Vad är Smart Help?

Smart Help ger konsumenten möjlighet att skicka en förfrågan direkt via ”Mitt konto”, och med hjälp av automatiseringar hjälper vi konsumenten att få svar på sina frågor snabbare än tidigare och på ett användarvänligt sätt.

Nu kommer alla förfrågningar att länkas direkt till konsumentens Ticketmaster-konto och den befintliga bokningen vilket kommer göra kommunikationen effektivare. Detta innebär att vår konsumentsupport kan fokusera på de mer komplicerade förfrågningarna som behöver mer uppmärksamhet.

En annan stor fördel med det nya användargränssnittet är att uppgifterna ger oss möjlighet att lära oss mer om vad biljettköparna önskar och behöver från oss – så att vi kan fortsätta att tillhandahålla den bästa servicen!

Hur fungerar Smart Help?

Här hittar du instruktionerna på vår hjälpsida.

Våra andra support-kanaler

Telefon och Facebook kommer fortfarande finnas kvar som alternativ för biljettköparna att nå Ticketmasters konsumentsupport.

Vi kommer också ha kvar vårt tidigare kontaktformulär på help.ticketmaster.se för frågor kring t ex Ticketmaster Presentkort, inloggning, hur vi hanterar persondata m m.