När vi marknadsför ditt event får du alltid kampanjuppföljning och resultat av biljettförsäljningen från oss. Men om du gör egen marknadsföring av ditt event – som leder till biljettköp på Ticketmaster – är det lättare och tydligare att följa upp kampanjen om du har en pixel inlagd på vår webbplats.

En pixel är en liten osynlig bildfil (vanligtvis GIF eller PNG) eller några rader kod som kan läggas på en webbplats för att samla in data om händelser som sker där, t ex att en användare besöker webbplatsen eller att ett köp genomförs. Vilken pixel du ska använda beror på vilken plattform du vill att datan samlas in till, t ex Facebook Ads Manager eller Google Analytics.

Som kund hos Ticketmaster kan vi placera din pixel hos oss för att registrera alla köp på ditt evenemang.

Om du säljer samtliga biljetter via ticketmaster.se kan pixeln även användas för att bygga målgrupper av webbplatsbesökarna på ditt evenemang. På så sätt kan du också nå de som visat intresse men ännu inte köpt något via så kallad retargeting.