Ticket Transfer – skicka vidare biljetter
Det är viktigare än någonsin för arrangörer att veta mer om sina evenemangsbesökare. Vi har alltid vetat vem biljettköparen är men inte vilka andra som följt med på evenemanget. Tills nu…
Digital biljett med Ticket Transfer
När en biljett säljs till ditt evenemang så har vi kontaktuppgifter och köphistorik sparad om biljettköparen men vilka som följer med på evenemanget har vi tidigare inte vetat om. Antingen har hela sällskapet gått in tillsammans eller så har vänner och familj fått biljetterna utan vår och din vetskap.
Nu har vi en tryggare och smidigare digital biljettlösning!
Ticket Transfer ger köparen möjligheten att enkelt överföra en biljett från sitt konto till ett annat Ticketmaster-konto, vilket innebär att varje deltagare kan ha sin egen digitala biljett med sig till evenemanget. Samtidigt som du får mer information om dina evenemangsdeltagare!
86% av biljettköparna önskar ha möjlighet att skicka vidare sina biljetter.
[Källa: Ticketmaster Brand Tracker]
Fördelar för konsumenten
- Trygghet – Varje besökare får sin egen biljett. Ingen kopia utan originalet.
- Flexibilitet – Är man fler i ett sällskap så behöver alla inte komma samtidigt till evenemanget.
- Enkelhet – Det går snabbt och lätt för biljettköparen att överföra biljetter till familj och vänner.
Fördelar för dig som arrangör
- Snabbare inpassering – När alla har sin egen biljett går det snabbare och smidigare.
- Kommunikation – Behöver du komma ut med viktig information tätt inpå evenemanget så når du direkt alla besökarna.
- Marknadsföring – Du utökar din databas med fler biljettköpare som du senare kan ge rätt erbjudande till.
Så här går det till att överföra en biljett med Ticket Transfer till:
Välj biljetten som ska skickas vidare på “Mitt konto” på ticketmaster.se.
Ange namn och mailadress till mottagaren och skriv ett meddelande.
Mottagaren får ett email där denne accepterar biljetten genom att logga in eller skapa ett nytt konto.
Biljetten är nu tillgänglig på det nya kontot och markerad som “överförd” på originalkontot.
Showtime!
Information till konsumenter
Möjligheten att skicka vidare sin biljett kommer till en början variera från evenemang till evenemang. Det kommer tydligt synas på ”Mitt Konto” på ticketmaster.se om tjänsten är tillgänglig och vi på Ticketmaster kommer informera konsumenterna i våra kanaler innan evenemanget.
För konsumenterna har vi denna information tillgänglig på ticketmaster.se.
Har du frågor eller vill veta mer?
Senaste nyheter
Snart dags för ditt event? Läs våra rekommendationer inför biljettskanning
Vi rekommenderar våra kunder att scanna biljetter vid inpassering till sina event - dels för att säkerställa att alla har en biljett, men också för att det skapar insikter i när och hur många som faktiskt kom på eventet. För skanning använder du...
Så ser publiken på liveevenemang 2024
Att uppleva magin av liveevenemang är en oförglömlig känsla, så det är ju mer än förståeligt att så många som 96% planerar gå på liveevenemang under 2024, och hela 67% säger att de kommer gå på minst 3st. 33% säger att de kommer besöka 1-2 evenemang. Liveevenemang...
Öka synligheten med nya kanaler 2024
Vi har testat och adderat ett gäng olika nya marknadskanaler där vi kan maximera synligheten för dina evenemang i relevanta sammanhang. Att synas under hela försäljningsperioden blir allt viktigare enligt en publikundersökning vi gjorde nyligen - nu ökar vi...
En hyllning till kvinnlig kraft i underhållningsbranschen
Den 8 mars firas Internationella Kvinnodagen, en dag för att uppmärksamma ojämställdhet och hylla kvinnors kamp och framgångar. Precis som i många andra sektorer finns det fortfarande en ojämlik representation och flertalet utmaningar för kvinnor i...