Livestreaming
Liveevenemang är vår kärnverksamhet men när möjligheterna att arrangera och uppleva evenemang nu begränsats kraftigt vill vi hjälpa dig som arrangör att komma igång med livestreaming. På denna sida finner du guider, scener och olika stödfunktioner för att komma igång.
Skapa din egen digitala scen och ta betalt för ditt innehåll.
Sälj biljetter på ticketmaster.se till livesändningar eller använd befintligt videoinnehåll som Pay-Per-View.
Webinar
Se vårt webinar på Youtube om hur du kommer igång med din egen digitala scen. Ta gärna kontakt med oss för mer information!
Sälj donations- eller stödbiljetter på ticketmaster.se
För dem som inte vill eller kan låsa sin stream bakom ”betalvägg” så är donations- eller stödbiljetter ett alternativ. Underskatta inte dina fans vilja att stötta dig ekonomiskt!
Kontakta oss på [email protected] för mer information.
Livestreama på Facebook & Youtube
Det är enklare och billigare än vad du kanske tror att komma igång med livestreaming.
Se våra steg-för-steg-guider:
Sänd din stream kostnadsfritt i Ticketmasters kanaler
Vi har 1 miljon prenumeranter på vårt nyhetsbrev, över 120 000 följare i våra sociala kanaler och hundratusentals besökare på ticketmaster.se varje vecka.
Nu har du möjligheten att kostnadsfritt visa upp ditt evenemang i våra kanaler via korspublicering på Ticketmasters Facebook-sida. Du streamar, vi publicerar och marknadsför evenemanget till vår publik.
Kontakta oss på [email protected] berättar vi mer.
Nyheter om livestream
Upplev enkelheten med vår nya biljettplattform Universe
Med vårt självserviceverktyg Universe är du snabbt igång med försäljning av ditt onumrerade evenemang. Välj mellan vårt startpaket eller en skräddarsydd lösning anpassad efter dina behov. Sälj direkt från Facebook, eller med kalenderfunktion på din egen eller...
Föreläsning på Sweden Live | Festivals: data, trends and emotions
Tina Mermiri är Senior Director of International Marketing Insight på Ticketmaster i London. Hon och hennes team har nyligen tagit fram en stor undersökning om festivaler. Hennes presentation blottlägger tio års data, fakta och insikter kring festivalscenen, både...
Mamma Mia! The Party – årets bästa evenemang 2019
Stort grattis säger vi till Mamma Mia! The Party som för andra året i rad har röstats fram som årets bästa evenemang av Sveriges eventbesökare i Ticketmasters globala omröstning Ticket of the Year. Efter fyra slutsålda år i Stockholm kommer det inte som någon...
Locker Room Talk
Den 10 november bjuder Jimmy Durmaz in till välgörenhetsmatch för att stoppa skitsnacket till förmån för Locker Room Talk. "Med hjälp av Ticketmasters stöd kan vi nå ut till fler med vårt budskap om att stoppa skitsnacket för en jämställd framtid där alla människor...
Ticketmaster i samarbete med Junibacken
På Junibacken tas barn och kultur på allvar. Genom kulturen vill man inspirera, väcka känslor och uppmuntra kreativitet. Verktygen är sång, musik, teater och lek. De används för att skapa en upplevelse att dela oavsett om du är liten eller stor. Junibackens ambition...
Ticketmaster i samarbete med Kistamässan och LEGO® Koncernen
I nästan 20 år i Holland och 11 år i Danmark har LEGO World evenemanget varit en populär semesteraktivitet för barn, familjer och fans i alla åldrar. Nu kommer det äntligen till Sverige och vi är väldigt glada över att kunna presentera vårt samarbete! Från 31 oktober...
Ticketmaster Sweden partners with Longines Global Champions Tour Stockholm
In collaboration with Stockholm Horse Week, Longines Global Champions Tour Stockholm will take place in the capital city from 13 - 16 June 2019 and will play host to one of the most prestigious equestrian events this summer. The event is part of the international...
Ticketmaster mot cancer
Att uppmärksamma och bidra till cancerforskningen är ett globalt och långsiktigt initiativ där Ticketmaster International stödjer det på olika sätt i över 20 länder. Vi i Sverige har bland annat skänkt pengar till Barncancerfonden, Ung Cancer, Movember Foundation och...
Nå ut till rätt målgrupp och maximera din försäljning
Via den här länken kan du se vårt senaste webbseminarium om retargeting (Fan Network). Det här är ett av de viktigaste och mest effektiva verktygen vi har i vår verktygslåda! https://bit.ly/2URxSAI
MAMMA MIA! THE PARTY HAR RÖSTATS FRAM AV FANSEN SOM SVERIGES TICKET OF THE YEAR 2018
Mamma Mia! The Party tar hem segern i Sveriges Ticket of the Year 2018! Sydkoreas BTS är den globala vinnaren och Rammstein är det mest efterlängtade evenemanget i Sverige 2019. Fansen har sagt sitt. Mamma Mia! The Party har vunnit den ärofyllda titeln Ticket of the...
Ticketmasters samarbete med Spotify
Den här gången vill vi berätta om hur du kan utnyttja Ticketmasters fantastiska samarbete med Spotify för att maximera din försäljning. Genom att sätta upp dina event på rätt sätt så kan vi driva biljettförsäljning till de artister vi vet att konsumenterna lyssnar på,...
Årets bästa evenemang ska röstas fram
Vi låter fansen tänka tillbaka på årets alla evenemang och rösta på det bästa. Ticket of the Year har ingenting med biljettförsäljning eller statistik att göra utan baseras helt och hållet på fansens röster. Sveriges topp tio-lista för 2017 speglade en variationen av...
Världen = din publik
Med en digital scen är du inte längre begränsad till en lokal publik i ett specifikt geografiskt område.
Tillsammans med Ticketmasters internationalla räckvidd har du nu möjlighet att nå miljontals potentiella biljettköpare över hela världen.
Prata med oss om Livestreaming.
Live will be back!
Tips! Sälj våra co-brandade presentkort med ert eget varumärke online eller i egen kassa.
Läs mer här.