I december marknadsför Ticketmaster flertalet evenemang genom intensiv synlighet på Göteborg och Malmö Centralstation med totalt 30 vepor (3×1,5m & 1,5×1,5m). Annonsutrymmet tillhandahålls av Jernhusen som förvaltar majoriteten av Sveriges tågstationer, inklusive Stockholm, Malmö och Göteborg. I genomsnitt rör sig omkring 550 000 besökare dagligen på Jernhusens stationer, där varje besökare spenderar ungefär 15 minuter på plats. Denna räckvidd kombinerat med 100% Share Of Voice under kampanjperioden innebär att vi når en bred målgrupp med högre frekvens, och möjliggör även geografisk styrning genom valet av station(er) att synas på.
I just den här kampanjen under vecka 49 lyfter vi fram Les Misérables och Darin på Göteborgs Centralstation i samarbete med Live Nation. Syftet är att driva medvetenhet och försäljning under julhandeln för den storslagna musikalen och en av Sveriges mest framstående artister.
Vill du marknadsföra ditt event på Sveriges centralstationer, kontakta oss!