Nu kan fans köpa biljetter via TikTok! Verifierade artister i Sverige kan nu sälja biljetter till fans via TikTok. Funktionen kopplar enkelt ihop artisters innehåll med biljettköpet – direkt på TikTok. Det hjälper artister att nå en global publik och bygga sitt varumärke samtidigt som fans enkelt kan upptäcka och köpa biljetter.
Efter en lyckad lansering med artister, idrottslag och arenor i USA utökas samarbetet till drygt 20 länder och görs tillgängligt för över 75 000 artister. Under lanseringen i USA har mer än 2,5 miljarder visningar av artisters innehåll använt in-app-funktionen.
”Vi för fansen närmare de artister och evenemang de älskar. Med det hoppas vi skapa ytterligare värde för alla artister i alla skeden av deras karriärer och ge möjligheter till en växande fanbase. Vi är mycket glada över att se hur vårt partnerskap med Ticketmaster kommer att utvecklas över tid”
Michael Kümmerle, Global Music Partnership Development Lead, TikTok.
”Med samarbetet stärker vi både vår och våra kunders räckvidd ytterligare. Att dessutom kunna ge svenska artister en helt ny funktion att marknadsföra sina evenemang är såklart extra värdefullt”
Andreas Bergén, Ticketmasters marknadschef
För mer information kontakta marknad.
Så funkar det
För att länkningen ska fungera krävs följande:
- Kontrollera med din kundansvarig eller marknadsavdelningen att ditt eller din artists konto har möjlighet att använda funktionen
- För länken ska få maximal synlighet, undvik att lägga till platstagg, CapCut eller andra länkar, då biljettlänken då hamnar under dessa.
- Om inte länken syns för användaren, testa att byta språk till engelska
Skapa länken på TikTok:
- När du skapar inlägget – välj ”Add link/Lägg till länk”: