Affiliates & partners

Som Ticketmaster-kund kan du utnyttja och sälja biljetter via vårt nätverk med 90+ affiliates & partners. helt utan extra kostnad. 

Synlighet på Spotify, Snapchat, Bandsintown, Evenemang.se m fl

Genom att sälja biljetter på ticketmaster.se syns ditt evenemang automatiskt hos en mängd affiliates och partners vilket ger dig extra synlighet och ökad försäljning. Helt utan extra kostnad för dig!

Partnerförsäljning är ett effektivt sätt att öka din räckvidd och nå nya biljettköpare. Vårt affiliateprogram består av populära sajter, ofta nischade med stark lokal räckvidd, t ex Evenemang.se, Eventmarket och Stadsevent. Men också stora globala varumärken såsom Bandsintown, Snapchat, Songkick och Spotify.

Samarbetet bygger på vår globala evenemangsdata som ger utökat innehåll och relevans till våra partners samt extra räckvidd och försäljning åt dig. Ticketmaster-evenemang prioriteras i sökningar och får extra synlighet.

Vi jobbar ständigt för att knyta nya partnerskap som gör ditt evenemang tillgängligt på fler platser, för fler fans. Jobbar du idag med en lokal partner, tipsa dem gärna om vårt program. Läs mer i vår FAQ här nedan >>

 

Så här fungerar det:

  1. Ditt evenemang läggs synligt på ticketmaster.se och kopplas till en artistsida. Läs mer om artistsidan här.
  2. Med hjälp av evenemangsdata från oss matchas och synliggörs evenemangen automatiskt hos våra partners.
  3. Ditt evenemang listas på våra partners artistsidor och/eller tas med i deras olika mailutskick.
  4. Med ett klick landar användaren på ticketmaster.se för att köpa biljett till evenemanget.

Unikt samarbete med Snapchat

Tack vare vårt samarbete med Snapchat har det blivit ännu enklare att hitta evenemang och biljetter. Musikfans kan nu hitta sina favoritkonserter via ’Ticketmatcher’ där de matchas med kommande konserter baserat på vad de gillar. De kan bläddra mellan evenemang genom att svajpa vänster eller höger, spara det de gillar och bjuda in vänner genom att skicka en chatt eller en Snap.

Fans kan också öppna Snap Map – där Ticketmaster som första partner någonsin har ett eget kartlager – och hitta evenemang nära sig. Se mer info i vår Snapchat FAQ >>

Ökad räckvidd

Lokal och rikstäckande synlighet gör att ditt evenemang upptäcks av fler fans.

Automatik

När ditt evenemang läggs upp på ticketmaster.se syns du automatiskt hos samtliga partners.

Personligt

Evenemang från oss synkas med partners data för att ge träffsäkra rekommendationer.

Fler utskick

Mail med kommande konserter går ut löpande och via t ex Bandsintown kan du skräddarsy egna utskick.

FAQ – Affiliates & partners 

Kostar det mig som kund till Ticketmaster något extra att synas via Ticketmasters affiliates & partners?

Nej, detta är en kostnadsfri tjänst vi tillhandahåller. Vi tror att med rätt partners så ökar vi vår räckvidd samtidigt som vi ger konsumenterna evenemangsinformation där de söker efter den. Detta leder i förlängningen till att vi säljer fler biljetter, vilket gagnar både dig som arrangör och Ticketmaster.

Behöver jag göra något för att mina evenemang ska marknadsföras via affiliates?

Du behöver inte göra någonting mer än att se till att evenemanget ligger synligt på ticketmaster.se.

Kan jag göra riktade kampanjer med Ticketmasters partners?

Ja, vi kan göra riktade kampanjer med bl a Songkick och Bandsintown till målgrupper som visat intresse för en specifik artist.

Hör av dig till oss här så berättar vi mer.

Till vem vänder jag mig om jag skulle vilja bli en affiliate-partner till Ticketmaster?

Det är enkelt och ofta lönsamt att bli en affiliate-partner till Ticketmaster. Vad det innebär och hur du ansöker hittar du information om här. 

Senaste nyheter

Backstage med: Felix Hessel

Backstage med: Felix Hessel

Turning Torso, falafel, Ribersborg och Lilla Torg. Japp, han är ifrån Malmö, vår längsta påg på marknad; Felix Hessel. På jobbet sysselsätter han sig med att hjälpa våra kunder med Premium Marketing Solutions som det så fint heter, alltså betald marknadsföring i bland...

Backstage med: Adam Frank

Backstage med: Adam Frank

Nyköpingssonen Adam jobbar med vår sportplattform, vilket innebär mycket samarbete med både Malmö Redhawks och Frölunda Hockey. Och det passar ju bra eftersom han är gammal hockeykille i grunden. Dock spelade han inte tillräckligt länge för att bli hjulbent. Tur....

Ny artikelserie! Lär känna oss i ”Backstage med:…”

Ny artikelserie! Lär känna oss i ”Backstage med:…”

Du som är Ticketmaster-kund har säkert haft kontakt med flera av oss, antingen din kundansvarig, någon på marknad eller så har du kanske fått hjälp av någon i vårt Client Support-gäng. Och dina biljettköpare kan ha fått hjälp av vår konsumentsupport, Fan Experience....

Så påverkar EUs nya lagkrav din META-annonsering

Så påverkar EUs nya lagkrav din META-annonsering

För att ytterligare öka tryggheten för konsumenter på digitala plattformar införs den 10 juli 2023 ett nytt lagkrav från EU, Digital Services Act (DSA). Lagkravet innebär att du som kör kampanjer på facebook och instagram (META) måste uppge både vem som står bakom...

Enkelt eventupplägg med TM1 Events Manage

Enkelt eventupplägg med TM1 Events Manage

Vi fortsätter att utveckla våra biljettlösningar och verktyg som är anpassade efter våra kunders behov, oavsett om du som kund vill göra det mesta själv i vårt biljettsystem eller hellre tar hjälp av vårt Client Support Team. Därför har vi nu utökat vår self-service...

Nå biljettköparna på TikTok

Nå biljettköparna på TikTok

TikTok har blivit en go-to plattform för de yngre användarna. Över 60% av användarna är under 30 år och i gruppen 00-talister använder 47% TikTok varje dag. Enligt TikTok är engagemanget för live-evenemang något högre än för andra underhållningskategorier på kanalen,...

Möt vår nya kollega: Rasmus Sundström

Möt vår nya kollega: Rasmus Sundström

Rasmus Sundström jobbar på vårt Göteborgskontor som Fan Experience Team Lead, där han har ansvar för det underbara gäng som som tar hand om alla våra biljettköpares frågor. Ålder, eventuella intressen? Jag är 33 år, har oftast något lågintensivt musikaliskt...

Möt vår nya kollega: Erika Gustavsson

Möt vår nya kollega: Erika Gustavsson

Erika börjar som regionalt HR-ansvarig hos oss i maj. Hon är en lakritsfantast som tidigare jobbat som HR-specialist på ett läkemedelsbolag och kommer krydda sommaren med festivalbesök. Erika Gustavsson heter jag och har fått den stora äran att bli ny HR-Manager på...

Allt du behöver veta om nya GA4

Allt du behöver veta om nya GA4

Google Analytics 4 (GA4) är helt enkelt den senaste versionen av Google Analytics, den tidigare hette Universal. GA4 erbjuder ännu fler och djupare insikter om användarna på din webbplats. Den 1 juli 2023 stänger Google ner Universal och erbjuder enbart GA4. En av de...

Syns du i vår automatiserade marknadsföring?

Syns du i vår automatiserade marknadsföring?

Du som kund hos Ticketmaster har säkert hört talas om begreppet artistsida. Men varför är den så viktig och vad krävs för att just min artist och mina event ska synas så mycket som möjligt? Martin på vår Client Support berättar hur det hänger ihop och hur du gör....

Från sök till succé: nyckeltalen för att mäta SEO

Från sök till succé: nyckeltalen för att mäta SEO

Det är dags att mäta och följa upp dina resultat för att säkerställa att du når de mål du satt upp. I det sista kapitlet av vår SEO-serie kommer du att lära dig vilka mätvärden du bör följa och mäta för att maximera din synlighet i sökmotorerna. Varför följa upp...