Nyheter

Locker Room Talk

Locker Room Talk

Den 10 november bjuder Jimmy Durmaz in till välgörenhetsmatch för att stoppa skitsnacket till förmån för Locker Room Talk. "Med hjälp av Ticketmasters stöd kan vi nå ut till fler med vårt budskap om att stoppa skitsnacket för en jämställd framtid där alla människor...

Ticketmaster i samarbete med Junibacken

Ticketmaster i samarbete med Junibacken

På Junibacken tas barn och kultur på allvar. Genom kulturen vill man inspirera, väcka känslor och uppmuntra kreativitet. Verktygen är sång, musik, teater och lek. De används för att skapa en upplevelse att dela oavsett om du är liten eller stor. Junibackens ambition...

Ticketmaster mot cancer

Ticketmaster mot cancer

Att uppmärksamma och bidra till cancerforskningen är ett globalt och långsiktigt initiativ där Ticketmaster International stödjer det på olika sätt i över 20 länder. Vi i Sverige har bland annat skänkt pengar till Barncancerfonden, Ung Cancer, Movember Foundation och...

Ticketmasters samarbete med Spotify

Ticketmasters samarbete med Spotify

Den här gången vill vi berätta om hur du kan utnyttja Ticketmasters fantastiska samarbete med Spotify för att maximera din försäljning. Genom att sätta upp dina event på rätt sätt så kan vi driva biljettförsäljning till de artister vi vet att konsumenterna lyssnar på,...

Årets bästa evenemang ska röstas fram

Årets bästa evenemang ska röstas fram

Vi låter fansen tänka tillbaka på årets alla evenemang och rösta på det bästa. Ticket of the Year har ingenting med biljettförsäljning eller statistik att göra utan baseras helt och hållet på fansens röster. Sveriges topp tio-lista för 2017 speglade en variationen av...

Maximera din försäljning med Google ads

Maximera din försäljning med Google ads

Via den här länken kan du se vårt senaste kundseminarium och genomgången av Google Ads och varför du bör finnas där med dina evenemang. Seminariet fokuserar på konvertering och biljettförsäljning inkl tips och trix för hur du skapar dina egna annonser. ...

Seatwave stängs ner

Seatwave stängs ner

Vi vill förenkla biljettransaktionen och stänger därför ner Seatwave och lanserar en ny tjänst direkt på Ticketmaster, där fans kan köpa och sälja biljetter för ursprungligt pris eller lägre. Den nya tjänsten kommer att lanseras i Sverige under 2019 men från och med...

Ökad biljettförsäljning med smarta lösningar

Ökad biljettförsäljning med smarta lösningar

I våra konsumentundersökningar har vi sett att 30% (inom musik/konsert hela 44%) säger att de missat ett eller flera evenemang för att de inte visste att biljetterna var släppta till försäljning. För att göra något åt det har vi sedan tidigare lanserat ett nyhetsbrev...