Vad är digital utomhusreklam?
Digital utomhusreklam (eller DOOH/Digital Out Of Home) är användningen av digitala skärmar i utomhusmiljöer för att visa annonser. Skärmarna är LED-tavlor som vanligtvis är placerade på platser med hög fotgängar-eller biltrafik som torg, busshållplatser, motorvägar och shoppingområden.
Varför använda DOOH?
Med Ticketmasters DOOH är du inte låst till en publicist, utan kan handplocka vilka skärmar du vill synas på från många olika publicister såsom Clear Channel, Outdoor Ocean och LEEADS. Vi fokuserar på de platser som är mest relevanta för din målgrupp, och kan även tidstyra dina annonser så att de visas när de är som mest effektiva, t.ex. rusningstrafik eller dagtid, vilket ökar chansen att ditt budskap når fram.
Denna kombination av utvalda platser och tidstyrning gör digital utomhusreklam med Ticketmaster till ett kraftfullt verktyg för att driva medvetenhet, kredibilitet och word-of-mouth för ditt evenemang.
Geo-fencing i mobilen
Genom geo-fencing kan du rikta display-annonsering i mobilen till personer som befinner sig i närheten av skärmar där din DOOH-kampanj visas. Detta ökar frekvensen och möjliggör att personer engagerar sig och klickar på annonserna.