Ticketmasters artistsidor är navet i marknadsföringen som vi gör av dina evenemang i nyhetsbrev, sociala medier, Google, Spotify med mera.
En bra artistsida med rätt innehåll kan vara skillnaden mellan att utnyttja Ticketmasters räckvidd maximalt eller ingen marknadsföring alls.
Med artistsidan får du bl a möjlighet till:
- Tydlig konsumentinformation kring ditt evenemang
- Ökad spridning på Ticketmaster.se
- Förbättrat sök på Ticketmaster.se
- Prediktiv intelligens; insikter och data vi samlar in från våra biljettköpare
- CRM & automatiserad kommunikation
- Förbättrad SEO – sökmotoroptimering
- SEM/PPC – synlighet i Google-annonser
- Sök och spridning i Ticketmasters app
- Synlighet hos partners och affiliates, te x Spotify, Snapchat
>> Här kan du läsa mer detaljerad info kring varje punkt ovan samt hur du ”steg-för-steg” gör detta möjligt för dig och dina evenemang.