Istället för tråkiga semesterförpliktelser och halvhjärtade regnutflykter vill vi inspirera till att hitta på något roligt i sommar – oavsett om det är att ta med pappa på Åmåls Blues Fest, rocka loss på Kalas-turnén eller gå med kompisarna på Way Out West. Vissa planer är helt enkelt roligare än andra.

Ticketmaster kom till oss med en utmaning där de ville ha hjälp med att göra hemsidan till en destination där man börjar leta efter något att hitta på – i helgen, i sommar, eller när som helst annars. De ville ha ett koncept som kunde tas ut internationellt och leva över tid, vilket är något vi har levererat på. Det är alltid kul med kunder som hjälper till att utmana kategorispråket, och göra något som väcker uppmärksamhet”, säger Aleksander Steinsvik på JCP PRAD.

”De flesta av oss har helt normala, men ibland ”tråkiga” planer. Vi ville belysa detta och skämta lite om det. För det är inget fel med att köpa ett nytt halsband till katten, måla sovrummet, städa duschen eller att rensa mördarsniglar i trädgården, men det är verkligen inte det roligaste att göra på fritiden. Då är det bättre att kolla upp vad som händer på Ticketmaster”, säger skaparna av JCP PRAD Helge Svendsen, Isabelle Eken och Kamilla Wold.

Kolla in filmerna från kampanjen!

Visste du att de i Finland väldigt ofta står i kö för att få en gratis hink?

Eller att finnarna även tävlar i att bära sina fruar?

Att vi i Sverige använder helgen till att sortera vårt lördagsgodis är väl självklart?

Och i Norge ägnar man fritiden åt att rensa mördarsniglar i trädgården (precis som många svenskar också gör).

Vad sägs om något helt annat?
Kolla in vad som händer på Ticketmaster.

Kampanjen länkar till Ticketmasters festivalsommar-guide som gör det enkelt för publiken att få en överblick över sommarens festivalevenemang. Kampanjen marknadsförs under sommaren och kommer ge våra arrangörskunder synlighet på YouTube, Facebook, Instagram, Google Display Network och TikTok samt i Ticketmasters egna kanaler.

Årets sommarkampanj rullas ut i flera länder

Kampanjen kommer att rullas ut i Norge, Sverige och Finland, och tar sig an några av de säregna saker och planer som man gillar att ha i de olika länderna – gjord med glimten i ögat och med de charmiga accenter vi har i Norden. Vi är väldigt nöjda med filmerna och naturligtvis glada över mottagandet”, säger Malene Andersen, Brand & Campaign Expert Lead, Ticketmaster.

Läs mer om Ticketmasters marknadsföring här >>