Med Ticketmaster bannerannonsering (även kallat display) kan du nå ut med banners på utvalda siter, både i Sverige och utomlands. Display är ett effektivt sätt att driva medvetenhet och hålla dig top-of-mind under viktiga perioder såsom kring biljettsläpp, i samband med PR-aktiveringar eller en tid innan evenemangsdatum då många potentiella biljettköpare ligger nära till konvertering.

Display via Schibsted

Genom Ticketmasters partnerskap med Schibstedt kan du synas med display-annonser på samtliga Schibstedt-siter såsom Aftonbladet, SvD, Blocket, TV.nu och Klart.se. Du kan rikta annonserna på följande sätt:

  • Ticketmaster-data: tidigare köpare av andra relevanta evenemang/artister och genre
  • Schibstedt-data: specifika städer/regioner, åldersgrupp, intressen och kategorier på Aftonbladet (t ex Nöje eller Familj)

Display via Google

Genom Google Display Network når du ut med display-annonsering på ett stort nätverk av svenska och internationella siter. Du kan rikta din display-kampanj på följande sätt:

  • Intressen (vad användare har sökt efter på Google)
  • Retargeting av användare som besökt relvanta sidor på ticketmaster.se
  • Geodemografiskt till en specifik stad och åldersgrupp

Vi rekommenderar display som ett effektivt verktyg för att sprida medvetenhet om ditt evenemang, i kombination med mer trafik- och direkt konverteringsdrivande kampanjer.


Insights
Nyhet
Eventmarknadsföring
Event Marketing
Kontakta oss
Andy White, Freelance WordPress Developer London