Med SMS når du ut med viktig information om ditt evenemang snabbt och får garanterad synlighet. SMS kan också vara en bra kanal för direkt och personlig marknadsföring.

Vi erbjuder våra kunder två olika sätt att använda sig av SMS via Ticketmaster:


1. SMS | Evenemangsrelaterad

Syfte:

  • Kommunicera med biljettköpare till ditt kommande evenemang.

Målgrupp:

  • Samtliga biljettköpare till ditt kommande evenemang.
  • Både optins och optouts, dvs alla oavsett samtycke till marknadsföring eller ej.

Exempel:

  • Inställt eller flyttat evenemang
  • Marknadsundersökning
  • Information om tid, plats & vägbeskrivning
  • Merförsälj av mat & dryck, garderob m m inför evenemanget

2. SMS | Marknadsföring

Syfte:

  • Marknadsför ditt nästa evenemang eller artist.

Målgrupp:

  • Tidigare biljettköpare till samma artist/klubb/evenemang.
  • Endast till optins.

Exempel:

  • Biljettsläpp
  • Presale
  • Med mera

Materialspec och pris

Material enligt nedan skickas till [email protected]

  • Mottagarlista med telefonnummer i Excel- eller txt-fil.
  • Eventuell länk
  • Text: 160 tecken inkl mellanslag. OBS: Vid marknadsföring endast 116 tecken då SMSet måste inkludera text för att avregistrera sig från framtida utskick.

Kontakta oss för att få prisuppgift på ditt SMS-utskick


Insights
Nyhet
Biljettsystem
Expert Partnership
Kontakta oss
Andy White, Freelance WordPress Developer London