Abandoned Event/Artist Email
Abandoned Event/Artist är ett email som fångar upp de konsumenter som via sina webbesök hos Ticketmaster visat ett starkt intresse för ett evenemang men som ännu inte valt att köpa biljetter.
När går det ut?
Emailet går ut ca 15-30 min efter att konsumenten lämnat sidan.
Vad får emailet att gå ut?
Graden av interaktion med evenemangs- och eller artistsidor på ticketmaster.se, t ex:
- Hur djupt man interagerar med artist-/evenemangssidor (t ex välja pristyper, ISM m m)
- Antalet interaktioner/klick
- Dwell time = den tid konsumenten stannar kvar på evenemangssidan
- Källa. Direkttrafik från t ex Google, Email eller annan direkt länk prioriteras före trafik som kommer från annan del av ticketmaster.se
- För en given artist, antalet evenemangssidor som besöks.
Emailet går inte ut om konsumenten:
- redan fått ett Abandoned Event/Artist Email samma dag eller två (2 st) de senaste 30 dagarna.
- besöker andra event/artistsidor efteråt. Dvs har konsumenten lagt mycket tid på Artist X men sedan besöker Artist Y så går inget mejl ut för Artist X.
Kostar det mig som kund till Ticketmaster något när dessa email skickas ut?
Nej, detta är en kostnadsfri tjänst vi tillhandahåller. Med relevant information till rätt mottagare vid rätt tillfälle kommer vi få nöjda konsumenter och sälja fler biljetter.
Behöver jag göra något för att mina evenemang ska marknadsföras?
Det enda du behöver göra är att se till att dina evenemang är kopplade till rätt artistsida och att sidan innehåller en uppdaterad bild och infotext.
Relaterade länkar
Senaste nyheter
TM1 Events blir ännu bättre!
Vårt självserviceverktyg, TM1 Events, har uppdaterats en hel del under de senaste sex månaderna – och det är mer på gång! Visste du att du nu kan lägga ut ditt evenemang till försäljning på under 30 sekunder? Med hjälp av mallfunktionen behöver du bara lägga till...
Snart dags för ditt event? Läs våra rekommendationer inför biljettskanning
Vi rekommenderar våra kunder att scanna biljetter vid inpassering till sina event - dels för att säkerställa att alla har en biljett, men också för att det skapar insikter i när och hur många som faktiskt kom på eventet. För skanning använder du...
Så ser publiken på liveevenemang 2024
Att uppleva magin av liveevenemang är en oförglömlig känsla, så det är ju mer än förståeligt att så många som 96% planerar gå på liveevenemang under 2024, och hela 67% säger att de kommer gå på minst 3st. 33% säger att de kommer besöka 1-2 evenemang. Liveevenemang...
Öka synligheten med nya kanaler 2024
Vi har testat och adderat ett gäng olika nya marknadskanaler där vi kan maximera synligheten för dina evenemang i relevanta sammanhang. Att synas under hela försäljningsperioden blir allt viktigare enligt en publikundersökning vi gjorde nyligen - nu ökar vi...