Vi rekommenderar våra kunder att scanna biljetter vid inpassering till sina event – dels för att säkerställa att alla har en biljett, men också för att det skapar insikter i när och hur många som faktiskt kom på eventet.
För skanning använder du antingen våra handskanners eller appen TM1 Access (iPhone App Store, Android – Google Play)
Gör följande tester på kontorstid (08:00-17:00) och kontakta oss direkt så att vi kan hjälpa dig vid behov.
- Kontrollera att allt fungerar som det ska med nätverk, inloggningkonto/lösenord och behörigheter.
- Logga in på skannern/appen och kontrollera att rätt event syns.
- Är du på en ny arena så behöver vi konfigurera Access åt er. Beställ det jobbet på [email protected] minst 5 dagar innan eventet.
- Är det första gången du skannar och behöver ett skanningskonto så beställ det på [email protected]
OBS: På kvällar och helger har vi endast beredskap för akuta problem.
Dessa alternativ har du för scanning av biljetter:
1. Evenemang under 1000 personer:
Vi rekommenderar att du laddar ner vår app ”TM1 Access” (Google Play/App Store) till en eller flera mobila enheter och använder den för scanning. OBS! Använd inte appen ”tmSCAN”.
2. För evenemang över 1000 personer:
Du kan även här använda ”TM1 Access”-appen på mobila enheter för skanning. Vid behov kan ni hyra handhållna scanners av oss, se nedan för information.
Är du intresserad av att hyra scanners?
Fyll i detta formulär, senast 2 veckor innan eventet men gärna så snart som möjligt. Vår IT-avdelning kommer att kontrollera om vi har skanners tillgängliga för ditt evenemangsdatum och kontakta dig för vidare information.