Visste du att 44% av konsumenterna säger att de någon gång missat ett evenemang för att de inte kände till det?
Därför har Ticketmaster utvecklat ett batteri av kommunikationsvägar för att hjälpa biljettköparna att hitta rätt evenemang. Det handlar helt enkelt om att att ge rätt information, till rätt person, vid rätt tillfälle!
Marknadsföring som oftast även är helt kostnadsfri för dig som kund till Ticketmaster.
1. Upptäcka & söka
I fas #1 – ”Upptäcka & söka” – hjälper vi konsumenterna att hitta evenemangen som passar dem.
Utifrån köp- och webbhistorik kan vi förutse vad konsumenten vill se innan hen vet om det själv! Exempel på kanaler är email, Google, Spotify m fl.
2. Retargeting
I fas #2 – ”Retargeting” – ser vi till att påminna de potentiella biljettköparna om vad de tidigare visat intresse för men ännu inte köpt biljetter till.
Vi förstår att ett biljettköp kan vara komplext och ibland krävs kommunikation med flera inblandade. Därför behöver vi hjälpa biljettköparna att leda dem till det sista steget i beslutsprocessen, dvs att köpa biljetter!
3. Relation
Låt inte biljettköpet vara den sista kommunikationen mellan dig och konsumenten innan evenemanget. Det finns oftast gott om tid i fas #3 – ”Relation” – där du kan ta tillfället i akt att informera mer om t ex evenemanget, artisten eller arenan.
Glöm heller inte bort att merförsälja när det går, såsom garderob, restaurang eller merch.