Gör ditt evenemang synligt för potentiella biljettköpare via Ticketmasters partnernätverk. Som Ticketmaster-kund kan du utnyttja vårt partnernätverk, där vi har etablerat ett nära samarbete med flera stora internationella aktörer som t ex Spotify, Bandsintown och Songkick.
Genom vårt partnerskap med Spotify, som en officiell biljettpartner, syns dina konserter för tusentals musikälskare. I praktiken betyder det att när du säljer biljetter via Ticketmaster kommer Spotify-användare att kunna se din konsert på flera ställen via Spotify´s plattform.
Så här fungerar det:
- Spotify använder vår evenemangs- och biljettinformation, som uppdateras flera gånger varje dag.
- Spotify visar kommande konserter för sina användare via desktop- och mobil-appen.
- När en Spotify-användare upptäcker en konsert kan de klicka sig vidare till Ticketmaster för att köpa biljetter.
- Spotify ger användarna rekommendationer för kommande konserter baserat på användarnas favoritartister.
- Med geosegmentering och tillgång till användarnas lyssningshistorik kan Spotify skicka ut relevanta rekommendationer – antingen via appen eller e-post.
Hur får jag min konsert synlig på Spotify?
Rent praktiskt behöver man sätta upp evenemanget i Ticketmasters biljettplattform med rätt artistsida och genre, samt datum och tid. Allt sker sedan automatiskt och du betalar ingenting extra för tjänsten, det tar Ticketmaster hand om. Hör av dig till oss om du vill komma igång med detta idag!
Sälj fler biljetter med Ticketmaster!
Vi vill att ticketmaster.se ska vara den bästa plattformen för att sälja biljetter till våra arrangörers evenemang. Med vårt partnernätverk, vår unika data och strategiska marknadsföringsinitiativ hjälper vi våra arrangörer att sälja fler biljetter och nå ett rekordantal fans!
Läs mer om våra marknadskanaler här.
Har du frågor kring Spotify eller något annat kring marknadsföring av evenemang hör gärna av dig till oss på Ticketmaster!