Mail med personaliserat innehåll
Unikt innehåll för mottagaren baserat på surf- & sök-beteende på ticketmaster.se, köp offline/online, geografi, demografi etc.
Vi synliggör rätt information till rätt person vid rätt tillfälle
Varje vecka skickar vi på Ticketmaster miljontals mail till potentiella biljettköpare där vi marknadsför dina evenemang med hjälp av prediktiv intelligens.
Med prediktiv intelligens menar vi insikter och data vi samlar in från våra konsumenter. Varje mottagare får därför unikt innehåll baserat på surf- och sökbeteende på ticketmaster.se, köp offline/online, geografi, demografi etc
Våra email innehåller:
- Rekommendationer om t ex nya biljettsläpp, kommande evenemang, sidor du nyligen besökt etc.
- Dynamisk positionering av ditt evenemang utifrån mottagarens preferenser och tidigare beteende.
Så här fungerar det:
- Konsument skapar ett Ticketmaster-konto
- …och registrerar sin epost-adress
- Konsumentens biljettköp, surf-& sökbeteende på ticketmaster.se loggas
- Rekommendationsmotorn inventerar tillgängliga evenemang & biljetter
- …och matchar det mot konsumentens profilkort.
- Personliga rekommendationer skickas ut via mail baserat på individens tidigare preferenser
Exempel på scenarion som matchas mot konsumentens profilkort:
Rekommendationer om konsumentens favoriter utifrån köp- & surfhistorik.
Förslag på evenemang utifrån geografi, arena och genre.
Information om nya biljettsläpp vi tror skulle passa.
Tips på kommande evenemang i närtid.
FAQ – Mail med rekommendationer baserat på prediktiv intelligens
Vilka mail skickas ut med innehåll baserat på prediktiv intelligens?
Vårt veckonyhetsbrev som går ut till ca 1 miljon mottagare är till största del baserat på prediktiv intelligens.
Det skickas även ut olika varianter av automatiska/triggade email varje vecka med innehåll baserat på prediktiv intelligens. Ett exempel är vårt ”Re-Enage Email” som går ut per automatik 1 år efter konsumentens senaste event där vi påminner hen om upplevelsen samt en uppmaning att söka bland nya evenemang på ticketmaster.se.
Kostar det mig som kund till Ticketmaster något när mail med prediktiv intelligens skickas ut och marknadsför mitt evenemang?
Nej, detta är en kostnadsfri tjänst vi tillhandahåller. Med relevant information till rätt mottagare vid rätt tillfälle kommer vi få nöjda konsumenter och sälja fler biljetter.
Behöver jag göra något för att mina evenemang ska marknadsföras?
Det enda du behöver göra är att se till att dina evenemang är kopplade till rätt artistsida (primär) med rätt bild på ticketmaster.se.
Senaste nyheter
Unik livestream konsert med Louisiana Avenue
"Man måste få lira" är ett initiativ av glädjeorkestern Louisiana Avenue i samarbete med Cirkus, Scenteknik och Ticketmaster som visar att kultur och musik alltid kommer att leva - oavsett utmaningar. Detta har mynnat ut i en unik konsert som kommer att livesändas...
Tips kring att livestreama evenemang och konserter
Vi har satt ihop några favoriter och lite tips för dig som funderat på att livestreama konserter eller andra evenemang. När många evenemang nu har blivit inställda och vi uppmanas att stanna hemma är det många artister och arrangörer runt om i världen som tar hjälp av...
Frågor och svar om evenemang och coronaviruset
Vi på Ticketmaster har som högsta prioritet att hjälpa våra kunder (arrangörer, arenor, klubbar m.m.) med inställda och flyttade evenemang samt att hålla våra biljettköpare informerade. Vår support jobbar hårt för att kunna svara på frågor och hjälpa till med allt...
Insight 2020: Nästan en av fem vill köpa en VIP-upplevelse
Fans spenderar allt mer på upplevelser. Vår senaste festivalrapport visar att nästan en av fem (18%) är en trolig köpare av en VIP-biljett för en festival, och vår bredare undersökning visar att 14% är troliga köpare av en VIP-biljett för övriga typer av...
Marknadsför ditt evenemang på Youtube
Youtube är en effektiv kanal för din marknadsföring, både för att skapa medvetenhet om ditt evenemang och för att hitta nya potentiella biljettköpare. Genom annonsering på Youtube når du ut till en tydligt segmenterad målgrupp och ger en spännande inblick i vad man...
Folkkära artister uppträder på Holy Smoke BBQ
I sommar får den amerikanska restaurangen Holy Smoke BBQ i Brunnby sällskap av några av Sveriges största artister. Jill Johnson, Sarah Klang, Vintage Trouble, Plura, Uno Svenningsson och Jakob Hellman kommer alla att uppträda i restaurangens tillhörande...
Ticketmaster lanserar i Taiwan och Singapore
Ticketmaster expanderar till Asien genom att lansera Ticketmaster Singapore och förvärva Tixcraft i Taiwan, vilket ökar Ticketmasters globala närvaro till 32 länder. Tixcraft är Taiwans ledande plattform för konsertbiljetter och arbetar med de största...
West Coast Country Festival – Västkustens största countryfestival
Efter succén från premiäråret 2019 är Västkustens största countryfestival, West Coast Country Festival, tillbaka på Åby Arena i Mölndal. Det blir countryakter från hela världen där Sveriges bästa countryartister blandas med internationella. Flera av countryns stilar...
Världscancerdagen – Ticketmaster stöttar kampen mot cancer
Idag, den 4 februari, är det Världscancerdagen - en dag då världen förenas för att öka medvetenheten om sjukdomen och för att samla in pengar för dess upptäckt, förebyggande, forskning och behandling. Cancer finns överallt och forskare såväl som bidragsgivare...
Video – Festivals: data, trends & emotions
Tina Mermiri, Senior Director of International Marketing Insight på Ticketmaster visar en stor undersökning om festivaler. Hennes presentation blottlägger data, fakta och insikter kring festivalscenen, både lokalt i Sverige och internationellt. Se eller ladda...
World Cup Åre 2020 väljer Ticketmaster
World Cup Åre 2020 väljer Ticketmaster som biljettleverantör för alpina världscuptävlingarna i Åre. "Vi behöver en partner som kan enkelt distribuera våra biljetter på ett enkelt och snyggt sätt, någon som vet vad dom gör. Ticketmaster var ett naturligt val för oss."...
Schema Sweden Live 2020
Hej!Äntligen dags för Sweden Live 2020! För er som kommer till Västerås så vill vi uppmuntra er att komma till oss i montern så bjuder vi på dricka och snacks. Time:a gärna in detta med någon av aktiviteterna i montern (se nedan) där vi hoppas vi få möjlighet att...