Mail med personaliserat innehåll

Unikt innehåll för mottagaren baserat på surf- & sök-beteende på ticketmaster.se, köp offline/online, geografi, demografi etc.

Vi synliggör rätt information till rätt person vid rätt tillfälle

Varje vecka skickar vi på Ticketmaster miljontals mail till potentiella biljettköpare där vi marknadsför dina evenemang med hjälp av prediktiv intelligens.

Med prediktiv intelligens menar vi insikter och data vi samlar in från våra konsumenter.  Varje mottagare får därför unikt innehåll baserat på surf- och sökbeteende på ticketmaster.se, köp offline/online, geografi, demografi etc

Våra email innehåller:

  • Rekommendationer om t ex nya biljettsläpp, kommande evenemang, sidor du nyligen besökt etc.
  • Dynamisk positionering av ditt evenemang utifrån mottagarens preferenser och tidigare beteende.

 

Så här fungerar det:

  1. Konsument skapar ett Ticketmaster-konto
  2. …och registrerar sin epost-adress
  3. Konsumentens biljettköp, surf-& sökbeteende på ticketmaster.se loggas
  4. Rekommendationsmotorn inventerar tillgängliga evenemang & biljetter
  5. …och matchar det mot konsumentens profilkort.
  6. Personliga rekommendationer skickas ut via mail baserat på individens tidigare preferenser 

Exempel på scenarion som matchas mot konsumentens profilkort:

Rekommendationer om konsumentens favoriter utifrån köp- & surfhistorik.

Förslag på evenemang utifrån geografi, arena och genre.

Information om nya biljettsläpp vi tror skulle passa.

Tips på kommande evenemang i närtid.

FAQ – Mail med rekommendationer baserat på prediktiv intelligens 

Vilka mail skickas ut med innehåll baserat på prediktiv intelligens?

Vårt veckonyhetsbrev som går ut till ca 1 miljon mottagare är till största del baserat på prediktiv intelligens.

Det skickas även ut olika varianter av automatiska/triggade email varje vecka med innehåll baserat på prediktiv intelligens. Ett exempel är vårt ”Re-Enage Email” som går ut per automatik 1 år efter konsumentens senaste event där vi påminner hen om upplevelsen samt en uppmaning att söka bland nya evenemang på ticketmaster.se.

Kostar det mig som kund till Ticketmaster något när mail med prediktiv intelligens skickas ut och marknadsför mitt evenemang?

Nej, detta är en kostnadsfri tjänst vi tillhandahåller. Med relevant information till rätt mottagare vid rätt tillfälle kommer vi få nöjda konsumenter och sälja fler biljetter.

Behöver jag göra något för att mina evenemang ska marknadsföras?

Det enda du behöver göra är att se till att dina evenemang är kopplade till rätt artistsida (primär) med rätt bild på ticketmaster.se.

Senaste nyheter

Locker Room Talk

Locker Room Talk

Den 10 november bjuder Jimmy Durmaz in till välgörenhetsmatch för att stoppa skitsnacket till förmån för Locker Room Talk. "Med hjälp av Ticketmasters stöd kan vi nå ut till fler med vårt budskap om att stoppa skitsnacket för en jämställd framtid där alla människor...

Ticketmaster i samarbete med Junibacken

Ticketmaster i samarbete med Junibacken

På Junibacken tas barn och kultur på allvar. Genom kulturen vill man inspirera, väcka känslor och uppmuntra kreativitet. Verktygen är sång, musik, teater och lek. De används för att skapa en upplevelse att dela oavsett om du är liten eller stor. Junibackens ambition...

Ticketmaster mot cancer

Ticketmaster mot cancer

Att uppmärksamma och bidra till cancerforskningen är ett globalt och långsiktigt initiativ där Ticketmaster International stödjer det på olika sätt i över 20 länder. Vi i Sverige har bland annat skänkt pengar till Barncancerfonden, Ung Cancer, Movember Foundation och...

Årets bästa evenemang ska röstas fram

Årets bästa evenemang ska röstas fram

Vi låter fansen tänka tillbaka på årets alla evenemang och rösta på det bästa. Ticket of the Year har ingenting med biljettförsäljning eller statistik att göra utan baseras helt och hållet på fansens röster. Sveriges topp tio-lista för 2017 speglade en variationen av...