Med Ticketmaster SMS får du en direkt, omedelbar och personlig kommunikationen med dina fans för att antingen öka medvetenhet och sälja biljetter eller informera om någonting viktigt.
Med SMS får du en oslagbar räckvidd och synlighet till dem du verkligen vill nå. Lösningen skapar inte bara en chans att sälja biljetter, utan öppnar även nya intäktsmöjligheter genom erbjudanden som uppgraderingar och merförsäljnig av t ex mat, dryck och merch.
Med Ticketmasters unika segmenteringsmöjligheter utifrån köphistorik, geografi m m kan du anpassa ditt erbjudande efter mottagarens preferenser.
10X
98%
*genomsnitt i Ticketmaster Sveriges kampanjer
**Enligt: https://www.gartner.com/en/digital-markets/insights/the-future-of-sales-follow-ups-text-messages
Transaktionella meddelanden eller marknadsföring
Du kan skicka två typer av SMS-meddelanden: s k transaktionella eller marknadsföring.
Transaktionella SMS innehåller icke-kommersiell information kopplad till ditt evenemang. Detta kan vara meddelanden som ”viktigt att veta innan du går”, instruktioner för nedladdning av mobila biljetter, välkomstmeddelanden när evenemanget börjar eller enkäter efter evenemanget.
Marknadsförings-SMS används för att engagera fansen mer direkt och effektivt. Du kan t ex dela en unik förköpskod med lojala fans, erbjuda biljettuppgraderingar, informera om biljettsläpp eller erbjuda en lösenordsskyddad rabatt. Dvs all typ av kommunikation där du vill sälja något.
1. SMS/MMS | Transaktionell information
Syfte:
Icke-kommersiell information kopplad till ditt evenemang.
Exempel på målgrupp:
- Samtliga biljettköpare till ditt kommande evenemang.
- Någon specifik priskategori där en förändring har skett efter biljettköp
- Vi kan skicka transaktionell meddelanden till både ”optins” och ”optouts”, dvs oavsett om biljettköparen har gett sitt samtycke till marknadsföring eller ej.
Exempel på kommunikation:
- Inställt eller flyttat evenemang
- Marknadsundersökning
- Information om tid, plats & vägbeskrivning
2. SMS/MMS | Marknadsföring
Syfte:
- Marknadsför ditt nästa evenemang eller artist.
- Erbjud uppgradering på redan köpta biljetter
- Merförsäljning inför kommande evenemang
Exempel på målgrupp:
- Tidigare biljettköpare till samma artist/klubb/evenemang.
- Biljettköpare till ett kommande evenemang där du vill merförsälja något
- Marknadsföring kan vi endast skicka till s k “optins”, dvs de mottagare som har gett Ticketmaster sitt samtycke till marknadsföring.
Exempel på kommunikation:
- Biljettsläpp
- Presale
- Uppgradering
- Merförsäljning
Materialspec och pris
Material enligt nedan skickas till [email protected]
- Mottagarlista med telefonnummer i Excel- eller txt-fil.
- Eventuell länk/URL.
- SMS: 160 tecken inkl mellanslag. OBS: Vid marknadsföring endast 116 tecken då SMSet måste inkludera text för att avregistrera sig från framtida utskick.
- Med bild (max 300 kb). Text enligt ovan.
Kontakta oss för att få prisuppgift på ditt SMS/MMS-utskick