Mail med personaliserat innehåll

Unikt innehåll för mottagaren baserat på surf- & sök-beteende på ticketmaster.se, köp offline/online, geografi, demografi etc.

Vi synliggör rätt information till rätt person vid rätt tillfälle

Varje vecka skickar vi på Ticketmaster miljontals mail till potentiella biljettköpare där vi marknadsför dina evenemang med hjälp av prediktiv intelligens.

Med prediktiv intelligens menar vi insikter och data vi samlar in från våra konsumenter.  Varje mottagare får därför unikt innehåll baserat på surf- och sökbeteende på ticketmaster.se, köp offline/online, geografi, demografi etc

Våra email innehåller:

  • Rekommendationer om t ex nya biljettsläpp, kommande evenemang, sidor du nyligen besökt etc.
  • Dynamisk positionering av ditt evenemang utifrån mottagarens preferenser och tidigare beteende.

 

Så här fungerar det:

  1. Konsument skapar ett Ticketmaster-konto
  2. …och registrerar sin epost-adress
  3. Konsumentens biljettköp, surf-& sökbeteende på ticketmaster.se loggas
  4. Rekommendationsmotorn inventerar tillgängliga evenemang & biljetter
  5. …och matchar det mot konsumentens profilkort.
  6. Personliga rekommendationer skickas ut via mail baserat på individens tidigare preferenser 

Exempel på scenarion som matchas mot konsumentens profilkort:

Rekommendationer om konsumentens favoriter utifrån köp- & surfhistorik.

Förslag på evenemang utifrån geografi, arena och genre.

Information om nya biljettsläpp vi tror skulle passa.

Tips på kommande evenemang i närtid.

FAQ – Mail med rekommendationer baserat på prediktiv intelligens 

Vilka mail skickas ut med innehåll baserat på prediktiv intelligens?

Vårt veckonyhetsbrev som går ut till ca 1 miljon mottagare är till största del baserat på prediktiv intelligens.

Det skickas även ut olika varianter av automatiska/triggade email varje vecka med innehåll baserat på prediktiv intelligens. Ett exempel är vårt ”Re-Enage Email” som går ut per automatik 1 år efter konsumentens senaste event där vi påminner hen om upplevelsen samt en uppmaning att söka bland nya evenemang på ticketmaster.se.

Kostar det mig som kund till Ticketmaster något när mail med prediktiv intelligens skickas ut och marknadsför mitt evenemang?

Nej, detta är en kostnadsfri tjänst vi tillhandahåller. Med relevant information till rätt mottagare vid rätt tillfälle kommer vi få nöjda konsumenter och sälja fler biljetter.

Behöver jag göra något för att mina evenemang ska marknadsföras?

Det enda du behöver göra är att se till att dina evenemang är kopplade till rätt artistsida (primär) med rätt bild på ticketmaster.se.

Senaste nyheter

Backstage med: Sofia Sandin

Backstage med: Sofia Sandin

Stockholmsbruttan Sofia jobbar på Sales som kundansvarig, vilket hon får förklara med egna ord själv nedan, men utöver det brukar hon också hjälpa oss övriga att orientera oss i vinvärlden samt hetsa oss att köpa träningskort på ett gym i närheten. Själv har hon dock...

Backstage med: Felix Hessel

Backstage med: Felix Hessel

Turning Torso, falafel, Ribersborg och Lilla Torg. Japp, han är ifrån Malmö, vår längsta påg på marknad; Felix Hessel. På jobbet sysselsätter han sig med att hjälpa våra kunder med Premium Marketing Solutions som det så fint heter, alltså betald marknadsföring i bland...

Backstage med: Adam Frank

Backstage med: Adam Frank

Nyköpingssonen Adam jobbar med vår sportplattform, vilket innebär mycket samarbete med både Malmö Redhawks och Frölunda Hockey. Och det passar ju bra eftersom han är gammal hockeykille i grunden. Dock spelade han inte tillräckligt länge för att bli hjulbent. Tur....

Nå biljettköparna på TikTok

Nå biljettköparna på TikTok

TikTok har blivit en go-to plattform för de yngre användarna. Över 60% av användarna är under 30 år och i gruppen 00-talister använder 47% TikTok varje dag. Enligt TikTok är engagemanget för live-evenemang något högre än för andra underhållningskategorier på kanalen,...

Möt vår nya kollega: Rasmus Sundström

Möt vår nya kollega: Rasmus Sundström

Rasmus Sundström jobbar på vårt Göteborgskontor som Fan Experience Team Lead, där han har ansvar för det underbara gäng som som tar hand om alla våra biljettköpares frågor. Ålder, eventuella intressen? Jag är 33 år, har oftast något lågintensivt musikaliskt...

Möt vår nya kollega: Erika Gustavsson

Möt vår nya kollega: Erika Gustavsson

Erika börjar som regionalt HR-ansvarig hos oss i maj. Hon är en lakritsfantast som tidigare jobbat som HR-specialist på ett läkemedelsbolag och kommer krydda sommaren med festivalbesök. Erika Gustavsson heter jag och har fått den stora äran att bli ny HR-Manager på...