Mail med personaliserat innehåll
Unikt innehåll för mottagaren baserat på surf- & sök-beteende på ticketmaster.se, köp offline/online, geografi, demografi etc.
Vi synliggör rätt information till rätt person vid rätt tillfälle
Varje vecka skickar vi på Ticketmaster miljontals mail till potentiella biljettköpare där vi marknadsför dina evenemang med hjälp av prediktiv intelligens.
Med prediktiv intelligens menar vi insikter och data vi samlar in från våra konsumenter. Varje mottagare får därför unikt innehåll baserat på surf- och sökbeteende på ticketmaster.se, köp offline/online, geografi, demografi etc
Våra email innehåller:
- Rekommendationer om t ex nya biljettsläpp, kommande evenemang, sidor du nyligen besökt etc.
- Dynamisk positionering av ditt evenemang utifrån mottagarens preferenser och tidigare beteende.
Så här fungerar det:
- Konsument skapar ett Ticketmaster-konto
- …och registrerar sin epost-adress
- Konsumentens biljettköp, surf-& sökbeteende på ticketmaster.se loggas
- Rekommendationsmotorn inventerar tillgängliga evenemang & biljetter
- …och matchar det mot konsumentens profilkort.
- Personliga rekommendationer skickas ut via mail baserat på individens tidigare preferenser
Exempel på scenarion som matchas mot konsumentens profilkort:
Rekommendationer om konsumentens favoriter utifrån köp- & surfhistorik.
Förslag på evenemang utifrån geografi, arena och genre.
Information om nya biljettsläpp vi tror skulle passa.
Tips på kommande evenemang i närtid.
FAQ – Mail med rekommendationer baserat på prediktiv intelligens
Vilka mail skickas ut med innehåll baserat på prediktiv intelligens?
Vårt veckonyhetsbrev som går ut till ca 1 miljon mottagare är till största del baserat på prediktiv intelligens.
Det skickas även ut olika varianter av automatiska/triggade email varje vecka med innehåll baserat på prediktiv intelligens. Ett exempel är vårt ”Re-Enage Email” som går ut per automatik 1 år efter konsumentens senaste event där vi påminner hen om upplevelsen samt en uppmaning att söka bland nya evenemang på ticketmaster.se.
Kostar det mig som kund till Ticketmaster något när mail med prediktiv intelligens skickas ut och marknadsför mitt evenemang?
Nej, detta är en kostnadsfri tjänst vi tillhandahåller. Med relevant information till rätt mottagare vid rätt tillfälle kommer vi få nöjda konsumenter och sälja fler biljetter.
Behöver jag göra något för att mina evenemang ska marknadsföras?
Det enda du behöver göra är att se till att dina evenemang är kopplade till rätt artistsida (primär) med rätt bild på ticketmaster.se.
Senaste nyheter
Upplev enkelheten med vår nya biljettplattform Universe
Med vårt självserviceverktyg Universe är du snabbt igång med försäljning av ditt onumrerade evenemang. Välj mellan vårt startpaket eller en skräddarsydd lösning anpassad efter dina behov. Sälj direkt från Facebook, eller med kalenderfunktion på din egen eller...
Föreläsning på Sweden Live | Festivals: data, trends and emotions
Tina Mermiri är Senior Director of International Marketing Insight på Ticketmaster i London. Hon och hennes team har nyligen tagit fram en stor undersökning om festivaler. Hennes presentation blottlägger tio års data, fakta och insikter kring festivalscenen, både...
Mamma Mia! The Party – årets bästa evenemang 2019
Stort grattis säger vi till Mamma Mia! The Party som för andra året i rad har röstats fram som årets bästa evenemang av Sveriges eventbesökare i Ticketmasters globala omröstning Ticket of the Year. Efter fyra slutsålda år i Stockholm kommer det inte som någon...
Locker Room Talk
Den 10 november bjuder Jimmy Durmaz in till välgörenhetsmatch för att stoppa skitsnacket till förmån för Locker Room Talk. "Med hjälp av Ticketmasters stöd kan vi nå ut till fler med vårt budskap om att stoppa skitsnacket för en jämställd framtid där alla människor...
Ticketmaster i samarbete med Junibacken
På Junibacken tas barn och kultur på allvar. Genom kulturen vill man inspirera, väcka känslor och uppmuntra kreativitet. Verktygen är sång, musik, teater och lek. De används för att skapa en upplevelse att dela oavsett om du är liten eller stor. Junibackens ambition...
Ticketmaster i samarbete med Kistamässan och LEGO® Koncernen
I nästan 20 år i Holland och 11 år i Danmark har LEGO World evenemanget varit en populär semesteraktivitet för barn, familjer och fans i alla åldrar. Nu kommer det äntligen till Sverige och vi är väldigt glada över att kunna presentera vårt samarbete! Från 31 oktober...
Ticketmaster Sweden partners with Longines Global Champions Tour Stockholm
In collaboration with Stockholm Horse Week, Longines Global Champions Tour Stockholm will take place in the capital city from 13 - 16 June 2019 and will play host to one of the most prestigious equestrian events this summer. The event is part of the international...
Ticketmaster mot cancer
Att uppmärksamma och bidra till cancerforskningen är ett globalt och långsiktigt initiativ där Ticketmaster International stödjer det på olika sätt i över 20 länder. Vi i Sverige har bland annat skänkt pengar till Barncancerfonden, Ung Cancer, Movember Foundation och...
Nå ut till rätt målgrupp och maximera din försäljning
Via den här länken kan du se vårt senaste webbseminarium om retargeting (Fan Network). Det här är ett av de viktigaste och mest effektiva verktygen vi har i vår verktygslåda! https://bit.ly/2URxSAI
MAMMA MIA! THE PARTY HAR RÖSTATS FRAM AV FANSEN SOM SVERIGES TICKET OF THE YEAR 2018
Mamma Mia! The Party tar hem segern i Sveriges Ticket of the Year 2018! Sydkoreas BTS är den globala vinnaren och Rammstein är det mest efterlängtade evenemanget i Sverige 2019. Fansen har sagt sitt. Mamma Mia! The Party har vunnit den ärofyllda titeln Ticket of the...
Ticketmasters samarbete med Spotify
Den här gången vill vi berätta om hur du kan utnyttja Ticketmasters fantastiska samarbete med Spotify för att maximera din försäljning. Genom att sätta upp dina event på rätt sätt så kan vi driva biljettförsäljning till de artister vi vet att konsumenterna lyssnar på,...
Årets bästa evenemang ska röstas fram
Vi låter fansen tänka tillbaka på årets alla evenemang och rösta på det bästa. Ticket of the Year har ingenting med biljettförsäljning eller statistik att göra utan baseras helt och hållet på fansens röster. Sveriges topp tio-lista för 2017 speglade en variationen av...