Abandoned Cart Email
Abandoned Cart (”avbrutet köp”) är ett email som per automatik kommunicerar till dem som lagt evenemangsbiljetter i sin varukorg men sedan av någon anledning valt att inte genomföra köpet.
När går det ut?
Emailet skickas ut 45 till 60 minuter efter att konsumenten lämnat sin varukorg.
Vad får emailet att gå ut?
Om konsumenten lägger biljetter i sin varukorg men sedan avbryter sitt köp.
Emailet går inte ut om konsumenten :
har fått ett annat Abandoned Cart Email de senaste 24 timmarna alternativt 2 st email de senaste 120 timmarna (5 dagar).
efter att ha lämnat varukorgen, köper biljetter (till samma evenemang eller något annat).
hinner lämna en ny varukorg med ett annat evenemang. Det är alltid det senaste evenemanget som läggs i varukorgen som hamnar i emailet.
Kostar det mig som kund till Ticketmaster något när dessa email skickas ut?
Nej, detta är en kostnadsfri tjänst vi tillhandahåller. Med relevant information till rätt mottagare vid rätt tillfälle kommer vi få nöjda konsumenter och sälja fler biljetter.
Behöver jag göra något för att mina evenemang ska marknadsföras?
Det enda du behöver göra är att se till att dina evenemang är kopplade till rätt artistsida och att sidan innehåller en uppdaterad bild och infotext.