Affiliates & partners

Som Ticketmaster-kund kan du utnyttja och sälja biljetter via vårt nätverk med 90+ affiliates & partners. helt utan extra kostnad. 

Synlighet på Spotify, Snapchat, Bandsintown, Evenemang.se m fl

Genom att sälja biljetter på ticketmaster.se syns ditt evenemang automatiskt hos en mängd affiliates och partners vilket ger dig extra synlighet och ökad försäljning. Helt utan extra kostnad för dig!

Partnerförsäljning är ett effektivt sätt att öka din räckvidd och nå nya biljettköpare. Vårt affiliateprogram består av stora globala varumärken såsom Songkick och Spotify, Bandsintown  och Snapchat. Men också populära sajter, ofta nischade med stark lokal räckvidd, t ex Evenemang.se, Eventmarket och Stadsevent

Samarbetet bygger på vår globala evenemangsdata som ger utökat innehåll och relevans till våra partners samt extra räckvidd och försäljning åt dig. Ticketmaster-evenemang prioriteras i sökningar och får extra synlighet.

Vi jobbar ständigt för att knyta nya partnerskap som gör ditt evenemang tillgängligt på fler platser, för fler fans. Jobbar du idag med en lokal partner, tipsa dem gärna om vårt program. Läs mer i vår FAQ här nedan >>

 

Så här fungerar det:

  1. Ditt evenemang läggs synligt (med datum och tid) på ticketmaster.se och kopplas till en artistsida. Läs mer om artistsidan här.
  2. Med hjälp av evenemangsdata från oss matchas och synliggörs evenemangen automatiskt hos våra partners.
  3. Ditt evenemang listas på våra partners artistsidor och/eller tas med i deras olika mailutskick.
  4. Med ett klick landar användaren på ticketmaster.se för att köpa biljett till evenemanget.

Ökad räckvidd

Lokal och rikstäckande synlighet gör att ditt evenemang upptäcks av fler fans.

Automatik

När ditt evenemang läggs upp på ticketmaster.se syns du automatiskt hos samtliga partners.

Personligt

Evenemang från oss synkas med partners data för att ge träffsäkra rekommendationer.

Fler utskick

Mail med kommande konserter går ut löpande och via t ex Bandsintown kan du skräddarsy egna utskick.

FAQ – Affiliates & partners 

Kostar det mig som kund till Ticketmaster något extra att synas via Ticketmasters affiliates & partners?

Nej, detta är en kostnadsfri tjänst vi tillhandahåller. Vi tror att med rätt partners så ökar vi vår räckvidd samtidigt som vi ger konsumenterna evenemangsinformation där de söker efter den. Detta leder i förlängningen till att vi säljer fler biljetter, vilket gagnar både dig som arrangör och Ticketmaster.

Behöver jag göra något för att mina evenemang ska marknadsföras via affiliates?

Du behöver inte göra någonting mer än att se till att evenemanget ligger synligt på ticketmaster.se.

Kan jag göra riktade kampanjer med Ticketmasters partners?

Ja, vi kan göra riktade kampanjer med bl a Songkick och Bandsintown till målgrupper som visat intresse för en specifik artist.

Hör av dig till oss här så berättar vi mer.

Till vem vänder jag mig om jag skulle vilja bli en affiliate-partner till Ticketmaster?

Det är enkelt och ofta lönsamt att bli en affiliate-partner till Ticketmaster. Vad det innebär och hur du ansöker hittar du information om här. 

Senaste nyheter

Riktad digital annonsering med Fan Network

Riktad digital annonsering med Fan Network

Visste du att du med vår tjänst Fan Network kan dra nytta av Ticketmasters unika kunddata och rikta annonsering till potentiella biljettköpare på Facebook, Instagram och banner-annonsering på andra webbsidor? Läs mer om hur du kommer igång här nedan.

Nu förstärker vi vårt serviceteam!

Nu förstärker vi vårt serviceteam!

Inför sommarens och höstens biljettsläpp förstärker vi nu vårt team med en Event Support Specialist för att kunna tillhandahålla en ännu bättre kundservice.

Ticketmaster Smart Help

Ticketmaster Smart Help

För att ge våra biljettköpare tillgång till den bästa servicen lanserar vi nu Smart Help – ett enklare och snabbare sätt att kontakta oss på Ticketmaster.

Kungsbacka Teater förlänger med Ticketmaster

Kungsbacka Teater förlänger med Ticketmaster

Vi har haft förmånen att under en lång tid få jobba tillsammans med Kungsbacka Teater. De har i många år även agerat biljettombud till Ticketmaster vilket innebär att de inte bara sålt sina egna biljetter utan även på ett förträffligt sätt hjälpt oss förmedla...

FAQ – Vanliga frågor & svar

FAQ – Vanliga frågor & svar

I förra veckan presenterade regeringen sin plan för att öppna upp Sverige igen och den första fasen startade den 1 juni. Tack vare det ser vi nu en klar ökning i inkommande samtal och email från arrangörer, arenor och artister som vill sätta upp nya evenemang och...

Regeringens och Ticketmasters plan för ”Tillbaka till live”

Regeringens och Ticketmasters plan för ”Tillbaka till live”

Igår (den 27 maj 2021) presenterade regeringen en plan för att öppna upp Sverige. Planen, som totalt består av fem steg och startar den 1 juni, kommer innebära flera efterlängtade förändringar för oss som önskar genomföra publika evenemang igen. Alla anpassade...

Eventmarknadsföring viktigare än någonsin

Eventmarknadsföring viktigare än någonsin

Med Ticketmaster som affärspartner kan du vara säker på att marknadsföringen når både brett och rätt och att du når rätt målgrupp med ditt budskap. Med vår räckvidd och vår stora mix av marknadsföringskanaler kan vi garantera att du når potentiella biljettköpare. Tala om vilka du vill nå och vi utökar din målgrupp.

Konsumenter förväntar sig ökade biljettpriser

Konsumenter förväntar sig ökade biljettpriser

I vår undersökning tillsammans med Svensk Live säger 88 procent att de har förståelse för att biljettpriserna kan komma att öka när vi är tillbaka till live! Efter ett års nedstängning är längtan efter att få uppleva kultur live mycket stor och tilltron till...

Apples iOS 14-uppdatering i korthet

Apples iOS 14-uppdatering i korthet

Det digitala landskapet förändras snabbt, och integritet och säkerhet är fortfarande huvudfokus för lagstiftning och den digitala utvecklingen. 2018 kom GDPR, en strängare dataskyddsförordning som krävde att företag världen över uppdatera sina rutiner kring behandling...

Konsumenternas förtroende för livebranschen är stort

Konsumenternas förtroende för livebranschen är stort

I vår undersökning tillsammans med Svensk Live säger 94 procent uppger att de har oförändrat eller ökat förtroende för livebranschen. Efter ett års nedstängning är längtan efter att få uppleva kultur live mycket stor och tilltron till livebranschen är orubbad. Läs...

Konsumenter positiva till snabbtest & vaccinationsbevis

Konsumenter positiva till snabbtest & vaccinationsbevis

I vår undersökning tillsammans med Svensk Live säger 85 procent att de är villiga att ta snabbtest eller visa vaccinationsbevis för att kunna gå på liveföreställningar. Efter ett års nedstängning är längtan efter att få uppleva kultur live mycket stor och tilltron...

Högt förtroende för livebranschen bland biljettköparna

Högt förtroende för livebranschen bland biljettköparna

15 875 personer svarade på undersökningen Ticketmaster har gjort med branschorganisationen Svensk Live. Efter ett års nedstängning är längtan efter att få uppleva kultur live mycket stor och tilltron till livebranschen är orubbad. Det och mycket mer visar resultaten....