Idag, den 4 februari, är det Världscancerdagen – en dag då världen förenas för att öka medvetenheten om sjukdomen och för att samla in pengar för dess upptäckt, förebyggande, forskning och behandling. Cancer finns överallt och forskare såväl som bidragsgivare från världens alla hörn arbetar tillsammans för att besegra sjukdomen. Det är en gemensam resa som Ticketmaster stöttar helhjärtat. 

För ett år sedan idag lanserade vi på Ticketmaster vårt allra första internationella välgörenhetspartnerskap med Cancer Research UK och 19 cancerorganisationer på över 20 av våra marknader. Sedan dess har Ticketmaster samlat in över 3,5 miljoner kronor världen över genom olika initiativ. Läs vår tidigare artikel här.

I år har vi ytterligare två marknader med oss ​​- Mexiko och Förenade Arabemiraten, vilket innebär partnerskap med 21 välgörenhetsorganisationer på 22 marknader.

Olika aktiviteter genomförs löpande och i Sverige startade de anställda en insamling till Movember Foundation, där det insamlade beloppet sedan dubblades av Ticketmaster. Vi skänkte också 2019 års julklappspengar till Barncancerfonden.

Cancerfondens vision är att besegra cancer. Målet är att färre ska drabbas och fler ska överleva. Cancerfonden bedriver kampanjer på många olika nivåer, och alla har samma målsättning: Att bekämpa cancer genom att sprida kunskap, väcka opinion och samla in pengar till cancerforskning.  

Bli månadsgivare hos Cancerfonden här!

Kampen går vidare! #WorldCancerDay