Träffa oss på Ticketmaster
Vi är en organisation av erfarna och mycket engagerade medarbetare i Stockholm och Göteborg. Du kan välja att låta oss sköta allt åt dig eller så använder du våra självserviceverktyg för din biljetthantering och tar hjälp av oss när du behöver det.
Storleken på ditt event spelar ingen roll! Oavsett om du är en arrangör, artist, lag, klubb eller arena så hjälper vi dig med din biljettförsäljning från start till mål. Nedan möter du några i vårt gäng!


Linda Norr
Linda Norr drivs av att utveckla våra kunders affärer. Linda och vi andra på Ticketmaster ser oss nämligen inte bara som en biljettleverantör utan en affärspartner som hjälper dig med dina utmaningar och att uppnå gemensamt uppsatta mål. Du får en partner som känner din publik och aktivt jobbar för att tillsammans sälja så mycket biljetter som möjligt.
Kontakta Linda eller någon av hennes kollegor Sofia, Olof, Jakob eller Money för att veta mer om hur vi som partner hjälper dig att sälja den sista platsen på ditt event.
Joel Léon
Joel har lång erfarenhet av att marknadsföra evenemang och dess kringprodukter. Han trivs med den höga utvecklingstakten av marknadsföringsprodukter och -tjänster och kan tillsammans med resten av marknadsteamet verkligen göra nytta för dig som kund. Med hjälp av Ticketmasters egna kanaler ger vi dig synlighet och exponering till rätt målgrupp. Med ca 1,2 miljoner unika webbesökare/månad, 1 miljon nyhetsbrevsprenumeranter och över 110 000 följare i sociala medier har vi både data från köp- och surfbeteende och kan skräddarsy målgrupper för ditt event.
Med hjälp av prediktiv intelligens, automatiska retargetingprogram, sökmotorannonsering- och -optimering, affiliatepatners som t ex Spotify och Snapchat m m kan vi ge dig en unik räckvidd till biljettköpare som ingen annan biljettleverantör kan ge dig.
Kontakta Joel eller någon av hans kollegor på marknadsavdelningen för att veta mer om hur du kan få ditt varumärke att synas och samtidigt sälja fler biljetter.


Sonny Ståhlgren
Tack vare vår internationella spännvidd så har Sonny kollegor på 29 olika marknader som hjälps åt att utveckla kraftfulla produkter och tjänster som verkligen gör nytta för dig som kund.
Kontakta oss för att veta mer om hur vilka produkter och tjänster som skulle passa dig och dina evenemang.
Lisa Arkenhamn
Vi har öppet 7 dagar i veckan 52 veckor om året för din skull. Du kan dra nytta av att ha vårt supportteam som en förlängning av din egen organisation. Du kan välja att låta oss sköta allt åt dig eller så använder du våra självserviceverktyg och tar hjälp av oss när du behöver det. Du får även tillgång till kontaktpersoner inom andra avdelningar i vår organisation om du önskar det.
Kontakta Lisa eller någon av hennes kollegor för att veta mer om hur vår supportavdelning kan avlasta dig så att du kan fokusera på det du är bra på.

Som branschledare utvecklar vi tillsammans med våra kunder sättet fans får tillgång till liveunderhållning. Vill du följa med på resan?
Läs mer om våra anställda

Black Friday – lista ditt evenemang på vår Flash Sale!
Dags igen för Flash Sale! Denna gång under 48 timmar med start på Black Friday den 25 november. Du som är kund till Ticketmaster har möjligheten att sälja dina evenemang med erbjudandet "2 för 1" från fredag 25 november kl 10 till söndag 27 november kl 10....

5 tips – så når du ut med ditt evenemang inför jul
Halloween är över, och snarare än du tror väntar julen runt hörnet med stämningsfulla konserter, shower, spelningar och föreställningar. Ska du arrangera event under november och december kommer här lite värdefulla tips hur du kan nå ut med dina evenemang med hjälp av...

Möt vår nya kollega: Lotta Heiskanen
"Hej! Jag heter Lotta och är 24 år gammal och har nyligen tagit min kandidatexamen i marknadskommunikation vid Stockholms universitet. Under studietiden har jag arbetat extra i butik och innan dess har jag arbetat som vikarie, musiklärare och servitris. En salig...

Möt vår nya kollega: Sofia Sandin
"Hej! Sofia heter jag och är ny på säljavdelningen i Stockholm. Min erfarenhet och mitt hjärta ligger inom service och försäljning och det är där jag verkat sedan gymnasiet. Jag har även erfarenhet inom ledarskap och har de senaste åren drivit en egen verksamhet inom...

Möt vår nya kollega: Sara Norén
När evenemangen och publiken är tillbaka så har vi nu förstärkt vår ekonomiavdelning med Sara. Välkommen till Ticketmaster!

Möt vår nya kollega: Anna B. Curic
Fortsatt förstärkning till konsumentservice nu när alla restriktioner äntligen är över. Vi är så glada över att Anna blir en del av vårt team. Välkommen!

Möt vår nya kollega: Jonathan Andersson
Vår konsumentservice har fått behövlig förstärkning nu när restriktionerna snart är över. Ett stort varmt välkommen Jonathan till Ticketmaster!

Möt vår nya kollega: Oscar von Almassy
Ticketmasters IT-avdelning har förstärkts ordentligt! Vi är så nöjda med att kunna hälsa Oscar välkommen tillbaka till teamet.

Möt vår nya kollega: Vendela Hafström
I takt med att biljettsförsäljningen ökar så förstärker vi vår service gentemot biljettköparna. Vi är superglada att vi nu hittat vår nya kollega Vendela som förutom att hon löser konsumentärenden på löpande band dessutom jobbar dedikerat med att bemanna kassor och biljettsupport för en av våra kunder Got Event.

Möt vår nya kollega: Anna Söderblom
Vi fortsätter att rekrytera och nu har vi fått förstärkning inom Performance Marketing där vi lyckligtvis har fått med oss Anna som kommer hjälpa oss och våra kunder med programmatisk annonsering, sökmotorannonsering, tracking m m. Välkommen till Ticketmaster Anna!

Möt vår nya kollega: Klara Pettersson
Nu är det många som vill utnyttja Ticketmasters marknadsföringskraft. Och för att hinna med alla roliga kundprojekt och nya biljettsläpp har vi nöjet att presentera en ny kollega på Ticketmasters marknadsavdelning. Välkommen Klara!

Möt vår nya kollega: Martin Wendt
Restriktionerna är snart historia och vårt kundserviceteam blir ännu större! Välkommen Martin till Ticketmaster och tjänsten som Client Support Specialist!