Google search ads
Google Search Ads (sökkampanj) är en effektiv marknadskanal för att maximera din försäljning genom att nå rätt målgrupp vid rätt tidpunkt. Du annonserar endast på specifika sökord kopplade till ditt evenemang vilket ökar chanserna att fånga upp potentiella kunder när de är mest benägna att köpa biljetter. Som annonsör betalar du endast när någon klickar på din annons. Google Search Ads är ofta den sista kanalen på en biljettköpares resa innan ett köp sker på ticketmaster.se
Ticketmaster sätter upp och optimerar din sökkampanj för bästa resultat under kampanjperioden.
Hur Google Search Ads fungerar:
• Sökordsbaserade annonser: Annonser visas för personer som söker på specifika sökord relaterade till ditt evenemang, som t.ex. ”biljetter till [artist]” eller ”[stad] musikal”.
• Auktion och budgivning: Vi sätter ett bud på relevanta sökord och betalar endast när någon klickar på annonsen (CPC – Cost Per Click).
• Anpassning och optimering: Annonser anpassas löpande och efter behov.
• Lokalisering: Möjlighet att rikta annonser till specifika geografiska områden, t.ex. stad eller land.
• Målgruppsinriktning: Annonser kan riktas baserat på tidigare sökningar och intressen för att träffa rätt personer.
Intresserad av att driva biljettförsäljning genom Google sök kampanj? Hör av dig till oss! [email protected]