Träffa oss på Ticketmaster

Vi är en organisation av erfarna och mycket engagerade medarbetare i Stockholm och Göteborg. Du kan välja att låta oss sköta allt åt dig eller så använder du våra självserviceverktyg för din biljetthantering och tar hjälp av oss när du behöver det.

Storleken på ditt event spelar ingen roll! Oavsett om du är en arrangör, artist, lag, klubb eller arena så hjälper vi dig med din biljettförsäljning från start till mål. Nedan möter du några i vårt gäng!

Linda Norr

Sälj- & kundutveckling

Linda Norr drivs av att utveckla våra kunders affärer. Linda och vi andra på Ticketmaster ser oss nämligen inte bara som en biljettleverantör utan en affärspartner som hjälper dig med dina utmaningar och att uppnå gemensamt uppsatta mål. Du får en partner som känner din publik och aktivt jobbar för att tillsammans sälja så mycket biljetter som möjligt.

Kontakta Linda eller någon av hennes kollegor Sofia, Olof, Jakob eller Money för att veta mer om hur vi som partner hjälper dig att sälja den sista platsen på ditt event.

Joel Léon

Marknadsavdelningen

Joel har lång erfarenhet av att marknadsföra evenemang och dess kringprodukter. Han trivs med den höga utvecklingstakten av marknadsföringsprodukter och -tjänster och kan tillsammans med resten av marknadsteamet verkligen göra nytta för dig som kund. Med hjälp av Ticketmasters egna kanaler ger vi dig synlighet och exponering till rätt målgrupp. Med ca 1,2 miljoner unika webbesökare/månad, 1 miljon nyhetsbrevsprenumeranter och över 110 000 följare i sociala medier har vi både data från köp- och surfbeteende och kan skräddarsy målgrupper för ditt event.

Med hjälp av prediktiv intelligens, automatiska retargetingprogram, sökmotorannonsering- och -optimering, affiliatepatners som t ex Spotify och Snapchat m m kan vi ge dig en unik räckvidd till biljettköpare som ingen annan biljettleverantör kan ge dig. 
Kontakta Joel eller någon av hans kollegor på marknadsavdelningen för att veta mer om hur du kan få ditt varumärke att synas och samtidigt sälja fler biljetter.

Sonny Ståhlgren

Produkt- & affärsutveckling
Sonny och hans kollegor jobbar dagligen med att utveckla, testa och implementera nya produkter och tjänster kopplade till biljettförsäljning. Med vår långa erfarenhet har vi lärt oss att inget evenemang är det andra likt, vilket också betyder att produkt- och affärsutvecklingen är utformad för att kunna skräddarsy lösningar som passar dig och ditt evenemang. Det kan handla om allt från APIer, webbaserade lösningar för eventupplägg, till betallösningar och nya rapportfunktioner m m.

Tack vare vår internationella spännvidd så har Sonny kollegor på 29 olika marknader som hjälps åt att utveckla kraftfulla produkter och tjänster som verkligen gör nytta för dig som kund.

Kontakta oss för att veta mer om hur vilka produkter och tjänster som skulle passa dig och dina evenemang.

Lisa Arkenhamn

Kundsupport
Lisa är en av våra hjälpsamma och kundfokuserade representanter i vår stora supportorganisation som hjälper dig med allt ifrån evenemangsupplägg, merförsäljning och hela vägen till inpasserings- och IT-lösningar.

Vi har öppet 7 dagar i veckan 52 veckor om året för din skull. Du kan dra nytta av att ha vårt supportteam som en förlängning av din egen organisation. Du kan välja att låta oss sköta allt åt dig eller så använder du våra självserviceverktyg och tar hjälp av oss när du behöver det. Du får även tillgång till kontaktpersoner inom andra avdelningar i vår organisation om du önskar det.
Kontakta Lisa eller någon av hennes kollegor för att veta mer om hur vår supportavdelning kan avlasta dig så att du kan fokusera på det du är bra på.

Som branschledare utvecklar vi tillsammans med våra kunder sättet fans får tillgång till liveunderhållning. Vill du följa med på resan? 

Läs mer om våra anställda