Automatiska mailutskick säljer fler biljetter till ditt evenemang!

Visste du att 18% av biljettköparna får sin information om ett evenemang via email?
Det är därför viktigt att nå biljettköparna på rätt plats, vid rätt tidpunkt och med relevant innehåll. Våra automatiska mailutskick hjälper dig marknadsföra ditt evenemang under hela försäljningsperioden, så att du säljer fler biljetter. Utskicken når rätt publik baserat på vår unika data med köphistorik och trafik från Ticketmaster.se. Som arrangör hos Ticketmaster får du kostnadsfritt ta del av alla automatiska mailutskick.

Hur fungerar det?
Du behöver inte göra något – mailutskicken aktiveras så fort ditt evenemang finns till försäljning på ticketmaster.se.
Som Sveriges största biljettleverantör har vi över 1 miljon mailadresser i vår databas och innehållet i mailen baseras på tidigare köp, visat intresse och trafik på Ticketmaster.se. Till exempel, om en användare har påbörjat men inte genomfört ett köp, eller har köpt biljetter till en liknande artist, kommer ett mail med relevant innehåll automatiskt att skickas.

Vad är fördelarna med Ticketmasters automatiska mailutskick?
  • Automatiska mailutskick har högre öppningsgrad än redaktionella nyhetsbrev när du vill nå ut till fans som redan har visat intresse för ditt evenemang.
  • Riktad marknadsföring med personligt innehåll ger historiskt sett även en högre konverteringsgrad, så att du säljer fler biljetter.
  • Automatiserade email har låg avregistreringsgrad tack vare det personliga innehållet.

Har du frågor om automatiska mailutskick, eller undrar du hur mycket biljetter ditt evenemang säljer via den här kanalen? Hör då av dig till oss på marknad@ticketmaster.se!

Här kan du läsa mer om Ticketmasters lösningar kring marknadsföring av evenemang.