I en värld full av digitala budskap är det avgörande att sticka ut i mängden. Därför lanserar vi på Ticketmaster nu en helt ny design för våra mailutskick i syfte att fängsla och engagera mottagarna ytterligare. Se nedan vad denna uppdatering betyder för dig och dina evenemang.
Förbättrad synlighet
Med en genomtänkt ny layout får våra mail ett förbättrat visuellt tilltal som ger dina evenemang en större chans att sticka ut och fånga mottagarens intresse.


Optimerad för mobiltrafik
De allra flesta öppnar våra mail på en mobiltelefon. Vår nya design är optimerad för just detta. Men oavsett om fans kollar mailen i mobilen, paddan eller datorn så fungerar den nya designen.
Less is more – Ökat konverteringsfokus
Genom tydliga och inbjudande ”call-to-action”-knappar ökar chanserna för lyckad konvertering. Med A/B-tester (se nästa sida) vet vi att den nya layouten ökar engagemanget.

Tydliga resultat på test
Med hjälp av A/B-tester har vi tittat på hur den nya designen av vårt veckonyhetsbrev presterar jämfört med den tidigare versionen.
Så här gick det till:
- Målgrupp A får den tidigare versionen av vårt nyhetsbrev med längre och mer utsvävande versioner av våra annonsytor (s k Hero-ytor) högst upp i mailet.
- Målgrupp B fick testversionen med kortare och tydligare call-to-action (se exempel här till höger).

Testresultatet:
