Livestreaming
Liveevenemang är vår kärnverksamhet men när möjligheterna att arrangera och uppleva evenemang nu begränsats kraftigt vill vi hjälpa dig som arrangör att komma igång med livestreaming. På denna sida finner du guider, scener och olika stödfunktioner för att komma igång.
Skapa din egen digitala scen och ta betalt för ditt innehåll.
Sälj biljetter på ticketmaster.se till livesändningar eller använd befintligt videoinnehåll som Pay-Per-View.
Webinar
Se vårt webinar på Youtube om hur du kommer igång med din egen digitala scen. Ta gärna kontakt med oss för mer information!
Sälj donations- eller stödbiljetter på ticketmaster.se
För dem som inte vill eller kan låsa sin stream bakom ”betalvägg” så är donations- eller stödbiljetter ett alternativ. Underskatta inte dina fans vilja att stötta dig ekonomiskt!
Kontakta oss på [email protected] för mer information.
Livestreama på Facebook & Youtube
Det är enklare och billigare än vad du kanske tror att komma igång med livestreaming.
Se våra steg-för-steg-guider:
Sänd din stream kostnadsfritt i Ticketmasters kanaler
Vi har 1 miljon prenumeranter på vårt nyhetsbrev, över 120 000 följare i våra sociala kanaler och hundratusentals besökare på ticketmaster.se varje vecka.
Nu har du möjligheten att kostnadsfritt visa upp ditt evenemang i våra kanaler via korspublicering på Ticketmasters Facebook-sida. Du streamar, vi publicerar och marknadsför evenemanget till vår publik.
Kontakta oss på [email protected] berättar vi mer.
Nyheter om livestream
9 anledningar till en artistsida
Ticketmasters artistsidor är navet i marknadsföringen som vi gör av dina evenemang i nyhetsbrev, sociala medier, Google, Spotify med mera. En bra artistsida med rätt innehåll kan vara skillnaden mellan att utnyttja Ticketmasters räckvidd maximalt eller ingen...
Tjalve väljer Ticketmaster för SM i Friidrott
Tjalve valde ett samarbete med Ticketmaster för SM i Friidrott för ett gott bemötande och smidigt upplägg för oss som inte så vana arrangörer av publika events. Vi har tidigare erfarenhet av samarbete med mindre SM-tävlingar inomhus, som då fungerade bra.Krister...
Park Lane förlänger med Ticketmaster
Vi på Park Lane är mycket nöjda med samarbetet med Ticketmaster som biljettåterförsäljare för vår krogshow Park Lane Show. Efter många år tillsammans väljer vi att utöka och förlänga vårt samarbetsavtal med Ticketmaster och ser fram emot en fortsatt resa tillsammans...
Nu kan fans upptäcka dina evenemang på Snapchat
Tack vare vårt samarbete med Snapchat har det blivit ännu enklare att hitta evenemang och biljetter. Musikfans kan nu hitta sina favoritkonserter via 'Ticketmatcher' där de matchas med kommande konserter baserat på vad de gillar. De kan bläddra mellan evenemang genom...
Så ser fansen på liveupplevelser 2022
Tillsammans med branschorganisationen Svensk Live genomförde vi strax innan jul 2021 en stor konsumentundersökning. Över 39.000 personer har gett sin syn på dagens och framtidens liveupplevelser, och delat med sig av sina attityder och känslor kring liveevenemang. 24...
Möt vår nya kollega: Anna B. Curic
Fortsatt förstärkning till konsumentservice nu när alla restriktioner äntligen är över. Vi är så glada över att Anna blir en del av vårt team. Välkommen!
Möt vår nya kollega: Jonathan Andersson
Vår konsumentservice har fått behövlig förstärkning nu när restriktionerna snart är över. Ett stort varmt välkommen Jonathan till Ticketmaster!
Livepeppen har vaknat – nu kör vi!
Vi måste bara dela med oss av lite glädjande nyheter och siffror som poppar ut ur statistiken: samma dag det meddelades att restriktionerna kommer tas bort den 9 februari slog biljettförsäljningen i taket och var den högsta sedan 23 december. Ett talande tecken på...
NFL Partners with Ticketmaster to Offer Limited Edition NFTs to Celebrate Super Bowl LVI
The National Football League has announced new opportunities for fans to receive virtual commemorative tickets in the form of non-fungible tokens (NFTs) to celebrate Super Bowl LVI in Los Angeles on February 13, 2022. Read the full article here >>
Produktspecialist för vår nya plattform Sport XR
Vi söker nu en person till vår nya avdelning Product Operation Sport hos Ticketmaster Northern Europe! Du kommer ha ansvaret att rulla ut, lansera och vara produktägare för en helt ny plattform – Ticketmaster Sport XR - för alla våra sportkunder i Sverige, Norge och...
Förbered ditt biljettsläpp med Performer Alert Email
Du vet väl att när du säljer biljetter med Ticketmaster så får du möjlighet att boosta din försäljning med våra triggade & automatiska email-utskick?
Top 3 Takeaways from the 43rd INTIX Conference
At this year’s INTIX Conference, Ticketmaster US showcased how the future of sales will change box offices, how our tools help clients create events from start to publish, and shared digital ticketing best practices to streamline entry. Read about the top three...
Världen = din publik
Med en digital scen är du inte längre begränsad till en lokal publik i ett specifikt geografiskt område.
Tillsammans med Ticketmasters internationalla räckvidd har du nu möjlighet att nå miljontals potentiella biljettköpare över hela världen.
Prata med oss om Livestreaming.
Live will be back!
Tips! Sälj våra co-brandade presentkort med ert eget varumärke online eller i egen kassa.
Läs mer här.