Ticketmaster erbjuder nya kanaler

Vi har testat och adderat ett gäng olika nya marknadskanaler där vi kan maximera synligheten för dina evenemang i relevanta sammanhang. Att synas under hela försäljningsperioden blir allt viktigare enligt en publikundersökning vi gjorde nyligen – nu ökar vi möjligheterna med t ex ’Reminder ads’ och utomhusannonsering . Sugen på att testa? Hör av dig till marknad eller kundansvarig!

Reminder Ads på Instagram

Vill du skapa förväntan och intresse inför ett biljettsläpp? Då är Reminder Ads lösningen. Efter påminnelsen är satt får användaren tre pushnotiser i mobilen – en dag innan, 15 minuter innan, och när biljettsläppet startar! Exempel

DOOH (digital out of home)

Syns på digitala skärmar utomhus tillsammans med Ticketmaster. Passerade du nyligen en busskur med en skärm med rörliga bilder eller kanske en större digital reklamskylt som du såg på väg till jobbet? Då har du sett marknadsföring med DOOH! Exempel

Schibsted

Väck intresse, bygg kännedom och addera vår data med annonsering i några av Sveriges största medier med Schibsted. Blocket, Aftonblandet eller SvD – valet är ditt. Exempel

Reddit

Har du ett specifikt forum eller intresse du vill nå ut till, då är Reddit perfekt! Exempel

Sticky Ad

Fånga uppmärksamheten med Sticky Ad – en bannerannons på ticketmaster.se som följer med när användaren scrollar i mobilen. Perfekt för att fånga uppmärksamhet och synlighet. Exempel

Display Bar

En helt ny yta i vårt nyhetsbrev som skickas ut till ca 1 miljon mottagare varje torsdag! Nu kan vi erbjuda en banneryta i nyhetsbrevet där både bilder och GIF:ar kan användas. Exempel

Sitelink på Google

Sitelink-annonser på Google ökar synligheten i sökresultaten på Google Exempel

Är du nyfiken på någon kanal och vill testa – hör av dig till oss här!

Kontakta oss
Andy White, Freelance WordPress Developer London