Träffa oss på Ticketmaster

Vi är en organisation av erfarna och mycket engagerade medarbetare i Stockholm och Göteborg. Du kan välja att låta oss sköta allt åt dig eller så använder du våra självserviceverktyg för din biljetthantering och tar hjälp av oss när du behöver det.

Storleken på ditt event spelar ingen roll! Oavsett om du är en arrangör, artist, lag, klubb eller arena så hjälper vi dig med din biljettförsäljning från start till mål. Nedan möter du några i vårt gäng!

Linda Norr

Sälj- & kundutveckling

Linda Norr drivs av att utveckla våra kunders affärer. Linda och vi andra på Ticketmaster ser oss nämligen inte bara som en biljettleverantör utan en affärspartner som hjälper dig med dina utmaningar och att uppnå gemensamt uppsatta mål. Du får en partner som känner din publik och aktivt jobbar för att tillsammans sälja så mycket biljetter som möjligt.

Kontakta Linda eller någon av hennes kollegor Sofia, Olof, Jakob eller Money för att veta mer om hur vi som partner hjälper dig att sälja den sista platsen på ditt event.

Joel Léon

Marknadsavdelningen

Joel har lång erfarenhet av att marknadsföra evenemang och dess kringprodukter. Han trivs med den höga utvecklingstakten av marknadsföringsprodukter och -tjänster och kan tillsammans med resten av marknadsteamet verkligen göra nytta för dig som kund. Med hjälp av Ticketmasters egna kanaler ger vi dig synlighet och exponering till rätt målgrupp. Med ca 1,2 miljoner unika webbesökare/månad, 1 miljon nyhetsbrevsprenumeranter och över 110 000 följare i sociala medier har vi både data från köp- och surfbeteende och kan skräddarsy målgrupper för ditt event.

Med hjälp av prediktiv intelligens, automatiska retargetingprogram, sökmotorannonsering- och -optimering, affiliatepatners som t ex Spotify och Snapchat m m kan vi ge dig en unik räckvidd till biljettköpare som ingen annan biljettleverantör kan ge dig. 
Kontakta Joel eller någon av hans kollegor på marknadsavdelningen för att veta mer om hur du kan få ditt varumärke att synas och samtidigt sälja fler biljetter.

Sonny Ståhlgren

Produkt- & affärsutveckling
Sonny och hans kollegor jobbar dagligen med att utveckla, testa och implementera nya produkter och tjänster kopplade till biljettförsäljning. Med vår långa erfarenhet har vi lärt oss att inget evenemang är det andra likt, vilket också betyder att produkt- och affärsutvecklingen är utformad för att kunna skräddarsy lösningar som passar dig och ditt evenemang. Det kan handla om allt från APIer, webbaserade lösningar för eventupplägg, till betallösningar och nya rapportfunktioner m m.

Tack vare vår internationella spännvidd så har Sonny kollegor på 29 olika marknader som hjälps åt att utveckla kraftfulla produkter och tjänster som verkligen gör nytta för dig som kund.

Kontakta oss för att veta mer om hur vilka produkter och tjänster som skulle passa dig och dina evenemang.

Lisa Arkenhamn

Kundsupport
Lisa är en av våra hjälpsamma och kundfokuserade representanter i vår stora supportorganisation som hjälper dig med allt ifrån evenemangsupplägg, merförsäljning och hela vägen till inpasserings- och IT-lösningar.

Vi har öppet 7 dagar i veckan 52 veckor om året för din skull. Du kan dra nytta av att ha vårt supportteam som en förlängning av din egen organisation. Du kan välja att låta oss sköta allt åt dig eller så använder du våra självserviceverktyg och tar hjälp av oss när du behöver det. Du får även tillgång till kontaktpersoner inom andra avdelningar i vår organisation om du önskar det.
Kontakta Lisa eller någon av hennes kollegor för att veta mer om hur vår supportavdelning kan avlasta dig så att du kan fokusera på det du är bra på.

Som branschledare utvecklar vi tillsammans med våra kunder sättet fans får tillgång till liveunderhållning. Vill du följa med på resan? 

Läs mer om våra anställda

5 tips – så når du ut med ditt evenemang inför jul

5 tips – så når du ut med ditt evenemang inför jul

Halloween är över, och snarare än du tror väntar julen runt hörnet med stämningsfulla konserter, shower, spelningar och föreställningar. Ska du arrangera event under november och december kommer här lite värdefulla tips hur du kan nå ut med dina evenemang med hjälp av...

Möt vår nya kollega: Lotta Heiskanen

Möt vår nya kollega: Lotta Heiskanen

"Hej! Jag heter Lotta och är 24 år gammal och har nyligen tagit min kandidatexamen i marknadskommunikation vid Stockholms universitet. Under studietiden har jag arbetat extra i butik och innan dess har jag arbetat som vikarie, musiklärare och servitris. En salig...

Möt vår nya kollega: Sofia Sandin

Möt vår nya kollega: Sofia Sandin

"Hej! Sofia heter jag och är ny på säljavdelningen i Stockholm. Min erfarenhet och mitt hjärta ligger inom service och försäljning och det är där jag verkat sedan gymnasiet. Jag har även erfarenhet inom ledarskap och har de senaste åren drivit en egen verksamhet inom...

Möt vår nya kollega: Vendela Hafström

Möt vår nya kollega: Vendela Hafström

I takt med att biljettsförsäljningen ökar så förstärker vi vår service gentemot biljettköparna. Vi är superglada att vi nu hittat vår nya kollega Vendela som förutom att hon löser konsumentärenden på löpande band dessutom jobbar dedikerat med att bemanna kassor och biljettsupport för en av våra kunder Got Event.

Möt vår nya kollega: Anna Söderblom

Möt vår nya kollega: Anna Söderblom

Vi fortsätter att rekrytera och nu har vi fått förstärkning inom Performance Marketing där vi lyckligtvis har fått med oss Anna som kommer hjälpa oss och våra kunder med programmatisk annonsering, sökmotorannonsering, tracking m m. Välkommen till Ticketmaster Anna!