Affiliates & partners

Som Ticketmaster-kund kan du utnyttja och sälja biljetter via vårt nätverk med 90+ affiliates & partners. helt utan extra kostnad. 

Synlighet på Spotify, Snapchat, Bandsintown, Evenemang.se m fl

Genom att sälja biljetter på ticketmaster.se syns ditt evenemang automatiskt hos en mängd affiliates och partners vilket ger dig extra synlighet och ökad försäljning. Helt utan extra kostnad för dig!

Partnerförsäljning är ett effektivt sätt att öka din räckvidd och nå nya biljettköpare. Vårt affiliateprogram består av populära sajter, ofta nischade med stark lokal räckvidd, t ex Evenemang.se, Eventmarket och Stadsevent. Men också stora globala varumärken såsom Bandsintown, Snapchat, Songkick och Spotify.

Samarbetet bygger på vår globala evenemangsdata som ger utökat innehåll och relevans till våra partners samt extra räckvidd och försäljning åt dig. Ticketmaster-evenemang prioriteras i sökningar och får extra synlighet.

Vi jobbar ständigt för att knyta nya partnerskap som gör ditt evenemang tillgängligt på fler platser, för fler fans. Jobbar du idag med en lokal partner, tipsa dem gärna om vårt program. Läs mer i vår FAQ här nedan >>

 

Så här fungerar det:

  1. Ditt evenemang läggs synligt på ticketmaster.se och kopplas till en artistsida. Läs mer om artistsidan här.
  2. Med hjälp av evenemangsdata från oss matchas och synliggörs evenemangen automatiskt hos våra partners.
  3. Ditt evenemang listas på våra partners artistsidor och/eller tas med i deras olika mailutskick.
  4. Med ett klick landar användaren på ticketmaster.se för att köpa biljett till evenemanget.

Unikt samarbete med Snapchat

Tack vare vårt samarbete med Snapchat har det blivit ännu enklare att hitta evenemang och biljetter. Musikfans kan nu hitta sina favoritkonserter via ’Ticketmatcher’ där de matchas med kommande konserter baserat på vad de gillar. De kan bläddra mellan evenemang genom att svajpa vänster eller höger, spara det de gillar och bjuda in vänner genom att skicka en chatt eller en Snap.

Fans kan också öppna Snap Map – där Ticketmaster som första partner någonsin har ett eget kartlager – och hitta evenemang nära sig. Se mer info i vår Snapchat FAQ >>

Ökad räckvidd

Lokal och rikstäckande synlighet gör att ditt evenemang upptäcks av fler fans.

Automatik

När ditt evenemang läggs upp på ticketmaster.se syns du automatiskt hos samtliga partners.

Personligt

Evenemang från oss synkas med partners data för att ge träffsäkra rekommendationer.

Fler utskick

Mail med kommande konserter går ut löpande och via t ex Bandsintown kan du skräddarsy egna utskick.

FAQ – Affiliates & partners 

Kostar det mig som kund till Ticketmaster något extra att synas via Ticketmasters affiliates & partners?

Nej, detta är en kostnadsfri tjänst vi tillhandahåller. Vi tror att med rätt partners så ökar vi vår räckvidd samtidigt som vi ger konsumenterna evenemangsinformation där de söker efter den. Detta leder i förlängningen till att vi säljer fler biljetter, vilket gagnar både dig som arrangör och Ticketmaster.

Behöver jag göra något för att mina evenemang ska marknadsföras via affiliates?

Du behöver inte göra någonting mer än att se till att evenemanget ligger synligt på ticketmaster.se.

Kan jag göra riktade kampanjer med Ticketmasters partners?

Ja, vi kan göra riktade kampanjer med bl a Songkick och Bandsintown till målgrupper som visat intresse för en specifik artist.

Hör av dig till oss här så berättar vi mer.

Till vem vänder jag mig om jag skulle vilja bli en affiliate-partner till Ticketmaster?

Det är enkelt och ofta lönsamt att bli en affiliate-partner till Ticketmaster. Vad det innebär och hur du ansöker hittar du information om här. 

Senaste nyheter

Esport – en introduktion

Esport – en introduktion

När sport för tillfället inte kan erbjudas större publiksammankomster så försöker branschen ta spelet online istället. Tre stora idrottsorganisationer som har omfamnat möjligheten att överföra traditionell sport till esport är bl a Premier League (fotboll), NBA...

Applicera tidsbokning för social distansering på ditt evenemang

Applicera tidsbokning för social distansering på ditt evenemang

När arrangörer försöker anpassa sitt evenemangsutbud är det viktigt att ta hänsyn till Folkhälsomyndighetens föreskrifter och säkerställa besökarnas säkerhet. Med Ticketmasters lösning med tidsbokningar* i köpprocessen så kan du som arrangör kontrollera antalet och...

Vad tänker fansen kring streaming och online-evenemang?

Vad tänker fansen kring streaming och online-evenemang?

En undersökning från Ticketmaster UK visar att 3 av 4 kan tänka sig att betala för exklusivt onlineinnehåll från artister. Fansen kommer alltid att föredra liveupplevelsen framför streamade evenemang men de uppskattar bekvämligheten med streaming under...

Stor undersökning: Fansens framtidstro om livebranschen

Stor undersökning: Fansens framtidstro om livebranschen

De senaste två månaderna har vi fått svar från över 16 000 svenska biljettköpare om deras syn på hur de kommer att konsumera liveevenemang i framtiden. Det är tydligt att man saknar liveevenemang och glädjande att framtidstron överlag är positiv.  86% säger...

Drive-in-event runt om i världen

Drive-in-event runt om i världen

Evenemang med drive-in blir allt populärare, inte bara i Sverige utan runt om i världen. Med säkert avstånd mellan bilarna så blir det ett perfekt sätt att konsumera underhållning och sammtidigt följa de riktlinjer och rekommendationer som Folkhälsomyndigheten...

Livestream – skapa din egen digitala scen

Livestream – skapa din egen digitala scen

Se vår sida som ger dig guider, scener och olika stödfunktioner för att komma igång med Livestream: https://business.ticketmaster.se/livestream/ Missa heller inte vårt webinar med VOYD - Video On Your Demand. Deras digitala scen tillsammans med Ticketmasters räckvidd...

Skansen Corona-anpassar årets midsommarfirande

Skansen Corona-anpassar årets midsommarfirande

Våren 2020 har varit dramatisk och omtumlande och många längtar efter traditioner och firande. Nuvarande restriktioner betyder dock att vi måste skapa nya sätt att fira. Det har en av våra kunder, Skansen, tagit fasta på och kommer därför att ha midsommaröppet, och...

Blackout Tuesday

Blackout Tuesday

Det som har utvecklats under den senaste veckan i USA är både obegripligt och hjärtskärande. Vi tror att vi alla måste göra vår del individuellt och kollektivt för att driva ansvar och förändring. Som en del i vårt löpande arbete för mångfald och inkludering kommer...

Global Goal: Unite for Our Future

Global Goal: Unite for Our Future

Gå med i rörelsen och förändra världen Vi vill alla återvända till våra "normala" liv, gå på konserter, idrottsmatcher och annat med familj och vänner. Men det kommer inte hända förrän vi har alla viktiga verktyg för att bekämpa COVID-19. Idag tillkännagav Global...

Webinar – 10 vanligaste misstagen inom digital marknadsföring

Webinar – 10 vanligaste misstagen inom digital marknadsföring

WGP välkomnar till webinar på fredag den 15 maj kl 14.00. Vi vill tipsa om vår samarbetspartner WGP och deras webinar nu på fredag kl 14.00. Webinar:Gör ni marknadsföringsaktiviteter, men vet inte vad de ger? Eller har du koll på resultaten, men vet inte hur ni ska...

Ticketmaster och WGP deltar i Youtube Works Award

Ticketmaster och WGP deltar i Youtube Works Award

Ticketmaster Sverige deltar tillsammans med Web Guide Partner (WGP) i tävlingen Youtube Works Award, en årlig tävling i samarbete med Sveriges Annonsörer och 100-Wattaren, som hyllar årets mest innovativa och effektiva annonskampanjer på Youtube. Ticketmasters bidrag...