Vi på Ticketmaster jobbar hårt med att ta fram tekniska lösningar för att hjälpa er eventarrangörer att komma tillbaka till live när tiden är rätt. Tillsammans med redan befintliga produkter så har vi skapat en samlingsplats där du kan läsa mer om dessa lösningar som vi kallar SmartEvent.

”Vi vet att fans över hela världen är angelägna om att återvända till liveevenemang och SmartEvent ger evenemangsarrangörer en rad lösningar för att göra det möjligt. SmartEvent kombinerar vår avancerade teknikplattform och branschledande insikter kring arena- och bokningsstrategier.” säger Mark Yovich, President of Ticketmaster

Tack vare utvecklade algoritmer för social distansering så kan vi inom kort hjälpa arrangörer med att ta ta hänsyn till arenans storlek, avstånden mellan sittplatser m m för att skapa unika platsbokningsstrategier för varje enskilt evenemang. Vi vill också göra det enkelt och flexibelt att justera vid förändringar av antingen lokalens kapacitet eller vid nya råd och restriktioner från myndigheter gällande social distansering.

Ticketmasters verktyg för tidsbokning tillåter arrangörer att ge fansen specifika ankomsttider och inträdesplatser för att hantera inflödet av besökare till evenemangen. Samtidigt kan du med hjälp av vårt inpasseringssystem få kontroll över och hantera insläppet för att undvika trängsel.

Med lösningar för digitala biljettköp, skanning och support minskar behovet av fysisk interaktion mellan fans och personal.

Säker biljettöverföring kopplat till unika kundkonton säkerställer att arrangören har kontaktuppgifter till evenemangsbesökarna, även om biljetten har bytt ägare några gånger efter den första försäljningen hos Ticketmaster. Detta ger arrangören en förbättrad lösning för kontaktspårning.

”Även om de ursprungligen var avsedda att hjälpa fans och arrangörer att komma tillbaka till live, kommer några av dessa innovationer att existera längre än COVID-19, effektivisera processer och ge oändliga möjligheter att modernisera evenemangsupplevelsen. Vi har fullt förtroende för att branschen kommer överleva och att vår avancerade teknik, lokala expertis, globala räckvidd och konsumentinsikter kommer leda vägen.” säger Mark Yovich.

Läs mer här eller ta kontakt för att prata med oss om dina planer för att komma tillbaka till live.