Tillbaka till live med Ticketmaster

Här har vi samlat information som är bra att ha med sig nu när det vänder och vi äntligen kan genomföra evenemang som vanligt igen!

Information

Att ge biljettköparen information om vad som gäller på ert evenemang är
A & O för ett säkert köp. Vi ger er verktygen och ytorna!

Biljettsläpp

Många längtar efter live, vi har utvecklat vår köfunktion och är mer än redo för högt tryck vid biljettsläpp!

Inpassering

Digitala biljetter och kontaktfri scanning ökar tryggheten för både evenemangsbesökare och entrépersonal.

Arenasida & evenemangssidan – Info

Använd arenasida & evenemangsbeskrivning och evenemangsinfo för att informera om ert evenemang och lokalen/arenan.

Uppmaning: Acceptera information!

Möjlighet finns även att tvinga besökaren att bekräfta att de tagit del av informationen för att kunna gå vidare med biljettköpet. Dialogen dyker upp automatiskt när man valt sina biljetter och går vidare.

Här kan ni med fördel informera om specifika hälsokrav som kan gälla I samband med besök.

 

Bekräftelse via email

Kom ihåg att ni även kan lägga in information i email-bekräftelsen som skickas till konsument efter avslutat köp.

Informationen kan vara densamma som visas på sajten, men det går även att lägga in unik information specifikt för just bekräftelsen. 

Eventmarknadsföring viktigare än någonsin

Med Ticketmaster som affärspartner kan du vara säker på att marknadsföringen når både brett och rätt och att du når rätt målgrupp med ditt budskap. Med vår räckvidd och vår stora mix av marknadsföringskanaler kan vi garantera att du når potentiella biljettköpare. Tala om vilka du vill nå och vi utökar din målgrupp.

En kombination av räckvidd och smart mix
Vi arbetar med sökmotoroptimering och sökordsmarknadsföring för att ditt evenemang ska synas högst upp på Google på relevanta sökningar. Våra epostutskick når 1 miljon mottagare och skräddarsys med prediktiv intelligens efter varje unik mottagares preferenser så att rätt evenemang når rätt mottagare. Läs mer om Ticketmaster som partner i din marknadsföring samt om vår strategi och kanaler för att sälja dina biljetter via CRM. 

Ticketmasters köfunktion – Smart Queue

Hög efterfrågan och högt tryck – som vi längtar!

Ticketmasters plattform hanterar en hög efterfrågan med många samtidiga köpare på ert evenemang vilket innebär att det endast är ett fåtal av alla evenenemang till försäljning där en kö krävs.

Men vid ett extra högt tryck skall besökarna vara trygga med att allt hanteras rättvist och att de får all den information de behöver. Vi aktiverar då köfunktionen och lanserar nu Smart Queue.

Med Smart Queue får jag som besökare:

  1. information om att en kö öppnas i samband med släppet…
  2. …och att en plats i kön tilldelas mig.
  3. När det börjar närma sig min tur får jag besked om att göra mig beredd…
  4. …och när tiden är inne får jag veta att det är min tur. Skulle jag vara iväg och hämta kaffe – ingen fara – min plats reserveras under 10 minuter.

Blir det fler besökare än förväntat har vi ett inbyggt skyddsnät som automatiskt aktiverar vår nya köfunktion så att du alltid kan känna dig trygg med just ditt biljettsläpp.

Digitala biljetter

Streckkoden för biljetten visas direkt i mobilen, inga pappersutskrifter behövs.

Biljettköparen går in på sitt Ticketmaster-konto via webbläsare eller appen, öppnar sin evenemangsbiljett och visar den själv för scanner eller av entrévärden. 

Säker inpassering

Informera era besökare inför evenemanget om vad som gäller när de kommer till er arena, rekommendationer under besöket samt efter evenemangets slut.

Inför evenemanget kan ni enkelt ta ut rapporter där e-mail och telefonnummer finns tillgängligt för att t ex göra utskick med evenemangsinfo.

Fundera på om ni kan och behöver öppna upp ytterligare entréer för att minska trängslen.

Använder ni våra handhållna scanners – tänk på att skärma av mellan er personal och besökaren. Låt besökaren hålla i sin biljett/telefon när den skannas.

Via funktionen ”kontinuerlig scanning” kan biljetterna scannas löpande utan att personal behöver göra något mellan respektive biljett.

Scannern kan fästas på en tripod, men vi erbjuder även scannerstolpar för en stabil hantering i entrén.

OBS! Läs här våra rekommendationer kring inpassering med vaccinationsbevis.

Konsumentundersökning visar: Högt förtroende för livebranschen bland biljettköparna!

Tillsammans med branschorganisationen Svensk Live genomförde vi våren 2021 en stor konsumentundersökning med över 15 000 respondenter.

Efter ett års nedstängning är längtan efter att få uppleva kultur live mycket stor och tilltron till livebranschen är orubbad.

Ta del av resultaten här nedan.

Kontakta oss för mer information

Senaste nyheter

GDPR – Ticketmasters åtagande

Ticketmasters inställning till kundernas personliga information Våra kunder och fans ligger oss varmt om hjärtat, och vårt mål är att bevara tilltron och förtroendet genom att hantera deras personliga information med respekt och ge dem kontroll. Vårt pålitliga...

Ticketmaster Verified Fan

Ticketmaster Verified Fan

Ticketmaster gör allt för att fler biljetter ska säljas till riktiga fans. I samarbete med artister och arrangörer hjälper Ticketmaster Verified Fan till att säkerställa att fansen får se artisterna de älskar – genom att hålla andrahandsförsäljare borta – och ge de...

Håll dig uppdaterad var du än är

Håll dig uppdaterad var du än är

Om du vill ha en snabb överblick av din biljettförsäljning är Ticker perfekt. Du får realtidsinformationen direkt i mobilen och kan hålla dig uppdaterad. Ladda ned appen och logga in med ditt Ticketmaster ONE-konto för att se alla dina evenemang och trenderna över...

Ticketmaster fortsätter expandera: Ny lansering i Italien

Ticketmaster fortsätter expandera: Ny lansering i Italien

Ticketmaster, världsledande inom biljettförsäljning för live-evenemang med en försäljning på mer än 530 miljoner primära biljetter årligen, tar nu grepp om den viktiga marknaden Italien för att främja biljettförsäljningen på både regional och internationell nivå....

Ticketmaster fortsätter expandera

Ticketmaster fortsätter expandera

Ticketmaster är världsledande inom biljettförsäljning för live-evenemang med en försäljning på mer än 530 miljoner primära biljetter årligen. Lanseringen kommer att ge schweiziska fans och artister tillgång till Ticketmasters tjänster och innovativa teknik. Det kommer...

Android app

Android app

Nu har vi utöver vår app för iPhone även en fullt fungerande för Android i en första version med fler uppdateringar på gång.  

Ticnet blir Ticketmaster

Ticnet blir Ticketmaster

Sedan starten 1998 har Ticnet gått igenom många faser. 2004 blev Ticnet en del av den globala biljettaktören Ticketmaster och 2009 en del av Live Nation Entertainment. I år förenas 17 olika marknader under ett och samma varumärke - med global räckvidd och lokal...

App lansering

App lansering

Ticketmaster iPhone app möjliggör ett personligt och bekvämt sätt att hitta evenemang, köpa biljetter och ladda ner biljetten direkt i mobilen. Genom att låta appen ha tillgång till vart du befinner dig, din Facebook och iTunes så ger den dig personliga tips vad som...