Affiliates & partners

Som Ticketmaster-kund kan du utnyttja och sälja biljetter via vårt nätverk med 90+ affiliates & partners. helt utan extra kostnad. 

Synlighet på Spotify, Snapchat, Bandsintown, Evenemang.se m fl

Genom att sälja biljetter på ticketmaster.se syns ditt evenemang automatiskt hos en mängd affiliates och partners vilket ger dig extra synlighet och ökad försäljning. Helt utan extra kostnad för dig!

Partnerförsäljning är ett effektivt sätt att öka din räckvidd och nå nya biljettköpare. Vårt affiliateprogram består av populära sajter, ofta nischade med stark lokal räckvidd, t ex Evenemang.se, Eventmarket och Stadsevent. Men också stora globala varumärken såsom Bandsintown, Snapchat, Songkick och Spotify.

Samarbetet bygger på vår globala evenemangsdata som ger utökat innehåll och relevans till våra partners samt extra räckvidd och försäljning åt dig. Ticketmaster-evenemang prioriteras i sökningar och får extra synlighet.

Vi jobbar ständigt för att knyta nya partnerskap som gör ditt evenemang tillgängligt på fler platser, för fler fans. Jobbar du idag med en lokal partner, tipsa dem gärna om vårt program. Läs mer i vår FAQ här nedan >>

 

Så här fungerar det:

  1. Ditt evenemang läggs synligt på ticketmaster.se och kopplas till en artistsida. Läs mer om artistsidan här.
  2. Med hjälp av evenemangsdata från oss matchas och synliggörs evenemangen automatiskt hos våra partners.
  3. Ditt evenemang listas på våra partners artistsidor och/eller tas med i deras olika mailutskick.
  4. Med ett klick landar användaren på ticketmaster.se för att köpa biljett till evenemanget.

Unikt samarbete med Snapchat

Tack vare vårt samarbete med Snapchat har det blivit ännu enklare att hitta evenemang och biljetter. Musikfans kan nu hitta sina favoritkonserter via ’Ticketmatcher’ där de matchas med kommande konserter baserat på vad de gillar. De kan bläddra mellan evenemang genom att svajpa vänster eller höger, spara det de gillar och bjuda in vänner genom att skicka en chatt eller en Snap.

Fans kan också öppna Snap Map – där Ticketmaster som första partner någonsin har ett eget kartlager – och hitta evenemang nära sig. Se mer info i vår Snapchat FAQ >>

Ökad räckvidd

Lokal och rikstäckande synlighet gör att ditt evenemang upptäcks av fler fans.

Automatik

När ditt evenemang läggs upp på ticketmaster.se syns du automatiskt hos samtliga partners.

Personligt

Evenemang från oss synkas med partners data för att ge träffsäkra rekommendationer.

Fler utskick

Mail med kommande konserter går ut löpande och via t ex Bandsintown kan du skräddarsy egna utskick.

FAQ – Affiliates & partners 

Kostar det mig som kund till Ticketmaster något extra att synas via Ticketmasters affiliates & partners?

Nej, detta är en kostnadsfri tjänst vi tillhandahåller. Vi tror att med rätt partners så ökar vi vår räckvidd samtidigt som vi ger konsumenterna evenemangsinformation där de söker efter den. Detta leder i förlängningen till att vi säljer fler biljetter, vilket gagnar både dig som arrangör och Ticketmaster.

Behöver jag göra något för att mina evenemang ska marknadsföras via affiliates?

Du behöver inte göra någonting mer än att se till att evenemanget ligger synligt på ticketmaster.se.

Kan jag göra riktade kampanjer med Ticketmasters partners?

Ja, vi kan göra riktade kampanjer med bl a Songkick och Bandsintown till målgrupper som visat intresse för en specifik artist.

Hör av dig till oss här så berättar vi mer.

Till vem vänder jag mig om jag skulle vilja bli en affiliate-partner till Ticketmaster?

Det är enkelt och ofta lönsamt att bli en affiliate-partner till Ticketmaster. Vad det innebär och hur du ansöker hittar du information om här. 

Senaste nyheter

Ticketmaster och WGP deltar i Youtube Works Award

Ticketmaster och WGP deltar i Youtube Works Award

Ticketmaster Sverige deltar tillsammans med Web Guide Partner (WGP) i tävlingen Youtube Works Award, en årlig tävling i samarbete med Sveriges Annonsörer och 100-Wattaren, som hyllar årets mest innovativa och effektiva annonskampanjer på Youtube. Ticketmasters bidrag...

Intervju: Hur du livestreamar på Facebook

Intervju: Hur du livestreamar på Facebook

Sam Fouladirad och Radio Ystadsgatan var först ut med att streama live på Ticketmasters digitala scen. Vi ringde upp Sam som gick igenom steg för steg hur man sätter upp en egen livestream via Facebook Live. Det är ju via Facebook man syns och hörs mest och samtidigt...

Kungsbacka Teater lanserar co-brandat presentkort

Kungsbacka Teater lanserar co-brandat presentkort

Idag välkomnar vi Kungsbacka Teater som lanserar sina nya co-brandade presentkort. Så här säger Deborah Haugaard på Kungsbacka Teater: "Detta är något som ligger helt i tiden! Att göra det lätt för våra kunder att ge bort en upplevelse utan att behöva gå hemifrån är...

Hemma hos artisterna med Ticketmaster

Hemma hos artisterna med Ticketmaster

Följ med hem till artisterna i vår nya videoserie Hemma hos... I videoserien Hemma hos... får du följa med olika artister på intima rundvandringar i deras hem, där varje avsnitt filmas av artisten själv. Vi får en spännande inblick i artisternas liv samtidigt som de...

Kundcase – Livestreamat donationsevenemang räddar verksamheten

Kundcase – Livestreamat donationsevenemang räddar verksamheten

I fredags var det inte längre tyst på Hotell Hulingens konsertscen. Med ett direktsänt livestreamat donatations/stödevenemang lyckades man få tiotusentals människor över hela Sverige att se evenemanget på Hotell Hulingens och Ticketmasters Facebook-sidor. "Det var...

Intervju: Varför du ska livestreama ditt evenemang

Intervju: Varför du ska livestreama ditt evenemang

Den 27 mars 2020 slog glädjeorkestern Louisiana Avenue alla tiders publikrekord på Cirkus med sin show "Man måste få lira". Konserten framfördes utan publik på plats men 35 000 personer tog del av den minst sagt maxade upplevelsen via Facebook. Till evenemanget såldes...

Virtuell fika om livestreaming

Virtuell fika om livestreaming

Den 27 mars 2020 slog glädjeorkestern Lousiana Avenue alla tiders publikrekord på Cirkus med sin show "Man måste få lira" även om ingen var där fysiskt! I samarbete med Cirkus, Scenteknik och Ticketmaster ville man visa att kultur och musik alltid kommer att leva –...

#hjälplivescenen

#hjälplivescenen

Liveevenemang är vår kärnverksamhet och när möjligheterna att arrangera och uppleva evenemang nu begränsats kraftigt vill vi hjälpa branschen och livescenen med det vi kan. Med vår plattform, service och marknadskraft kan vi dra vårt strå till stacken och få så många...

Ticketmaster öppnar sina kanaler för livestreaming

Ticketmaster öppnar sina kanaler för livestreaming

När möjligheten att arrangera och uppleva evenemang kraftigt har begränsats vill vi hjälpa branschen och livescenen genom att öppna våra kanaler för livestreaming. Vill du uppträda på Ticketmasters digitala scen? Vi har 1 miljon prenumeranter på vårt nyhetsbrev, över...

Ticketmaster presenterar Together Fest – livestream

Ticketmaster presenterar Together Fest – livestream

Ticketmaster Australien kommer nästa vecka att livestreama konserter med lokala favoritmusiker på sin Facebooksida under namnet "Together Fest". Så här säger de: "We are missing live music just as much as you are – that’s why we’re bringing together some of our...

Unik livestream konsert med Louisiana Avenue

Unik livestream konsert med Louisiana Avenue

"Man måste få lira" är ett initiativ av glädjeorkestern Louisiana Avenue i samarbete med Cirkus, Scenteknik och Ticketmaster som visar att kultur och musik alltid kommer att leva - oavsett utmaningar. Detta har mynnat ut i en unik konsert som kommer att livesändas...

Tips kring att livestreama evenemang och konserter

Tips kring att livestreama evenemang och konserter

Vi har satt ihop några favoriter och lite tips för dig som funderat på att livestreama konserter eller andra evenemang. När många evenemang nu har blivit inställda och vi uppmanas att stanna hemma är det många artister och arrangörer runt om i världen som tar hjälp av...