DC program ticketmaster

Ticketmaster är världsledande inom att koppla fans med de liveupplevelser de älskar, och vårt affiliateprogram är ett sätt att göra detta möjligt. Det hjälper dig att nå ut till nya målgrupper och öka biljettförsäljningen genom att integrera dina evenemang i appar och plattformar som fans redan använder och litar på. Detta utan extra kostnad för dig som arrangör. 

Låt rätt publik hitta ditt evenemang – vi finns där fansen är 

Vi delar information om dina evenemang med över 200 lokala /1200 globala partners. Dessa använder vår eventinformation för att skapa funktioner på sina sajter, appar och plattformar som hjälper fans att upptäcka dina evenemang. Oavsett om det är musik, sport, teater eller familjeunderhållning, ger programmet ökad synlighet på plattformar som Spotify, Facebook, Google, Shazam och TikTok, vilket gör att nya målgrupper kan upptäcka dina evenemang. 

Så går det till: 

  1. Våra partners hämtar information om dina evenemang via Ticketmasters teknik 
  2. Dina evenemang listas på Ticketmaster
  3. Partnerna marknadsför dina evenemang på sina plattformar
  4. Fans upptäcker dina evenemang och klickar sig vidare till Ticketmaster för att köpa biljetter. 

Enkelt och automatiserat – du som kund behöver inte göra mer än att se till att dina evenemang med tid och datum är upplagda på ticketmaster.se, ofta krävs även en artistsida. Läs mer om vad vi menar med artistsida här

Och resultatet?

  1. Maximera räckvidden:
    Dina evenemang når automatiskt ut till miljontals fans genom vårt affiliate- och partnernätverk. År 2024 såldes över 5% av konsert- och festivalbiljetterna via denna kanal. 
  2. Branschledande teknik:
    Vi utvecklar ständigt vår teknik för att skapa bättre partnerskap med de bästa globala varumärkena. 
  3. Partnerskap med toppvarumärken: Ticketmaster samarbetar med världsledande plattformar, t ex: 

    Spotify
    Ticketmaster är primär biljettleverantör för Spotify, vilket hjälper fans att enkelt upptäcka evenemang samtidigt som de lyssnar på musik. 

    Facebook
    Ticketmaster kan integreras med Facebook och automatiskt skapa ett facebook-evenemang åt dig när ditt event publiceras på ticketmaster. Detta har resulterat i en 64% ökning av räckvidd och en 20% ökning av försäljningen globalt under 2024.  

    Google
    Dina evenemang syns på Google Events, med översikt över datum och priser. 

    TikTok
    Möjligheten att länka till Ticketmaster i videos har givit över 4 miljarder videovisningar och resulterat i över 10 miljoner besök på Ticketmasters webbplatser. 

    Lokala partners:
    Utöver de globala partnerna samarbetar Ticketmaster också med över 100 lokala och genre-specialiserade varumärken för att öka medvetenheten och konverteringen till köpare inom specifika områden. 

Med Ticketmasters Affiliateprogram får dina evenemang maximal synlighet. Oavsett om det är en stor turné, en mindre klubbspelning eller en teaterföreställning, hjälper programmet dig att nå fler fans och sälja fler biljetter. 

Kontakta oss

Insights
Solution Page
Nyhet
Eventmarknadsföring
Partnerskap
Kontakta oss
Andy White, Freelance WordPress Developer London