Livestreaming
Liveevenemang är vår kärnverksamhet men när möjligheterna att arrangera och uppleva evenemang nu begränsats kraftigt vill vi hjälpa dig som arrangör att komma igång med livestreaming. På denna sida finner du guider, scener och olika stödfunktioner för att komma igång.
Skapa din egen digitala scen och ta betalt för ditt innehåll.
Sälj biljetter på ticketmaster.se till livesändningar eller använd befintligt videoinnehåll som Pay-Per-View.
Webinar
Se vårt webinar på Youtube om hur du kommer igång med din egen digitala scen. Ta gärna kontakt med oss för mer information!
Sälj donations- eller stödbiljetter på ticketmaster.se
För dem som inte vill eller kan låsa sin stream bakom ”betalvägg” så är donations- eller stödbiljetter ett alternativ. Underskatta inte dina fans vilja att stötta dig ekonomiskt!
Kontakta oss på [email protected] för mer information.
Livestreama på Facebook & Youtube
Det är enklare och billigare än vad du kanske tror att komma igång med livestreaming.
Se våra steg-för-steg-guider:
Sänd din stream kostnadsfritt i Ticketmasters kanaler
Vi har 1 miljon prenumeranter på vårt nyhetsbrev, över 120 000 följare i våra sociala kanaler och hundratusentals besökare på ticketmaster.se varje vecka.
Nu har du möjligheten att kostnadsfritt visa upp ditt evenemang i våra kanaler via korspublicering på Ticketmasters Facebook-sida. Du streamar, vi publicerar och marknadsför evenemanget till vår publik.
Kontakta oss på [email protected] berättar vi mer.
Nyheter om livestream
Möt vår nya kollega: Johan Öström
"Hej! Jag heter Johan och kommer arbeta inom Product Operations. Mina tidigare arbeten har alltid varit inom teknikbranschen och med biljettsystem. Det skall bli mycket spännande och intressant att ta sig an de utmaningar som finns hos Ticketmaster. På min fritid så...
Vi söker en Key Account Manager Sales
Livebranschen är tillbaka på riktigt, och vi växer med den! Nu behöver vår säljavdelning förstärkning i form av en till Key Account Manager. Du är bäst på att skapa nya kundrelationer och utveckla befintliga, allt från små teaterscener till stora arenor. Du finns där...
Black Friday – lista ditt evenemang på vår Flash Sale!
Dags igen för Flash Sale! Denna gång under 48 timmar med start på Black Friday den 25 november. Du som är kund till Ticketmaster har möjligheten att sälja dina evenemang med erbjudandet "2 för 1" från fredag 25 november kl 10 till söndag 27 november kl 10....
5 tips – så når du ut med ditt evenemang inför jul
Halloween är över, och snarare än du tror väntar julen runt hörnet med stämningsfulla konserter, shower, spelningar och föreställningar. Ska du arrangera event under november och december kommer här lite värdefulla tips hur du kan nå ut med dina evenemang med hjälp av...
Din evenemangsförsäljning direkt i appen
Vill du komma åt och/eller dela försäljningsdata med dina kollegor, i realtid? Med vårt rapportverktyg TM1 Reports kan du göra just detta. Applikationen finns tillgänglig på vår kundsajt TM1 och den finns även tillgänglig som app i din mobil. Med TM1 Reports kan du...
Ticketmaster förlänger avtal med Sveriges största event- och arenaföretag
Göteborg, 14 oktober 2022Ticketmaster Sverige förlänger samarbetet med Got Event, Sveriges största event- och arenaföretag, efter offentlig upphandling. Avtalet innebär fortsatt leverans av biljettlösningar till Got Events arenor, som inkluderar Ullevi, Bravida Arena...
Möt vår nya kollega: Lotta Heiskanen
"Hej! Jag heter Lotta och är 24 år gammal och har nyligen tagit min kandidatexamen i marknadskommunikation vid Stockholms universitet. Under studietiden har jag arbetat extra i butik och innan dess har jag arbetat som vikarie, musiklärare och servitris. En salig...
Ticketmasters nya ”Sista minuten”-biljettshop
Har du ett eller flera evenemang som äger rum inom en månad och som behöver en extra skjuts för att sälja slut? Som kund till Ticketmaster kan du lägga upp dina evenemang som sker i närtid med 25% eller 50% rabatt på ordinarie pris i vår nya biljettshop ”Sista...
Spåra dina kampanjer med en pixel
När vi marknadsför ditt event får du alltid kampanjuppföljning och resultat av biljettförsäljningen från oss. Men om du gör egen marknadsföring av ditt event – som leder till biljettköp på Ticketmaster – är det lättare och tydligare att följa upp kampanjen om du har...
Skyddad: Digital annonsering, kundcase, branschundersökning m m!
Lösenordsskyddad
För att se detta skyddade inlägg, ange lösenordet nedan:
Branschundersökning: Ticketmaster är nr 1 igen!
Vårt analysteam har tillsammans med Kantar Sifo tagit fram den årliga branschundersökningen som representerar livebesökare och deras tankar kring biljettleverantörer. Ticketmasters varumärkeskännedom ligger återigen som nummer 1 i branschen på 84%. Vi är den...
Vi söker en Marketing Intern! [TILLSATT]
Vill du kombinera dina studier inom marknadsföring med jobb? Eller har du precis tagit examen och söker arbetslivserfarenhet? Då hoppas vi du vill läsa vidare, för nu söker vi en “Marketing Intern” till Ticketmaster Sverige. Du kommer arbeta från vårt kontor i...
Världen = din publik
Med en digital scen är du inte längre begränsad till en lokal publik i ett specifikt geografiskt område.
Tillsammans med Ticketmasters internationalla räckvidd har du nu möjlighet att nå miljontals potentiella biljettköpare över hela världen.
Prata med oss om Livestreaming.
Live will be back!
Tips! Sälj våra co-brandade presentkort med ert eget varumärke online eller i egen kassa.
Läs mer här.