Abandoned Event/Artist Email
Abandoned Event/Artist är ett email som fångar upp de konsumenter som via sina webbesök hos Ticketmaster visat ett starkt intresse för ett evenemang men som ännu inte valt att köpa biljetter.
När går det ut?
Emailet går ut ca 15-30 min efter att konsumenten lämnat sidan.
Vad får emailet att gå ut?
Graden av interaktion med evenemangs- och eller artistsidor på ticketmaster.se, t ex:
- Hur djupt man interagerar med artist-/evenemangssidor (t ex välja pristyper, ISM m m)
- Antalet interaktioner/klick
- Dwell time = den tid konsumenten stannar kvar på evenemangssidan
- Källa. Direkttrafik från t ex Google, Email eller annan direkt länk prioriteras före trafik som kommer från annan del av ticketmaster.se
- För en given artist, antalet evenemangssidor som besöks.
Emailet går inte ut om konsumenten:
besöker andra event/artistsidor efteråt. Dvs har konsumenten lagt mycket tid på Artist X men sedan besöker Artist Y så går inget mejl ut för Artist X.
redan fått ett Abandoned Event/Artist Email samma dag eller två (2 st) de senaste 30 dagarna.
Kostar det mig som kund till Ticketmaster något när dessa email skickas ut?
Nej, detta är en kostnadsfri tjänst vi tillhandahåller. Med relevant information till rätt mottagare vid rätt tillfälle kommer vi få nöjda konsumenter och sälja fler biljetter.
Behöver jag göra något för att mina evenemang ska marknadsföras?
Det enda du behöver göra är att se till att dina evenemang är kopplade till rätt artistsida och att sidan innehåller en uppdaterad bild och infotext.