Affiliates & partners

Som Ticketmaster-kund kan du utnyttja och sälja biljetter via vårt nätverk med 90+ affiliates & partners. helt utan extra kostnad. 

Synlighet på Spotify, Snapchat, Bandsintown, Evenemang.se m fl

Genom att sälja biljetter på ticketmaster.se syns ditt evenemang automatiskt hos en mängd affiliates och partners vilket ger dig extra synlighet och ökad försäljning. Helt utan extra kostnad för dig!

Partnerförsäljning är ett effektivt sätt att öka din räckvidd och nå nya biljettköpare. Vårt affiliateprogram består av stora globala varumärken såsom Songkick och Spotify, Bandsintown  och Snapchat. Men också populära sajter, ofta nischade med stark lokal räckvidd, t ex Evenemang.se, Eventmarket och Stadsevent

Samarbetet bygger på vår globala evenemangsdata som ger utökat innehåll och relevans till våra partners samt extra räckvidd och försäljning åt dig. Ticketmaster-evenemang prioriteras i sökningar och får extra synlighet.

Vi jobbar ständigt för att knyta nya partnerskap som gör ditt evenemang tillgängligt på fler platser, för fler fans. Jobbar du idag med en lokal partner, tipsa dem gärna om vårt program. Läs mer i vår FAQ här nedan >>

 

Så här fungerar det:

  1. Ditt evenemang läggs synligt (med datum och tid) på ticketmaster.se och kopplas till en artistsida. Läs mer om artistsidan här.
  2. Med hjälp av evenemangsdata från oss matchas och synliggörs evenemangen automatiskt hos våra partners.
  3. Ditt evenemang listas på våra partners artistsidor och/eller tas med i deras olika mailutskick.
  4. Med ett klick landar användaren på ticketmaster.se för att köpa biljett till evenemanget.

Ökad räckvidd

Lokal och rikstäckande synlighet gör att ditt evenemang upptäcks av fler fans.

Automatik

När ditt evenemang läggs upp på ticketmaster.se syns du automatiskt hos samtliga partners.

Personligt

Evenemang från oss synkas med partners data för att ge träffsäkra rekommendationer.

Fler utskick

Mail med kommande konserter går ut löpande och via t ex Bandsintown kan du skräddarsy egna utskick.

FAQ – Affiliates & partners 

Kostar det mig som kund till Ticketmaster något extra att synas via Ticketmasters affiliates & partners?

Nej, detta är en kostnadsfri tjänst vi tillhandahåller. Vi tror att med rätt partners så ökar vi vår räckvidd samtidigt som vi ger konsumenterna evenemangsinformation där de söker efter den. Detta leder i förlängningen till att vi säljer fler biljetter, vilket gagnar både dig som arrangör och Ticketmaster.

Behöver jag göra något för att mina evenemang ska marknadsföras via affiliates?

Du behöver inte göra någonting mer än att se till att evenemanget ligger synligt på ticketmaster.se.

Kan jag göra riktade kampanjer med Ticketmasters partners?

Ja, vi kan göra riktade kampanjer med bl a Songkick och Bandsintown till målgrupper som visat intresse för en specifik artist.

Hör av dig till oss här så berättar vi mer.

Till vem vänder jag mig om jag skulle vilja bli en affiliate-partner till Ticketmaster?

Det är enkelt och ofta lönsamt att bli en affiliate-partner till Ticketmaster. Vad det innebär och hur du ansöker hittar du information om här. 

Senaste nyheter

Biljettlänkar på Shazam/Apple Music

Biljettlänkar på Shazam/Apple Music

Som du säkert redan vet så listas ditt musikevent på Spotify med köplänk direkt till Ticketmaster. Nu är detta också sant för Apple Music och Shazam, så när du hittar ny musik via Shazam eller går in på artistsidor på Apple Music så finns...

Ticketmasters nyhetsbrev

Ticketmasters nyhetsbrev

Varje vecka går vårt veckonyhetsbrev ut till ca 1 miljon prenumeranter via mail. Mailet innehåller kommande evenemang som sker snart, nya biljettsläpp, presale-erbjudanden m m. Unikt innehåll via rekommendationsmotor Vår smarta rekommendationsmotor (datadriven...

Tobbe Trollkarl teamar upp med Ticketmaster

Tobbe Trollkarl teamar upp med Ticketmaster

Tobbe Trollkarl, en av Sveriges mest folkkära underhållare och artist, har trollbundit publiken i över 20 år med sin unika blandning av humor, fingerfärdighet och illusioner. Hans show "Magi i det fria" tar trolleriet ut under bar himmel, där publiken bjuds på en...

Backstage med: Pernilla Lindström

Backstage med: Pernilla Lindström

Här har vi vår lilla fjällräv - den som man kan skatta sig lycklig om man lyckas få med på bild - och samtidigt se vad bilden föreställer. Hon har slingrat sig värre än en ål och skickat bilder på allt från Eiffeltornet till sina skor. Till slut lyckades vi...

TM1 Events blir ännu bättre!

TM1 Events blir ännu bättre!

Vårt självserviceverktyg, TM1 Events, har uppdaterats en hel del under de senaste sex månaderna – och det är mer på gång! Visste du att du nu kan lägga ut ditt evenemang till försäljning på under 30 sekunder? Med hjälp av mallfunktionen behöver du bara lägga till...

Så ser publiken på liveevenemang 2024

Så ser publiken på liveevenemang 2024

Att uppleva magin av liveevenemang är en oförglömlig känsla, så det är ju mer än förståeligt att så många som 96% planerar gå på liveevenemang under 2024, och hela 67% säger att de kommer gå på minst 3st. 33% säger att de kommer besöka 1-2 evenemang. Liveevenemang...

Öka synligheten med nya kanaler 2024

Öka synligheten med nya kanaler 2024

Vi har testat och adderat ett gäng olika nya marknadskanaler där vi kan maximera synligheten för dina evenemang i relevanta sammanhang. Att synas under hela försäljningsperioden blir allt viktigare enligt en publikundersökning vi gjorde nyligen - nu ökar vi...

En hyllning till kvinnlig kraft i underhållningsbranschen

En hyllning till kvinnlig kraft i underhållningsbranschen

Den 8 mars firas Internationella Kvinnodagen, en dag för att uppmärksamma ojämställdhet och hylla kvinnors kamp och framgångar. Precis som i många andra sektorer finns det fortfarande en ojämlik representation och flertalet utmaningar för kvinnor i...

Vi lanserar webshopen ticketmastermerch.com

Vi lanserar webshopen ticketmastermerch.com

Ticketmaster lanserar tillsammans med Merch Revolution webshopen ticketmastermerch.com​ Syftet är att hjälpa dig som kund att sälja högkvalitativ merchandise till rätt målgrupp via Ticketmasters kanaler. ​Fansen får en one-stop-shop-upplevelse och kommer till eventet...

Ticketmaster återigen i topp vid årlig branschundersökning

Ticketmaster återigen i topp vid årlig branschundersökning

Varje år genomför vi med hjälp av Kantar/Sifo en branschundersökning som speglar livepublikens åsikter om biljettleverantörer. Nu är den här igen - och vi gläds åt att Ticketmaster återigen toppar listan över varumärkeskännedom inom branschen med...

Så säljer vi fler biljetter via partnerskap med Spotify

Så säljer vi fler biljetter via partnerskap med Spotify

Som du säkert redan vet når du som Ticketmaster-kund, tusentals nya fans genom vårt partnerskap med Spotify. Tidigare har Spotify också samarbetat med Songkick, för event som inte säljs av Ticketmaster. Nu ersätts det samarbetet med Bandsintown istället men...