bjuda in vänner genom att skicka en chatt eller en Snap.

Fans kan också öppna Snap Map – där Ticketmaster som första partner någonsin har ett eget kartlager – och hitta evenemang nära sig. Se mer info i vår Snapchat FAQ >>

Ökad räckvidd

Lokal och rikstäckande synlighet gör att ditt evenemang upptäcks av fler fans.

Automatik

När ditt evenemang läggs upp på ticketmaster.se syns du automatiskt hos samtliga partners.

Personligt

Evenemang från oss synkas med partners data för att ge träffsäkra rekommendationer.

Fler utskick

Mail med kommande konserter går ut löpande och via t ex Bandsintown kan du skräddarsy egna utskick.

FAQ – Affiliates & partners 

Kostar det mig som kund till Ticketmaster något extra att synas via Ticketmasters affiliates & partners?

Nej, detta är en kostnadsfri tjänst vi tillhandahåller. Vi tror att med rätt partners så ökar vi vår räckvidd samtidigt som vi ger konsumenterna evenemangsinformation där de söker efter den. Detta leder i förlängningen till att vi säljer fler biljetter, vilket gagnar både dig som arrangör och Ticketmaster.

Behöver jag göra något för att mina evenemang ska marknadsföras via affiliates?

Du behöver inte göra någonting mer än att se till att evenemanget ligger synligt på ticketmaster.se.

Kan jag göra riktade kampanjer med Ticketmasters partners?

Ja, vi kan göra riktade kampanjer med bl a Songkick och Bandsintown till målgrupper som visat intresse för en specifik artist.

Hör av dig till oss här så berättar vi mer.

Till vem vänder jag mig om jag skulle vilja bli en affiliate-partner till Ticketmaster?

Det är enkelt och ofta lönsamt att bli en affiliate-partner till Ticketmaster. Vad det innebär och hur du ansöker hittar du information om här. 

Senaste nyheter

Backstage med: Pernilla Lindström

Backstage med: Pernilla Lindström

Här har vi vår lilla fjällräv - den som man kan skatta sig lycklig om man lyckas få med på bild - och samtidigt se vad bilden föreställer. Hon har slingrat sig värre än en ål och skickat bilder på allt från Eiffeltornet till sina skor. Till slut lyckades vi...

TM1 Events blir ännu bättre!

TM1 Events blir ännu bättre!

Vårt självserviceverktyg, TM1 Events, har uppdaterats en hel del under de senaste sex månaderna – och det är mer på gång! Visste du att du nu kan lägga ut ditt evenemang till försäljning på under 30 sekunder? Med hjälp av mallfunktionen behöver du bara lägga till...

Så ser publiken på liveevenemang 2024

Så ser publiken på liveevenemang 2024

Att uppleva magin av liveevenemang är en oförglömlig känsla, så det är ju mer än förståeligt att så många som 96% planerar gå på liveevenemang under 2024, och hela 67% säger att de kommer gå på minst 3st. 33% säger att de kommer besöka 1-2 evenemang. Liveevenemang...

Öka synligheten med nya kanaler 2024

Öka synligheten med nya kanaler 2024

Vi har testat och adderat ett gäng olika nya marknadskanaler där vi kan maximera synligheten för dina evenemang i relevanta sammanhang. Att synas under hela försäljningsperioden blir allt viktigare enligt en publikundersökning vi gjorde nyligen - nu ökar vi...

En hyllning till kvinnlig kraft i underhållningsbranschen

En hyllning till kvinnlig kraft i underhållningsbranschen

Den 8 mars firas Internationella Kvinnodagen, en dag för att uppmärksamma ojämställdhet och hylla kvinnors kamp och framgångar. Precis som i många andra sektorer finns det fortfarande en ojämlik representation och flertalet utmaningar för kvinnor i...

Vi lanserar webshopen ticketmastermerch.com

Vi lanserar webshopen ticketmastermerch.com

Ticketmaster lanserar tillsammans med Merch Revolution webshopen ticketmastermerch.com​ Syftet är att hjälpa dig som kund att sälja högkvalitativ merchandise till rätt målgrupp via Ticketmasters kanaler. ​Fansen får en one-stop-shop-upplevelse och kommer till eventet...

Ticketmaster återigen i topp vid årlig branschundersökning

Ticketmaster återigen i topp vid årlig branschundersökning

Varje år genomför vi med hjälp av Kantar/Sifo en branschundersökning som speglar livepublikens åsikter om biljettleverantörer. Nu är den här igen - och vi gläds åt att Ticketmaster återigen toppar listan över varumärkeskännedom inom branschen med...

Så säljer vi fler biljetter via partnerskap med Spotify

Så säljer vi fler biljetter via partnerskap med Spotify

Som du säkert redan vet når du som Ticketmaster-kund, tusentals nya fans genom vårt partnerskap med Spotify. Tidigare har Spotify också samarbetat med Songkick, för event som inte säljs av Ticketmaster. Nu ersätts det samarbetet med Bandsintown istället men...

Backstage med… Linda Norr!

Backstage med… Linda Norr!

Tiden är inne för att ge er några ytterligare nyanser av en av Ticketmaster Sveriges absolut mest lojala medarbetare, vår försäljningschef tillika djungelvrålsfantasten Linda Norr! Tiden går fort när man har roligt sägs det ju - och vips gick det 17 år sedan Linda...

Möjlighet att dela Resale-biljetter på sociala medier

Möjlighet att dela Resale-biljetter på sociala medier

Sedan vi lanserade Resale i Sverige har det varit en stor framgång - och framför allt ett säkert sätt för biljettköparen att sälja vidare sina biljetter. Omständigheterna förändras och ibland kan det bli så att man kan inte längre kan gå på ett evenemang man köpt...

Så arbetar vi med cybersäkerhet

Så arbetar vi med cybersäkerhet

Med anledning av den senaste tidens IT-attacker mot flera datacenter i Sverige och den höga hotnivån, vill vi på Ticketmaster betona hur viktigt säkerheten för dig som kund är för oss. Vi tar säkerhet på allvar och är fast beslutna att skydda oss och dig mot...