Skräddarsydd målgrupp

Vårt Performance Marketing-team bygger din målgrupp från grunden, så att endast relevanta personer exponeras för din annons och din budget utnyttjas på ett optimalt sätt. Vi skräddarsyr din målgrupp baserat på: 

Surfdata

Evenemang, artister och kategorier som besökts på ticketmaster.se

Köpdata

Köphistorik & avbrutna köp på ticketmaster.se.

Liknande artister/evenemang

Ticketmasters unika Affinity-algoritm.

Geografi

Land, stad och region.

Demografi

Livsstil, aktiviteter och intressen.

Varför Facebook & Instagram med Ticketmaster?

  • Skräddarsydd målgrupp med hjälp av Ticketmasters kunddata
  • Dedikerat Performance Marketing-team som hanterar din kampanj
  • Prospektering: hitta nya biljettköpare
  • Retargeting: maximera försäljning till redan intresserade
  • Utförlig rapportering, insikter & analys


Annonsering på Facebook och Instagram – 5 steg

Så här sätter vi upp, optimerar samt levererar resultat för din kampanj:

VANLIGA FRÅGOR & SVAR

Hur funkar Facebook & Instagram-annonsering med Ticketmaster?

Vårt Performance Marketing-team skapar en skräddarsydd målgrupp för din kampanj, som bygger på Ticketmasters unika kunddata. Annonserna riktas till din målgrupp med potentiella biljettköpare på Facebook och Instagram för att skapa medvetenhet och driva försäljning. Kampanjen hjälper dig att nå ut till din publik och är ett effektivt komplement till din övriga marknadsföring.

Vad behövs för att komma igång med en Facebook & Instagram-kampanj?

Här hittar du specifikation för bild– och videomaterial, maxstorlekar, maxlängd etc för din Facebook & Instagram-kampanj med Ticketmaster. 

Hur tar ni fram en målgrupp för min kampanj?

Ticketmaster identifierar dina potentiella biljettköpare och skapar en skräddarsydd målgrupp som bygger på surfhistorik, köphistorik, geografi, ålder/kön och vid behov geografi och demografi. Innan vi skapar din målgrupp tar vi gärna insikter som du har kring hur biljettköparna ofta ser ut, och faktorer som är viktiga att inkludera i målgruppen. Vi jobbar både med breda målgrupper för rikstäckande, större evenemang samt smalare målgrupper för mer nischade evenemang och artister. 

Hur ser ni till att kampanjen levererar resultat?

En Facebook & Instagram-kampanj med Ticketmaster går typiskt igenom 5 steg; Uppsättning (framtagande av material och målgrupper), Prospektering (skapa medvetenhet), Optimering (identifiera och fokusera på material och annonser som har gett bäst resultat + delrapport), Retargeting (maximera försäljning) och Rapportering (slutrapport och analys av resultatet). 

Hur stor budget behöver jag?

Facebook & Instagram-kampanjer varierar mycket i storlek beroende på evenemangets kapacitet, kampanjens målsättning och dina specifika behov. En kampanjbudget kan vara allt från 5000 kr och uppåt. Det går närsomhelst bra att pausa kampanjen under kampanjperioden, din budget blir då endast det kampanjen spenderat fram till paustillfället. 

Kontakta oss gärna och berätta mer om ditt evenemang så kan vi rekommendera en lämplig budget för din kampanj. 

Vilka målgrupper ingår i en typisk Facebook & Instagram-kampanj med Ticketmaster?

Dina annonser visas huvudsakligen för fyra målgrupper:

  • Användare som befinner sig i en viss geografi och/eller är en viss ålder
  • Användare som besökt din artist- eller arenasida men ännu inte köpt biljett
  • Användare som tidigare har köpt biljett till liknande artister/evenemang
  • Användare som visat intresse för kategorier eller genres som är relevanta för ditt evenemang
Andy White, Freelance WordPress Developer London