Email med personaliserat innehåll

Unikt innehåll för mottagaren baserat på surf- & sök-beteende på ticketmaster.se, köp offline/online, geografi, demografi etc.

Vi synliggör rätt information till rätt person vid rätt tillfälle

Varje vecka skickar vi på Ticketmaster miljontals email till potentiella biljettköpare där vi marknadsför dina evenemang med hjälp av prediktiv intelligens.

Med prediktiv intelligens menar vi insikter och data vi samlar in från våra konsumenter.  Varje mottagare får därför unikt innehåll baserat på surf- och sökbeteende på ticketmaster.se, köp offline/online, geografi, demografi etc

Våra email innehåller:

  • Rekommendationer om t ex nya biljettsläpp, kommande evenemang, sidor du nyligen besökt etc.
  • Dynamisk positionering av ditt evenemang utifrån mottagarens preferenser och tidigare beteende.
  • Dynamiskt innehåll baserat på ”On Open”, dvs beroende på när mottagaren öppnar sitt nyhetsbrev så förändras innehållet för att vi inte ska markadsföra evenemang som är slutsålda eller som har ett passerat evenemangsdatum.

 

Så här fungerar det:

  1. Konsument skapar ett Ticketmaster-konto
  2. …och registrerar sin epost-adress
  3. Konsumentens biljettköp, surf-& sökbeteende på ticketmaster.se loggas
  4. Rekommendationsmotorn inventerar tillgängliga evenemang & biljetter
  5. …och matchar det mot konsumentens profilkort.
  6. Personliga rekommendationer skickas ut via email baserat på individens tidigare preferenser 

Exempel på scenarion som matchas mot konsumentens profilkort:

Rekommendationer om konsumentens favoriter utifrån köp- & surfhistorik.

Förslag på evenemang utifrån geografi, arena och genre.

Information om nya biljettsläpp vi tror skulle passa.

Tips på kommande evenemang i närtid.

FAQ – Email med Prediktiv intelligens 

Vilka email skickas ut med innehåll baserat på prediktiv intelligens?

Vårt veckonyhetsbrev som går ut till ca 1 miljon mottagare är till största del baserat på prediktiv intelligens.

Det skickas även ut olika varianter av automatiska/triggade email varje vecka med innehåll baserat på prediktiv intelligens. Ett exempel är vårt ”Re-Enage Email” som går ut per automatik 1 år efter konsumentens senaste event där vi påminner hen om upplevelsen samt en uppmaning att söka bland nya evenemang på ticketmaster.se.

Kostar det mig som kund till Ticketmaster något när email med prediktiv intelligens skickas ut och marknadsför mitt evenemang?

Nej, detta är en kostnadsfri tjänst vi tillhandahåller. Med relevant information till rätt mottagare vid rätt tillfälle kommer vi få nöjda konsumenter och sälja fler biljetter.

Behöver jag göra något för att mina evenemang ska marknadsföras?

Det enda du behöver göra är att se till att dina evenemang är kopplade till rätt artistsida (primär) med rätt bild på ticketmaster.se.

Senaste nyheter

GDPR-arbetet fortsätter

GDPR-arbetet fortsätter

Ingen har väl kunnat undgå GDPR och alla utskick med uppdaterade villkor – vissa bättre än andra. Forbes har betygsatt GDPR-utskick där 8 företag finns med i listan med betyg från A+ till D- Läs artikeln här: https://bit.ly/2siYb6p

GDPR – Ticketmasters åtagande

Ticketmasters inställning till kundernas personliga information Våra kunder och fans ligger oss varmt om hjärtat, och vårt mål är att bevara tilltron och förtroendet genom att hantera deras personliga information med respekt och ge dem kontroll. Vårt pålitliga...

Ticketmaster Verified Fan

Ticketmaster Verified Fan

Ticketmaster gör allt för att fler biljetter ska säljas till riktiga fans. I samarbete med artister och arrangörer hjälper Ticketmaster Verified Fan till att säkerställa att fansen får se artisterna de älskar – genom att hålla andrahandsförsäljare borta – och ge de...

Håll dig uppdaterad var du än är

Håll dig uppdaterad var du än är

Om du vill ha en snabb överblick av din biljettförsäljning är Ticker perfekt. Du får realtidsinformationen direkt i mobilen och kan hålla dig uppdaterad. Ladda ned appen och logga in med ditt Ticketmaster ONE-konto för att se alla dina evenemang och trenderna över...

Ticketmaster fortsätter expandera

Ticketmaster fortsätter expandera

Ticketmaster är världsledande inom biljettförsäljning för live-evenemang med en försäljning på mer än 530 miljoner primära biljetter årligen. Lanseringen kommer att ge schweiziska fans och artister tillgång till Ticketmasters tjänster och innovativa teknik. Det kommer...

Android app

Android app

Nu har vi utöver vår app för iPhone även en fullt fungerande för Android i en första version med fler uppdateringar på gång.  

Ticnet blir Ticketmaster

Ticnet blir Ticketmaster

Sedan starten 1998 har Ticnet gått igenom många faser. 2004 blev Ticnet en del av den globala biljettaktören Ticketmaster och 2009 en del av Live Nation Entertainment. I år förenas 17 olika marknader under ett och samma varumärke - med global räckvidd och lokal...

App lansering

App lansering

Ticketmaster iPhone app möjliggör ett personligt och bekvämt sätt att hitta evenemang, köpa biljetter och ladda ner biljetten direkt i mobilen. Genom att låta appen ha tillgång till vart du befinner dig, din Facebook och iTunes så ger den dig personliga tips vad som...