Mail med personaliserat innehåll
Unikt innehåll för mottagaren baserat på surf- & sök-beteende på ticketmaster.se, köp offline/online, geografi, demografi etc.
Vi synliggör rätt information till rätt person vid rätt tillfälle
Varje vecka skickar vi på Ticketmaster miljontals mail till potentiella biljettköpare där vi marknadsför dina evenemang med hjälp av prediktiv intelligens.
Med prediktiv intelligens menar vi insikter och data vi samlar in från våra konsumenter. Varje mottagare får därför unikt innehåll baserat på surf- och sökbeteende på ticketmaster.se, köp offline/online, geografi, demografi etc
Våra email innehåller:
Dynamisk positionering av ditt evenemang utifrån mottagarens preferenser och tidigare beteende.
Rekommendationer om t ex nya biljettsläpp, kommande evenemang, sidor du nyligen besökt etc.
Så här fungerar det:
- Konsument skapar ett Ticketmaster-konto
- …och registrerar sin epost-adress
- Konsumentens biljettköp, surf-& sökbeteende på ticketmaster.se loggas
- Rekommendationsmotorn inventerar tillgängliga evenemang & biljetter
- …och matchar det mot konsumentens profilkort.
- Personliga rekommendationer skickas ut via mail baserat på individens tidigare preferenser
Exempel på scenarion som matchas mot konsumentens profilkort:
Rekommendationer om konsumentens favoriter utifrån köp- & surfhistorik.
Förslag på evenemang utifrån geografi, arena och genre.
Information om nya biljettsläpp vi tror skulle passa.
Tips på kommande evenemang i närtid.
Vanligt förekommande frågor
Vilka mail skickas ut med innehåll baserat på prediktiv intelligens?
Vårt veckonyhetsbrev som går ut till ca 1 miljon mottagare är till största del baserat på prediktiv intelligens.
Det skickas även ut olika varianter av automatiska/triggade email varje vecka med innehåll baserat på prediktiv intelligens. Ett exempel är vårt ”Re-Enage Email” som går ut per automatik 1 år efter konsumentens senaste event där vi påminner hen om upplevelsen samt en uppmaning att söka bland nya evenemang på ticketmaster.se.
Kostar det mig som kund till Ticketmaster något när mail med prediktiv intelligens skickas ut och marknadsför mitt evenemang?
Nej, detta är en kostnadsfri tjänst vi tillhandahåller. Med relevant information till rätt mottagare vid rätt tillfälle kommer vi få nöjda konsumenter och sälja fler biljetter.
Behöver jag göra något för att mina evenemang ska marknadsföras?
Det enda du behöver göra är att se till att dina evenemang är kopplade till rätt artistsida (primär) med rätt bild på ticketmaster.se.