Smart Queue

Smart Queue har designats för en förbättrad köpupplevelse där biljetterna ska hamna hos riktiga fans. Köpprocessen och köhanteringen har effektiviserats för att ännu bättre möta perioder med hög efterfrågan.

Möt hög efterfrågan

När många vill köpa biljetter samtidigt ställer det högra krav på teknik och köpupplevelse. Smart Queue hjälper till när trafiken är som högst med att hantera flödet av biljettköpare och maximera försäljningsgraden för att hjälpa dig som kund att enkelt få en översikt på efterfrågan och ta smarta beslut i din försäljningsstrategi.

Säkrare biljettköp

Biljettköpare måste först logga in på sina Ticketmaster-konton och verifiera sig innan de kan ställa sig i kön och få möjlighet att köpa biljetter. Detta extra säkerhetslager hjälper till att skydda ditt biljettsläpp och biljettköparna som vill ha biljetter.

Från inloggning till köp

Så, hur fungerar Smart Queue?

  • Logga in och gå in i väntrummet: Biljettköparna loggar in på sina verifierade Ticketmaster-konton och går in i det virtuella väntrummet. Alla i väntrummet har därmed verifierade konton innan försäljningen börjar.
  • Vänta på försäljningsstart: Biljettköparen går in i väntrummet och säkerställer att de är redo när kön öppnas.
  • Realtidsuppdateringar: När försäljningen börjar placeras biljettköparen i kön och får realtidsuppdateringar om vilken plats de har – vilket hjälper till att hantera förväntningar och ger transparens.
  • Användbara påminnelser: Under väntan ger Smart Queue biljettköparen användbara påminnelser, som att uppdatera kontakt- och betalningsinformation för att undvika onödiga hinder när det är dags för köp.

Smart Queue ger dig insikter i realtid runt biljettköparnas beteende och biljetternas efterfrågan. Med dessa data kan du fatta bättre beslut om prissättning och biljettutbud för en mer anpassad köpupplevelse för dina kunder och en mer optimerad försäljning.

Kontakta oss

Insights
Nyhet
Biljettsystem
Fan Experience
Kontakta oss
Andy White, Freelance WordPress Developer London