Livestreaming
Liveevenemang är vår kärnverksamhet men när möjligheterna att arrangera och uppleva evenemang nu begränsats kraftigt vill vi hjälpa dig som arrangör att komma igång med livestreaming. På denna sida finner du guider, scener och olika stödfunktioner för att komma igång.
Skapa din egen digitala scen och ta betalt för ditt innehåll.
Sälj biljetter på ticketmaster.se till livesändningar eller använd befintligt videoinnehåll som Pay-Per-View.
Webinar
Se vårt webinar på Youtube om hur du kommer igång med din egen digitala scen. Ta gärna kontakt med oss för mer information!
Sälj donations- eller stödbiljetter på ticketmaster.se
För dem som inte vill eller kan låsa sin stream bakom ”betalvägg” så är donations- eller stödbiljetter ett alternativ. Underskatta inte dina fans vilja att stötta dig ekonomiskt!
Kontakta oss på [email protected] för mer information.
Livestreama på Facebook & Youtube
Det är enklare och billigare än vad du kanske tror att komma igång med livestreaming.
Se våra steg-för-steg-guider:
Sänd din stream kostnadsfritt i Ticketmasters kanaler
Vi har 1 miljon prenumeranter på vårt nyhetsbrev, över 120 000 följare i våra sociala kanaler och hundratusentals besökare på ticketmaster.se varje vecka.
Nu har du möjligheten att kostnadsfritt visa upp ditt evenemang i våra kanaler via korspublicering på Ticketmasters Facebook-sida. Du streamar, vi publicerar och marknadsför evenemanget till vår publik.
Kontakta oss på [email protected] berättar vi mer.
Nyheter om livestream
TM1 Events blir ännu bättre!
Vårt självserviceverktyg, TM1 Events, har uppdaterats en hel del under de senaste sex månaderna – och det är mer på gång! Visste du att du nu kan lägga ut ditt evenemang till försäljning på under 30 sekunder? Med hjälp av mallfunktionen behöver du bara lägga till...
Snart dags för ditt event? Läs våra rekommendationer inför biljettskanning
Vi rekommenderar våra kunder att scanna biljetter vid inpassering till sina event - dels för att säkerställa att alla har en biljett, men också för att det skapar insikter i när och hur många som faktiskt kom på eventet. För skanning använder du...
Så ser publiken på liveevenemang 2024
Att uppleva magin av liveevenemang är en oförglömlig känsla, så det är ju mer än förståeligt att så många som 96% planerar gå på liveevenemang under 2024, och hela 67% säger att de kommer gå på minst 3st. 33% säger att de kommer besöka 1-2 evenemang. Liveevenemang...
Öka synligheten med nya kanaler 2024
Vi har testat och adderat ett gäng olika nya marknadskanaler där vi kan maximera synligheten för dina evenemang i relevanta sammanhang. Att synas under hela försäljningsperioden blir allt viktigare enligt en publikundersökning vi gjorde nyligen - nu ökar vi...
En hyllning till kvinnlig kraft i underhållningsbranschen
Den 8 mars firas Internationella Kvinnodagen, en dag för att uppmärksamma ojämställdhet och hylla kvinnors kamp och framgångar. Precis som i många andra sektorer finns det fortfarande en ojämlik representation och flertalet utmaningar för kvinnor i...
Vi lanserar webshopen ticketmastermerch.com
Ticketmaster lanserar tillsammans med Merch Revolution webshopen ticketmastermerch.com Syftet är att hjälpa dig som kund att sälja högkvalitativ merchandise till rätt målgrupp via Ticketmasters kanaler. Fansen får en one-stop-shop-upplevelse och kommer till eventet...
Ticketmaster återigen i topp vid årlig branschundersökning
Varje år genomför vi med hjälp av Kantar/Sifo en branschundersökning som speglar livepublikens åsikter om biljettleverantörer. Nu är den här igen - och vi gläds åt att Ticketmaster återigen toppar listan över varumärkeskännedom inom branschen med...
Så säljer vi fler biljetter via partnerskap med Spotify
Som du säkert redan vet når du som Ticketmaster-kund, tusentals nya fans genom vårt partnerskap med Spotify. Tidigare har Spotify också samarbetat med Songkick, för event som inte säljs av Ticketmaster. Nu ersätts det samarbetet med Bandsintown istället men...
Backstage med… Linda Norr!
Tiden är inne för att ge er några ytterligare nyanser av en av Ticketmaster Sveriges absolut mest lojala medarbetare, vår försäljningschef tillika djungelvrålsfantasten Linda Norr! Tiden går fort när man har roligt sägs det ju - och vips gick det 17 år sedan Linda...
Möjlighet att dela Resale-biljetter på sociala medier
Sedan vi lanserade Resale i Sverige har det varit en stor framgång - och framför allt ett säkert sätt för biljettköparen att sälja vidare sina biljetter. Omständigheterna förändras och ibland kan det bli så att man kan inte längre kan gå på ett evenemang man köpt...
Så arbetar vi med cybersäkerhet
Med anledning av den senaste tidens IT-attacker mot flera datacenter i Sverige och den höga hotnivån, vill vi på Ticketmaster betona hur viktigt säkerheten för dig som kund är för oss. Vi tar säkerhet på allvar och är fast beslutna att skydda oss och dig mot...
300 000 kr till Cancerfonden – mer ska det bli!
Under november och december 2023 lyckades vi samla in en imponerande summa på 300 000 kr till förmån för Cancerfonden, något som verkligen engagerat och enat våra medarbetare, kunder och biljettköpare i kampen mot cancer. Den överväldigande responsen har övertygat oss...
Världen = din publik
Med en digital scen är du inte längre begränsad till en lokal publik i ett specifikt geografiskt område.
Tillsammans med Ticketmasters internationalla räckvidd har du nu möjlighet att nå miljontals potentiella biljettköpare över hela världen.
Prata med oss om Livestreaming.
Live will be back!
Tips! Sälj våra co-brandade presentkort med ert eget varumärke online eller i egen kassa.
Läs mer här.