Abandoned Cart Email

Abandoned Cart (”avbrutet köp”) är ett email som per automatik kommunicerar till dem som lagt evenemangsbiljetter i sin varukorg men sedan av någon anledning valt att inte genomföra köpet.

När går det ut?

Emailet skickas ut 45 till 60 minuter efter att konsumenten lämnat sin varukorg.

Vad får emailet att gå ut?

Om konsumenten lägger biljetter i sin varukorg men sedan avbryter sitt köp.

Emailet går inte ut om konsumenten :

  • efter att ha lämnat varukorgen, köper biljetter (till samma evenemang eller något annat).
  • hinner lämna en ny varukorg med ett annat evenemang. Det är alltid det senaste evenemanget som läggs i varukorgen som hamnar i emailet.
  • har fått ett annat Abandoned Cart Email de senaste 24 timmarna alternativt 2 st email de senaste 120 timmarna (5 dagar).

 

Kostar det mig som kund till Ticketmaster något när dessa email skickas ut?

Nej, detta är en kostnadsfri tjänst vi tillhandahåller. Med relevant information till rätt mottagare vid rätt tillfälle kommer vi få nöjda konsumenter och sälja fler biljetter.

Behöver jag göra något för att mina evenemang ska marknadsföras?

Det enda du behöver göra är att se till att dina evenemang är kopplade till rätt artistsida och att sidan innehåller en uppdaterad bild och infotext.

Relaterade länkar

Senaste nyheter

6 steg för att förbättra din epost-marknadsföring

6 steg för att förbättra din epost-marknadsföring

300 miljarder e-postmeddelanden skickades över hela världen 2021. Det gör det viktigare än någonsin att ha en email-marknadsföringsstrategi som hjälper dig att sticka ut i mängden. Gör du det rätt så utökar du din databas, håller dina fans informerade och ökar...

Så ökar du ditt evenemangs synlighet med SEO!

Så ökar du ditt evenemangs synlighet med SEO!

Vet du hur du får ditt evenemang att ranka högre på Google och Bing? Med relativt enkla medel som till exempel att hitta rätt sökord och länka på rätt sätt kan ditt evenemang få större synlighet i sökmotorerna. Om du arbetar med din SEO aktivt har du 20 gånger större...

Möt vår nya kollega: Johan Öström

Möt vår nya kollega: Johan Öström

"Hej! Jag heter Johan och kommer arbeta inom Product Operations. Mina tidigare arbeten har alltid varit inom teknikbranschen och med biljettsystem. Det skall bli mycket spännande och intressant att ta sig an de utmaningar som finns hos Ticketmaster. På min fritid så...

Vi söker en Key Account Manager Sales

Vi söker en Key Account Manager Sales

Livebranschen är tillbaka på riktigt, och vi växer med den! Nu behöver vår säljavdelning förstärkning i form av en till Key Account Manager. Du är bäst på att skapa nya kundrelationer och utveckla befintliga, allt från små teaterscener till stora arenor. Du finns där...